چه خوابهایی تعبیر دارند

آیا به تعبیر خواب اعتقاد دارید؟ بله شاید بسیاری از خواب‌های ما تعبیر خاصی نداشته باشند اما عکس این قضیه هم امکانپذر است.

 

 

شرایط صحت تعبیر خواب

خواب هایی که تعبیر دارند؟

همان دنیایی است که نمی‌دانیم، کجاست؟ نه مجازی است و نه حقیقی؛ ترکیبی مبهم از واقعیت و تخیل است. بعضی وقت‌ها انسان می‌شوید، بعضی وقت‌ها هم بی اختیار و بی هویت. آن جا همه چیز عجیب و غریب است. شگفت و پر معناست. عالمِ خواب حقیقتا عالم گنگ و پنهانی است.

تجربه‌ی جهنمی یا بهشتی

از قتل تا سرگرمی، از آشفتگی و کسالت تا اوج لذت، همگی در خواب اتفاق می‌افتاد. بعضی وقت‌ها آنقدر عذاب آور است که یادآوریش ناراحتت می‌کند و گاهی اوقات آنقدر لذتبخش است که آن را به دنیا ترجیح می‌دهی و میل نداری بیدار شوی.

حضرت محمد درباره‌ی خواب دیدن فرمودند: «خواب و رویا گاهی بشارتی از ناحیه خداوند است، گاه وسیله غم و اندوه از سوی شیطان، و گاه مسائلی است که انسان در فکر خود می‌پروراند آن را در خواب می‌بیند.»

رسول اکرم (ص) در جایی دیگر فرمودند: «خواب و رویا گاهی بشارتی از ناحیه خداوند است، گاه وسیله غم و اندوه از سوی شیطان، و گاه مسایلی است که انسان در فکر خود می‌پروراند آن را در خواب می‌بیند.»

همیشه عجیب و مبهم

دنیای پر رمزِ خواب، ویژگی عجیب بودن را در خود جای داده است. در خواب، اتفاقات از فضای معمول زندگی روز مره دور است و چارچوب قوائد دنیایی شکسته می‌شود. حتما شده، شما هم در این فضا قرار بگیرید و اتفاقاتی را شاهد باشید، که معانیش برایتان نامشخص باشد. شاید سراغ تعبیرش رفتید و آن را برای کسانی که به آن‌ها نزدیک بودید، تعریف کردید.

تعبیر شدن خواب به صاحب خواب بستگی دارد

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا میلانی نژاد کارشناس مذهبی و سخنران در خصوص خواب‌هایی که تعبیر می‌شوند، به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تعبیر شدن خواب، به صاحب خواب بستگی دارد.

انسان هر چه روحش پاک باشد، خوابش تعبیر دقیق تری دارد و از آن طرف هر چه انسان روح آلوده‌ای داشته باشد، خواب هایش تعبیر نمی‌شود. انسان آلوده‌ای که خواب جهنم و عذاب می‌بیند، متوجه وعده‌ی خدا می‌شوند. این خواب عذاب آور برای تلنگر زدن نیست. خداوند تلنگر را به انسان‌های پاک می‌زند.

چه زمانی خواب تعبیر ندارد؟

وی با اشاره به زمان خوابیدن و خواب دیدن، اظهار کرد: زمان و ساعت خوابیدن در تعبیر خواب اهمیت دارد. در احادیث و روایات ساعاتی در شبانه روز مناسب خوابیدن نیست؛ مثلا خوابیدن هنگام غروب آفتاب، یا زمان طلوع آفتاب مکروه است. از طرف دیگر در روایات داریم خواب پیش از اذان صبح بسیار مفید است و ظاهرا خواب‌هایی که در آن لحظه مشاهده می‌شود، تعبیر هم دارد.

خوابیدن با شکم پُر، تعبیر ندارد

این کارشناس مذهبی در ادامه به آداب خواب اشاره کرد و گفت: علاوه بر زمان خوابیدن، آداب خوابیدن نیز اهمیت فراوانی دارد، مثلا خوابیدن با شکم پر مکروه است. خوابی که انسان با شکم پر می‌بیند، قطعا تعبیر ندارد. وقتی انسان غذا می‌خورد و می‌خوابد، تمامی حواس بدن معطوف به حجم غذاست. به همین دلیل عمدتا خواب‌های با شکم پر آشفته و پر استرس هستند و معنای خاصی هم ندارند.

خواب‌ها رموزی دارند که بر همه آشکار نیست

حجت الاسلام و المسلمین میلانی نژاد، در ادامه به تشریح برخی خواب‌ها پرداخت و اظهار کرد: برخی کتاب‌هایی درباره‌ی تعبیر خواب نوشته اند. آنچه که در علم تعبیر خواب وجود دارد، یکسری کد‌هایی است که معانی خواب‌ها از طریق آن مشخص می‌شود.

این کد‌ها همچون رمزی است که فقط کسانی که با علم تعبیر خواب آشنا هستند، آن را درک می‌کنند. مثلا شخصی در خواب درگذشته‌ای را می‌بیند که گرسنه است، این نشان می‌دهد که متوفی نیاز به اعمال حسنه مانند نماز و روزه دارد؛ یا دیدن مادر از دنیا رفته با لباس پاره، نشان از این دارد که آن مادر خطایی داشته که نیاز به استغفار دارد.

نباید خواب را برای هر کسی تعریف کرد

این واعظ، در خصوص بیان کردن خواب، نزد دیگران، تاکید کرد: طبق روایات، نباید خواب را برای هر کسی تعریف کرد، بلکه باید آن را به اهلش گفت؛ چراکه نوع تعبیر روی انسان اثر می‌گذارد. اینکه می‌گویند اولین تعبیر، همان تعبیری است که اتفاق می‌افتد، برای این است که روح انسان، از آنچه به عنوان تعبیر گفته می‌شود، تاثیر می‌گیرد. باید کسی که خواب برایش تعریف می‌شود، بگوید خیر است ان شا الله که در باطن صاحب خواب آرامش و تاثیر مثبت ایجاد شود.

آیا خواب‌های ما ریشه روان‌شناختی دارند؟!

در ادامه به بررسی تعبیر ۱۰ خواب رایج بین همه انسان ها و تعبیر آنها خواهیم پرداخت؛ جهت مشاهده تعبیر کامل هر خواب بر روی آن کلیک کنید.

  1. تعبیر خواب بچه

دیدن بچه در خواب ، غالباً خوب است و معبران اکثرا، تعبیرهای نیکی برای دیدن بچه در خواب آورده‌اند.

  1. تعبیر خواب لباس

اگر در خواب ببینید لخت هستید و لباس بر تن ندارید دچار وحشت و هراس می شوید و موردی پیش می آید که احساس ضعف و ناتوانی می کنید.

اگر از کسی در خواب لباس هدیه بگیرید یا از فروشگاهی لباس شیک و آبرومندی بخرید نشان آن است که حرمت شما زیاد می شود و امنیت حاصل می نمائید ولی اگر کسی به شما لباس فقیرانه ای بدهد به قدر نفرت و کراهتی که در شما پدید می آید زیان می کنید و آسیب می بینید.

  1. تعبیر خواب مرده

در نفایس الفنون تصریح شده که دیدن جنازه و مرده در خواب مال حرام است. مرحوم مجلسی نوشته اگر کسی در خواب جنازه یا مرده ببیند از غائب به او خبر می رسد و …

  1. تعبیر خواب سگ

سگ اگر آشنا باشد حمایتگر و دوست است و چنان چه نا آشنا و بیگانه باشد خطرناک و مزاحم. در خواب نیز عینا همین حالت پیش می آید.چنانچه در رویای خود سگی دیدید که مطیع و رام است و…

  1. تعبیر خواب عشق

عشق در خواب دیدنی نیست مگر این که خودتان یا دیگریرا عاشق بیابید. عشق در هر غالبی که باشد در خواب های ما حرص و آز و ولع است و حتی طمع زیاد و مضر …

  1. تعبیر خواب آب

دیدن آب در خواب خوب است و نشان روشنایی و صفاست اما باید دید آب چه وضعی دارد و دارای چه کیفیتی و کمیتی است . بهترین نوع آب در خواب آب روشن و صاف و کم عمق است که در جوی روان باشد…

  1. تعبیر خواب بوسیدن

برخی از معبران نوشته اند بوسه خیانت است و سو نیت و بد دلی چه بوسه بدهیم و چه بگیریم. اگر ما دیگران را ببوسیم ما عامل خیانت خواهیم بود اگر دیگری ما را ببوسد نسبت به ما خیانت می شود…

  1. تعبیر خواب دندان

در جائی دیگر نوشته ام که دندان ها افراد خانواده ما هستند. معبران سنتی اعتقاد داشتند که دندان های فک بالا مردان خانواده هستند و دندان های فک زیرین زنان.اما …

  1. تعبیر خواب دعوا

ابراز خشم و بگو مگو باشد تعبیر دیگری دارد. اگر در خواب ببینید که با کسی دعوا می کنید که او را نمی شناسید از خویشاوند و عضوی از فامیل تکدر و آزردگی پیدا می کنید که بعد به صلح و دوستی می انجامد ولی اگر آن که با او دعوا می کنید آشنا بود دو حال دارد.

  1. تعبیر خواب ازدواج

ازدواج کردن در خواب به معنای احساس فرد درباره ازدواج کردن یا خود ازدواج است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x