معیارهای زیبایی زنان در کشورهای مختلف

هیچ چیزی برای مردها فریبنده تر از یک زن زیبا نیست. و از دیدگاه مردی که زن را زیباترین مخلوق روی زمین می داند همه زنان زیبا هستند. اما استانداردهای زیبایی برای همه مردها یکی نیست. اگر نیم نگاهی به فرهنگ های مختلف در برخی نقاط جهان بیندازید تا ببینید مردان این فرهنگ ها چه چیزی را زیبایی تلقی می کنند متوجه این تفاوت ها خواهید شد.
ملاک زیبایی زنان
معیارهای جذابیت برای مردان در نقاط مختلف دنیا از کشوری به کشور دیگر متفاوت است: از پاهای بزرگ و هیکل درشت و دندان های تیز در بالی گرفته تا گوش و لب های کشیده در قسمت هایی از آفریقا و آمریکای جنوبی. در این تصاویر به وضوح می توان دید که واقعا علف باید به دهن بزی شیرین بیاد.
زنان گردن بلند در میانمار
معیار جذابیت زنان در برخی از نقاط جهان

همه ما تصاویری از زنان قبیله کارن در میانمار دیده ایم که گردنبندهای قطوری به گردن دارند. آن ها به قبیله گردن دراز یا زرافه نیز معروف هستند. این ویژگی نشانه زیبایی و سلامت زنان محسوب می شود و جذابیت آن ها را برای مردها بیشتر می کند. آن ها از سن ۴ یا ۵ سالگی این گردنبندهای بلند را استفاده می کنند و هر زمان که به وزن گردنبند عادت کنند یک حلقه دیگر به آن اضافه می شود. وزن این گردنبندها حدود ۱۱ کیلو است.

 

دندان‌های کج در ژاپن

ملاک زیبایی

در کشور‌های غربی، دندان‌های صاف و یک دست ملاکی برای یک لبخند عالی می‌باشند و خیلی‌ها نمی‌توانند تصوری غیر از این را در ذهن خود داشته باشند. با این حال در ژاپن، چیز‌هایی بر خلاف جا‌های دیگر وجود دارد. در این کشور اوج زیبایی و جذابیت “Yaeba” یا دندان‌های کج است و این عقیده وجود دارد که افرادی با این ویژگی نازتر و خواستنی‌تر اند.

 

بینی های عملی در ایران

معیار جذابیت زنان در برخی از نقاط جهان

جراحی بینی در آمریکا رواج چندانی ندارد اما ایران پایتخت جراحی زیبایی بینی دنیا شده است و بیشتر زنان ایرانی به سمت آن روی آورده اند.

 

 

 

استانداردهای زیبایی در کنیا و دیگر بخش های آفریقا لاله گوش کشیده و موهای تراشیده است
معیار جذابیت زنان در برخی از نقاط جهان

زنان قبیله ماسای در افریقا از جواهرات بزرگ ساخته شده از سنگ و عاج فیل برای کشیدن لاله گوش استفاده می کنند. هر چقدر که لاله گوش بزرگ تر باشد شان و مقام و جایگاه آن ها بهتر است. زنان این قبیله برای جلب توجه جواهرات رنگی به گوش های شان آویزان می کنند.

در بخش هایی از آفریقا و آمریکای جنوبی لب های کشیده برای مردها جذاب تر است
معیار جذابیت زنان در برخی از نقاط جهان

آمریکایی ها لب بشقابی را نوعی نقص عضو می دانند. اما در میان زنان قبایل مورسی و سوری در اتیوپی این ویژگی نشاندهنده بلوغ است. برای بشقابی کردن لب ها با بشقاب های سفالی یا چوبی  قبل از سوراخ کردن لب ها ۲ عدد از دندان های پایینی کشیده می شود. این بشقاب ها به مرور زمان بزرگ و بزرگ تر می شوند تا لب ها را کشیده تر کنند. هر چه بشقاب بزرگ تر باشد زیبایی آن ها بیشتر است و جذابیت بیشتری برای مردان قبیله دارد.

 

صورت قلبی شکل – کره جنوبی

ملاک زیبایی زنان
در کره جنوبی، جراحی پلاستیک نه تنها همه گیر و به شدت رواج دارد، بلکه عملی کاملا طبیعی و نرمال در نظر گرفته می‌شود. در اکثر شهرها، تبلیغات فراوانی مشاهده می‌شود که مردم را به جراحی‌های زیبایی دعوت می‌نمایند.

در این کشور داشتن صورتی قلبی شکل از ملاک‌های ویژه زیبایی و جذابیت می‌باشد. برای به دست آوردن چنین صورتی، بسیاری از کره ای‌ها حاضرند عمل‌های پیچیده زیبایی فراوانی را تحمل کنند. در بسیاری از مواقع استخوان‌های فک از سه جا شکسته می‌شوند و قسمت مرکزی خارج و دو بخش کناری با هم ترکیب می‌شوند تا چانه‌ای دلخواه فرد ایجاد شود. بعد از این گونه عمل ها، فرد تا مدت‌ها نمی‌تواند از غذا‌های جامد استفاده کند.

 

 

تاتو در نیوزیلند

معیار جذابیت زنان در برخی از نقاط جهان

زنان قبیله مائوری در نیوزیلند برای این که جذابیت بیشتری برای مردان قبیله داشته باشند چانه خود را تاتو می کنند که به سنت “تاموکو”  Ta Moko معروف است. تاموکوها متفاوت هستند و هر کدام در بردارنده اطلاعات قبیله ای نیاکانشان است. تاموکو نسبت خویشاوندی آن ها به خانواده شان را نیز نشان می دهد.

زنان بیشتر کشورهای آسیایی به هر قیمتی خود را از آفتاب حفظ می کنند
معیار جذابیت زنان در برخی از نقاط جهان

بسیاری از زنان آسیایی از نور خورشید هراس دارند زیرا پوست روشن نشانه زیبایی است. زنان کره جنوبی از کلاه های مخصوص در زیر آفتاب استفاده می کنند و تمام بدن را از سر تا پا حتی در گرمترین فصل های سال در مقابل آفتاب حفظ می کنند. از دیدگاه آنان پوست تیره نشان دهنده فقر و پوست روشن نشان دهنده ثروت و زندگی لوکس و مرفه است.

مردان موریتانی زنان چاق می پسندند

معیار جذابیت زنان در برخی از نقاط جهان

در موریتانی قحطی و خشکسالی رواج دارد بنابراین چاق بودن نشانه رفاه و موفقیت است. چاق بودن زن به قدری برای آن ها مطلوب است که دختران شان را از ۷ سالگی به مزارع چربی می فرستند و آن ها را مجبور به خوردن می کنند تا وزن اضافه کنند. وزن آن ها بین ۶۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم است.

ابرو‌های پیوسته – تاجیکستان

معیار زیبایی

در برخی از مناطق تاجیکستان، موی بین ابرو‌ها به عنوان نشانه زیبایی محسوب می‌شود. اگر دختری به صورت طبیعی این مو‌ها را نداشته باشد، با استفاده از لوازم آرایشی این مو‌ها را ایجاد می‌کند. مردم محلی بر این باورند که ابرو‌های پیوسته برای یک فرد خوش شانسی به همراه خواهد داشت.

زنان هندی در مناسبت های خاص روی پوست خود با حنا طراحی می کنند

معیار جذابیت زنان در برخی از نقاط جهان

زنان هندی خود را با حلقه بینی، حنا و آویز پیشانی آراسته می کنند تا جذاب تر شوند. در فرهنگ هندوستان زنان هندی زیبای را نوعی عبادت می دانند و به آن احترام می گذارند. آن ها پوست روشن می پسندند و هزینه زیادی برای کرم های روشن کننده متحمل می شوند.زیبایی زنان هندوستانی بر اساس ویژگی هایی چون پوست روشن، اندام زنانه، چشم های درشت و موهای بلند و مشکی و براق سنجیده می شود.

تیغ زنی در آفریقا و برخی نقاط دیگر نشانه زیبایی است

معیار جذابیت زنان در برخی از نقاط جهان

تیغ زنی سنتی است که در بسیاری از نقاط جهان از غرب اقیانوس آرام گرفته تا آمریکای جنوبی و قسمت های از آفریقا شهرت دارد. در بیشتر این فرهنگ ها هم زنان و هم مردان تیغ زنی را انجام می دهند. این زخم ها درست مثل تاتوهای قبیله مائوری پیغامی در رابطه با موقعیت اجتماعی، نقش مذهبی یا سیاسی و شجره نامه او دارد.  این زخم ها مراحل زندگی مثل جوانی، بلوغ و غیره را نیز نشان می دهد و با تمام شدن این مراحل زمان ازدواج او فرا می رسد.

پیشانی بلند – قبیله فولا (آفریقا)

معیار زیبایی زنان

مهم‌ترین خصیصه برای یک زن در قبیله “فولا” در آفریقا داشتن پیشانی بلند است. به همین دلیل است که تعدادی از زنان قسمت جلویی مو‌های خود را می‌تراشند تا به نظر برسد که دارای پیشانی بلندی هستند.

سنتی مشابه در میان زنان اروپایی در قرون وسطی وجود داشت که زنان مو‌های سر خود را تا قسمت میانی می‌تراشیدند.

مردان فرانسوی چهره طبیعی زنان را بیشتر دوست دارند

معیار جذابیت زنان در برخی از نقاط جهان

هیچ چیزی برای مردان فرانسوی جذاب تر از زیبایی طبیعی زنان نیست. زنان فرانسوی درست برعکس فرهنگ های دیگر که آرایش سنگین می کنند دوست دارند ظاهر و زیبایی طبیعی خودشان را داشته باشند. به اعتقاد زنان فرانسوی ” ما می خواهیم خودمان باشیم نه چیزی بهتر از خود واقعی مان” بهتر است به جای این که بخواهی چیزی را تغییر دهی به آن عادت کنی. آن ها از پوست خود به خوبی مراقبت می کنند تا زیبایی طبیعی خود را از دست ندهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x