سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

میوه آووکادو و فواید این میوه

میوه آووکادو بیش از آنچه فکر کنید برای سلامت انسان خاصیت دارد. بر اساس تحقیقات جدیدی که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است، مصرف یک عدد آووکادو در طول روز کلید زدودن کلسترول بد از بدن است.

 http://dl.oghyanos.ir/uploads/1421087026051.jpg

محققان دریافتند که خوردن یک آووکادو در طول روز، باعث داشتن قلبی سالم بوده و به کاهش کلسترول بد در افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، کمک می‌کند.

در این مطالعه که ۲۰۰ شرکت کننده داشت، سه رژیم غذایی مختلف برای پایین آوردن کلسترول مورد آزمایش قرار گرفت. با گذشت ۵ هفته از این آزمایش مشخص شد، بهترین و موثرترین رژیم برای کاهش کلسترول بد، مصرف روزانه یک عدد آووکادو می‌باشد.

 

اسیدهای چرب غیر اشباع آووکادو، جایگزین اسیدهای چرب اشباع و ناسالم دیگر مواد غذایی می‌شود. آووکادو سرشار از چربی‌های اشباع نشده است، همین امر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

 

این میوه منبعی غنی از فیبر و آنتی اکسیدان نیز محسوب می‌شود. احساس سیری که پس از مصرف این میوه بدست می‌آید، بدن را تا پنج ساعت تغذیه کرده و میل به غذا را کاهش می‌دهد، از همین رو خوردن آن برای افرادی که تصمیم به لاغری دارند، توصیه می‌شود.

 

از دیگر مزایای این میوه خارق العاده، تقویت سیستم ایمنی بدن است. آووکادو سرشار از گلوتاتیون است؛ آنتی اکسیدانی قوی که رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد.

 

پتاسیم موجود در این میوه حتی از پتاسیم موجود در موز هم بیشتر است. بنابراین مصرف آووکادو برای کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی به شدت توصیه می‌شود.

 

خوردن آووکادو به بدنتان کمک می‌کند مواد مغزی را راحت‌تر جذب کند. ویتامین A موجود در آن، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود که پوست سالم و چشم تیز بین را به ارمغان می‌آورد.

 

همچنین بر اساس برخی از مطالعات چنین بدست آمده که مصرف آووکادو می‌تواند خطر ابتلا به آرتروز را کاهش دهد. دلیل آن نیز سرشار بودن این میوه از لوتئین است که از نقص غضروفی جلوگیری می‌کند.