کامپیوتر بدون هارد دیسک hp

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1433891859881.jpg

 

عرضه رایانه بدون هارد دیسک اچ پی
اولین نمونه تولیدی رایانه بدون نیاز به هارد دیسک اچ‌پی موسوم به ماشین برای طراحی نرم‌افزارهای مختلف آماده شده و قرار است سال آینده میلادی عرضه شود. البته تکمیل این محصول و افزودن تمامی قابلیت‌های یک رایانه هوشمند به آن، ممکن است تا 5 سال به طول بینجامد.
این رایانه دارای 2500 هسته سی پی یو و یک حافظه 320ترابایتی است که 20 برابر پیشرفته‌ترین رایانه سرور موجود در بازار است. نقطه ضعف رایانه ماشین استفاده آن از حافظه‌های معمولی DRAM است که البته در مدل‌های بعدی اصلاح خواهد شد. این رایانه که ابعادی به اندازه یک یخچال دارد نیازی به ذخیره‌سازی مرتب اطلاعات ندارد و حتی در صورت قطع ناگهانی برق یا وقوع هر مشکل پیش‌بینی نشده دیگر اطلاعات ذخیره شده روی آن پاک نخواهد شد.

 

به بیان دیگر تولید انبوه «ماشین» استفاده از هارد دیسک را منسوخ خواهد کرد و کاربران دیگر نگرانی بابت ذخیره سازی اطلاعات به‌طور دستی نخواهند داشت. حافظه غیر فرار این رایانه که شباهت‌هایی به حافظه‌های فلاش دارد می‌تواند حتی در صورت خاموش کردن دستگاه همه داده‌های قبلا تولید شده را ذخیره کند. البته مزیت این حافظه‌ها سرعت بالاتر آنها نسبت به حافظه‌های فلاش فعلی است. سرعت انتقال داده‌ها در «ماشین» 2/ 1 ترابایت در ثانیه خواهد بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x