نکات مهم برای خرید و نگهداری گلدان در خانه

گاهی اوقات پیش می‌آید که گلدانی برای خانه می‌خریم یا از طرف یک دوست گلدانی هدیه می‌گیریم اما خیلی زود شاهد خشک شدن گلدان هستیم. چرا؟

 

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1421884807611.jpg

چون بايد بدانيم كه انتخاب و خريد گلدان چه مقدماتي دارد. شما بايد با درنظر گرفتن اين شرايط گلدان مناسب خانه خود را انتخاب كنيد:

نور خانه‌تان را بررسي كنيد: شما بايد دقيقا بدانيد وضعيت نوري گلدان چه خواهد بود. پنجره‌تان جنوبي است يا شمالي؟ چند ساعت در روز از پنجره نور دريافت مي‌كنيد؟ اگر نور صبح تا ظهر به خانه وارد شود شرايط نوري خوبي داريد اما نور عصر كم‌رمق است.

شرايط آب و هوايي شهر را درنظر بگيريد: بعضي شهرها گرم و خشك‌اند. بعضي معتدل و مرطوب. بايد حدودا بدانيد شهر و خانه‌تان مرطوب است يا خشك و گرم است يا سرد.

درباره گياه گلدان بخوانيد: راحت‌ترين كار اين است كه به گلفروشي برويم و از او بخواهيم به ما گلداني بدهد. اما با همين رويه خيلي اوقات گياه خشك مي‌شود. از قبل سعي كنيد درباره گياهي كه منطبق بر شرايط خانه شماست تحقيق كنيد. در اينترنت جست‌وجو كنيد يا يك كتاب در اين‌باره داشته باشيد و بعد از مطالعه دست به خريد بزنيد. بعضي از گياهان به نور كمي نياز دارند و در بدترين شرايط نوري هم مي‌توانند رشد كنند. بعضي از گياهان هم با نور كم خراب مي‌شوند. مطالعه و تحقيق در اين زمينه به شما كمك زيادي خواهد كرد.

شرايط خودتان را درنظر بگيريد: آيا شما مي‌توانيد هر روز به گلدانتان رسيدگي كنيد؟ يا مي‌خواهيد هفته‌اي 2 يا 3 روز برايش وقت بگذاريد. گياهان نياز به رسيدگي دارند. آنها موجودات زنده هستند و توجه كسي كه از آنها نگهداري مي‌كند را درك مي‌كنند. زماني كه مي‌توانيد صرف رسيدگي به آنها بكنيد را درنظر بگيريد و گياهي متناسب با شرايط وقتي خودتان بخريد.

از تجربه اطرافيان استفاده كنيد: ببينيد دوستان و آشنايانتان چه گلداني در خانه دارند. گلدانشان سرحال است؟ شرايط نگهداري‌اش را از آنها بپرسيد. با توجه به اين تجربه‌ها گياهتان را انتخاب كنيد. اگر تكثير آن گياه از قلمه امكان‌پذير است يك قلمه از همان گل را به خانه‌تان ببريد. با اين روش مي‌توانيد از بابت سلامت آن گياه خاص مطمئن باشيد.

جوگير نشويد: اگر دوست داريد گلداني را براي چند‌ماه نگه‌داريد، با ديدن ويترين مغازه‌هاي گل‌فروشي جوگير نشويد. همه فصول گلدان‌هايي پر از گل‌هاي رنگارنگ پيدا مي‌شود ولي اغلب گياهان گل‌دار به نور كافي نياز دارند. اگر نور كافي نداريد آنها را انتخاب نكنيد يا آمادگي زود خشك شدنشان را داشته باشيد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x