مواد غذایی برای رشد و تقویت عضلات

مواد غذایی برای رشد و تقویت عضلات
در این مطلب بهترین منابع غذایی پروتئین برای رشد عضله را به شما معرفی می کنیم.
 http://dl.oghyanos.ir/uploads/1433889433841.jpg
غذاهای پروتئین دار بهترین گزینه برای رشد عضلات است، البته نباید از کربوهیدرات، چربی سالم و دیگر مواد مغذی و معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن و ویتامین های مختلف غافل شوید.
تخم_مرغ‬سفیده تخم مرغ منبع بسیار خوبی از پروتئین است. در واقع، تخم مرغ حاوی پروتئینی با کیفیت بالا برای بهبود عضلات و ساخت و ساز بدن است. همچنین دارای مواد معدنی با ارزشی مانند کلسیم، روی و آهن می باشد. زرده تخم مرغ نیز منبعی غنی از ویتامین ها، از جمله A، E، K و طیف وسیعی از ویتامین B مانندB12، ریبوفلاوین و اسید فولیک است. از تخم مرغ بیشتر بدانید. فواید تخم مرغ برای سلامتی و تقویت بدن

گوشت‬ قرمزگوشت قرمز نمونه ای از منابع غذایی ‏پروتئین‬ است که دارای ‫‏آهن‬، روی و ویتامین های گروه B نیز می باشد. گوشت قرمز نسبت به حجم خود، دارای مقدار زیادی کالری است. اما به خاطر چربی اشباع زیاد آن، نمی توان هر روز به عنوان غذای اصلی خود، گوشت قرمز خورد.

شیر‬شیر از دیگر از منابع غذایی پروتئین برای تقویت عضلات است. شیر حاوی دو نوع پروتئین بسیار مفید و ضروری پروتئین آب پنیر ( پروتئین وی) و کازئین است که به سرعت جذب بدن می شود. علاوه بر این شیر دارای ویتامین ها و مواد معدنی، کربوهیدرات و چربی های مفید است.

ماست‬ چکیدهماست چکیده سرشار از پروتئین است که می تواند به عنوان یک اسنک سالم مصرف شود. در هر ۲۰۰ گرم ماست چکیده حدود ۱۵ تا ۲۰ گرم پروتئین یافت می شود که در مقدار مشابه ای از ماست معمولی، ۹ گرم وجود دارد.

بادام‬ درختییکی دیگر از انتخاب های سالم برای کسانی که می خواهند عضلاتشان رشد کند، بادام است. بادام حاوی پروتئین، فیبر و ویتامین E است. آنتی اکسیدان قوی موجود در بادام در مبارزه با رادیکال های آزاد به شما کمک می کند و همچنین منبع مناسبی برای ریکاوری عضلات است! این ها فقط بخشی از فواید بادام بودند، بادام حتی به سوزاندن چربی و کاهش خطر ابتلا به کلسترول بالا و بیماری های قلبی مفید است.

سینه‬ مرغسینه مرغ منبع بزرگ پروتئین بدون چربی و گزینه ای بسیار عالی برای رشد عضلات است که به راحتی بافت عضلات را ترمیم می کند و سلول های آسیب دیده در طول تمرینات سخت را تقویت می کند. سینه مرغ دارای دیگر مواد مغذی ورزشکار پسند مانند نیاسین، ویتامین B6،سلنیوم و روی است.

کشک‬کشک حاوی پروتئینی کامل است، که دارای همه انواع اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن برای ساخت و نگهداری عضلات می باشد و همچنین با خوردن آن احساس سیری می کنید. می توانید کشک را با شیر کم چرب، میوه جات فریز شده، روغن انواع مغزها و یا با هر آنچه که بنظرتان مفید است مخلوط کرده و به عنوان یک وعده غذایی کامل میل نمائید.

حبوبات‬اگر برای عضله سازی تصمیم تان جدی است پس حتما” حبوبات را در رژیم غذای تان بگنجانید. زیرا حبوبات منبع بسیار مغذی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و فیبر می باشد. انواع لوبیا، نخود و عدس حبوباتی هستند که می توانید در غذای روزانه از آن ها استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x