۹۴ میلیون دلار بابت آرکیو ۱۷۰ بر باد رفت

به نوشته این روزنامه آمریکایی، واشنگتن تا از دست دادن این پهپاد 2 قرارداد 47 میلیون دلاری برای بهبود سامانه نظامی  موقعیت یاب آر کیو 170 هزینه کرده بود

خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی «کریسشن ساینس مانیتور» طی تحلیلی در زمینه ساخت نمونه پهپاد “آرکیو 170” آمریکا به دست متخصصان ایرانی نوشت: اقدام ایران در فرونشاندن پهپاد آمریکایی پیشتر نگرانی واشنگتن را به همراه داشت . اینک ایران با نمایش این پهپاد قابلیت خود در فن‌آوری ساخت این نوع هواپیما‌ها را نشان می‌دهد.

بنوشته این روزنامه آمریکایی، توانایی ایران در فرو نشاندن سالم این پهپاد و بهره برداری از فن‌آوری تجسسی آمریکا همچنین مورد توجه روسیه و چین نیز قرار گرفت.

یک مهندس ایرانی که وظیفه استخراج اطلاعات این پهپاد آمریکایی را برعهده داشت به این روزنامه گفت ؛ ایران به تدریج وارد سامانه موقعیت یاب جهانی این هواپیما شد و توانست این پهپاد را به جای برگشتن به پایگاه خود در غرب افغانستان و در مجاورت با مرزهای افغانستان فرو نشاند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، واشنگتن تا از دست دادن این پهپاد 2 قرارداد 47 میلیون دلاری برای بهبود سامانه نظامی  موقعیت یاب آر کیو 170 هزینه کرده بود.

کریستین ساینس مانیتور در خاتمه نوشت:«دیوید سنسیوتی» کارشناس امور هوایی نیز در واکنش با این مسئله گفت که تصاویر نمایش داده شده واقعی بوده البته نحوه نشست و برخاست این هواپیما چیزی فراتر از یک پهپاد بود.