مصرف شیر گاو در شیرخواران

برخی مادران به دلیل نداشتن شیر کافی، شیر گاو را پس از رقیق کردن به نوزاد می‌خورانند که این امر سوء تغذیه جدی در نوزادان ایجاد می‌کند.

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1424123613171.jpg

برخی مادران به دلیل نداشتن شیر کافی، شیر گاو را پس از رقیق کردن به نوزاد می‌خورانند که این امر سوء تغذیه جدی در نوزادان ایجاد می‌کند.
یک فوق‌تخصص نوزادان گفت : مصرف شیر گاو در شیرخواران مشکلات جدی در تغذیه آن‌ها ایجاد می‌کند که مادران باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند، لذا مادران پس از انجام معاینات و عدم احراز توانمندی‌های لازم در شیردهی می‌توانند نسبت به مصرف شیر خشک در شیرخواران خود اقدام کند.

وی افزود: شیر مادر بهترین مکمل غذایی در نوزادان محسوب می‌شود و بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، شیر مادر در ۱۴ روز نخست پس از تولد نوزاد “آغوز” اطلاق می‌شود و به لحاظ ایمنی، منبع بسیار مناسبی برای تغذیه نوزاد محسوب می‌شود.

ایشان با اشاره به این مطلب تصریح کرد: در برخی موارد نیز مادران برای رفع گرسنگی نوزاد نسبت به خوراندن آب‌نبات یا قندآب اقدام می‌کنند که این موضوع نیز به لحاظ علمی نادرست و مشکلات گوارشی را منجر می‌شود. به همین دلیل آموزش و اطلاعات کافی به مادران باردار می‌تواند بعد از تولد نوزاد به شیردهی مناسب آن‌ها منتهی شود و سلامت آن‌ها را تا حد قابل توجهی تضمین کند.
منبع:isna.ir

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x