نحوه پخت انواع کباب های ژاپنی

 

  http://dl.oghyanos.ir/uploads/143975911131.jpg

با نحوه پخت انواع کباب های ژاپنی آشنا شوید
مواد لازم برای بیف رول :

 گوشت استیک 6 برش
مارچوبه12 شاخه
 پیاز 12 عدد
هویج1 عدد
سس سویاربع فنجان
شکر2 قاشق غذاخوری
روغن نباتی2 قاشق غذاخوری
کره40 گرم
قارچ ریز، خرد شده100 گرم
پلوبرای سرو کنار بیف رول

طرز تهیه بیف رول :
یک قابلمه آب را بگذارید روی شعله بالا بجوشد. در این حین گوشت ها را از عرض نصف کنید. هر نیمه را بین دو کیسه پلاستیکی بگذارید و با گوشت کوب بکوبید یا با وردنه آنقدر فشار دهید تا ضخامت گوشت 4 میلیمتر شود. این کار را برای بقیه تکه های گوشت تکرار کنید.

مارچوبه و پیاز را خرد کنید و به حالت نوارهای باریک به طول 8 سانت درآورید. هویج را هم به همین شکل از طول ببرید. مارچوبه و هویج را 30 ثانیه در آب جوش فرو کنید. سپس پیازها را اضافه کنید و 30 ثانیه در آب جوش فرو کنید. آب آنها را بگیرید و در آب یخ بیندازید و دوباره آب آنها را بگیرید. روی دستمالی بگذارید تا آب آنها کشیده شود.

برای پیچیدن بیف رول ها، یک تکه بیف را روی سطح صافی بگذارید. یک تکه مارچوبه، یک تکه هویج و یک تکه پیاز روی بیف بگذارید و آن را محکم بپیچید و با خلال دندان محکم کنید تا باز نشود. این کار را برای بقیه سبزیجات و بیف ها تکرار کنید.

سس سویا و شکر را در کاسه ای مخلوط کنید. بیف رول ها را به آن آغشته کنید. 1 قاشق غذاخوری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی شعله متوسط داغ کنید. حالا رول ها را یکی یکی اضافه کنید و حدود 5 دقیقه همه جای آنها را تفت دهید تا قهوه ای شوند و کمی بپزند. سپس آنها را به بشقاب منتقل کنید و روی آنها را بکشید تا گرم بمانند. برای همه رول ها این کار را تکرار کنید.

ماهیتابه را تمیز کنید و آن را روی شعله گذاشته و کره را اضافه کنید تا آب شود. قارچ های خرد شده را اضافه کنید و حدود 3 دقیقه تفت دهید تا قهوه ای شوند. بقیه مخلوط سس سویا را به آن اضافه کنید و نیمجوش کنید. سپس از روی شعله بردارید.

بیف رول ها را در کاسه های مورد نظر تقسیم کنید و روی آنها سس قارچ بچکانید و در کنار پلو سرو کنید.

 

  http://dl.oghyanos.ir/uploads/1439759112772.jpg

رول بیف را می توانید با برنج و سس قارچ سرو نمایید
مواد لازم:

 هویج بزرگ خرد شده از طولنصف یک هویج (100 گرم)
لوبیا سبز، پاک شده 100 گرم
 قارچ5 عدد
 فیله گوشت 400 گرم
روغن نباتی یا کانولا2 قاشق چایخوری
سس سویا2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
هویج و لوبیا سبز را جداگانه در قابلمه هایی به مدت 2 تا 3 دقیقه آب پز کنید تا نرم شوند. سپس زیر آب سرد بگیرید و آبکشی کنید. 3 یا 4 تکه فیله باریک را بین دو کیسه پلاستیکی کنار هم بگذارید بطوریکه یک سانتیمتر همپوشانی داشته باشند. نمک بزنید و خوب با گوشت کوب بکوبید. سپس هویج، لوبیاسبز و قارچ را کنار هم بطور افقی روی فیله بگذارید و شروع به پیچیدن کنید. برای بقیه فیله و سبزیجات همین کار را تکرار کنید. رول ها را نیم ساعت تا 4 ساعت در یخچال بگذارید بمانند.

روغن را در ماهیتابه بزرگی روی شعله بالا داغ کنید و رول ها را داخل روغن انداخته و همه جای آنها را سرخ کنید تا قهوه ای شوند. سس سویا را داخل آن ریخته و در ماهیتابه را بگذارید تا 5 دقیقه بخارپز شود. سپس رول ها را دربیاورید و بگذارید سس آنها جوش بخورد تا مقدار آن کاهش یابد و غلیظ شود. هر رول را به چهار تکه برش بزنید و به صورت عمودی روی بشقاب سرو کنید و روی آن سس بچکانید.

مواد لازم:

سس سویا2 قاشق غذاخوری
 شکر ریزدانه1 قاشق غذاخوری
زنجبیل تازه، رنده شده1 قاشق چایخوری
 فیله گوشت، خرد شده به تکه های سه سانتیمتری800 گرم
پیاز، خرد شده4 عدد
مایونزنیم فنجان
سس خردل1 قاشق چایخوری

طرز تهیه :
سس سویا، شکر و زنجبیل را در کاسه متوسطی بریزید و هم بزنید تا شکر حل شود. گوشت را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب گوشت به آن آغشته شود. روی آن را با پلاستیک بپوشانید. بگذارید 3 ساعت در یخچال بماند.

گوشت را از سس جدا کنید و با پیازها به سیخ بکشید.
گریل اجاق یا باربکیو را داغ کنید. سیخ ها را روی آن گذاشته و گوشت ها را 6 تا 8 دقیقه کباب کنید.
در همین حین، مایونز و سس خردل را در کاسه کوچکی مخلوط کرده و با سیخ های کباب سرو کنید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x