پنجشنبه , 30 فروردین 1403

مدلهای مختلف پاپیون و نوع گره

چندین سال است که استفاده از پاپیون دوباره مرسوم شده و رواج پیدا کرده. چندین سال پیش، قبل از اینکه دوباره استفاده از این گره جذاب رواج پیدا کند برای چندین سال استفاده از آن تقریبا از میان رفته بود و عموما از دستمال گردن و یا کروات استفاده می شد، اما به لطف طراحان و بازنگری در این پوشیدنی زیبا دوباره به اوج برگشته است و اتفاقا اکنون استفاده از آن بسیار بیشتر از قبل شده است.

 

 

 

 

پوشیدنی هایی هستند که به طور معمول و در استفاده روزانه توسط ما استفاده نمی شوند و شاید در فرهنگ ما جزئی از پوشاک روزمره ما نیستند، اما وقتش که می شود خیلی دوست داریم که یکی از آن ها را استفاده کنیم. یکی از این پوشیدنی های شیک و دوست داشتنی پاپیون است. یک گره ی بسیار زیبا که بر گردنمان می اندازیم تا هم مرتب تر و هم زیباتر به نظر برسیم.

 

بازگشت قدرتمندانه پاپیون

پاپیون

چندین سال است که استفاده از پاپیون دوباره مرسوم شده و رواج پیدا کرده. چندین سال پیش، قبل از اینکه دوباره استفاده از این گره جذاب رواج پیدا کند برای چندین سال استفاده از آن تقریبا از میان رفته بود و عموما از دستمال گردن و یا کروات استفاده می شد، اما به لطف طراحان و بازنگری در این پوشیدنی زیبا دوباره به اوج برگشته است و اتفاقا اکنون استفاده از آن بسیار بیشتر از قبل شده است.

البته احتمالا علت اصلی بازگشت پاپیون این است که در چند سال اخیر روند مد به گونه ای است که طرح ها و مدل ها از طراحی های چند دهه پیش الهام می گیرند و به اصطلاح طرح ها و مد های چند دهه پیش دوباره مورد استقبال و توجه قرار گرفته است.

 

اکنون دیگر این گره زیبا را می توان یک عضو جدا نشدنی از پوشاک آقایان علی الخصوص برای مناسبات رسمی و مجلس ها دانست. بنابراین بهتر است که هر کسی نحوه استفاده از پاپیون و گره زدن آن را بلد باشد.

برای همین می خواهیم در این مطلب نکاتی را برای انتخاب بهتر پاپیون و همچنین نحوه گره زدن آن، برای شما بگوییم. البته افرادی هم هستند که استفاده از پاپیون های آماده و از قبل گره خورده را (از روی تنبلی یا از روی وقت شناسی) ترجیح می دهند.

 

پاپیون

پاپیون های امروزی با نمونه های چند دهه پیش کمی فرق نیز دارند. پاپیون ها در ابتدا بسیار بزرگ تر از نمونه های امروزی بودند. همچنین معمولا از رنگ های زننده (به اصطلاح جیغ) برای طراحی آن ها استفاده می شد.

به مرور طراحان صنعت پوشاک پاپیون ها رو کوچکتر کرده و در مدل های متنوع و جنس های مختلف آن ها را دوباره طراحی کردند تا با سلایق روز هماهنگ تر شوند.

 

۲- انواع پاپیون

پاپیون

۱-۲ مدل پروانه ای

این مدل را می توان مرسوم ترین و پراستفاده ترین شکل و مدل پاپیون دانست. تقریبا می توانیم بگوییم همیشه رایج ترین بوده و استفاده از آن هنوز هم بسیار زیاد است. قالبا هنرمندان و بازیگران نیز از این مدل پاپیون استفاده می کنند. احتمالا استفاده از آن به دلیل همه پسند بودن و کلاسیک بودن این مدل است.

علت نامگذاری این مدل به اسم پروانه ای این است که دو طرف این پاپیون درست شکل بال های پروانه است. استفاده از این مدل برای افراد لاغر توصیه نمی شود و این گره بیشتر برای افراد چهارشانه و درشت هیکل مناسب است. البته افراد لاغر تر نیز می توانند با انتخاب سایز های کوچک این مدل از آن استفاده کنند.

 

۲-۲ مدل بال خفاشی

تفاوت مدل بال خفاشی با مدل پروانه ای در ارتفاع آن است. ارتفاع مدل بال خفاشی کمتر از مدل پروانه ای است.

همچنین مدل بال خفاشی کمی مرتب تر از مدل پروانه ای به نظر می رسد. مدل بال خفاشی بیشتر برای افراد با صورت های کشیده و لاغر مناسب است و اگر از طرح های ساده و یا نقش ریز در مدل آن ها استفاده شده باشد بسیار عالی به نظر می رسند.

مدل این پاپیون مانند یک مستطیل مستقیم است که انتهایی صاف دارد. مدل بال خفاشی مانند مدل پروانه ای بسیار پرطرفدار نیست اما یکی از پرطرفدارترین مدل های کلاسیک است که جای خود را محکم کرده و هنوز هم مورد استفاده بسیاری از افراد قرار میگیرد.

این مدل از سال ۱۹۳۰ میلادی رواج پیدا کرده است.

 

 

۳-۲ مدل نقطه الماسی

اگر می خواهید پاپیون روی گردنتان مثل الماس بدرخشد و متفاوت به نظر برسید از مدل نقطه الماسی استفاده کنید. استفاده از این مدل مانند مدل های بال خفاشی و پروانه ای مرسوم نیست و می توانید با استفاده از این مدل خاص تر و منحصر به فرد به نظر برسید.

 

همچنین اگر به فکر استفاده از پاپیون برای یک مهمانی غیر رسمی هستید، استفاده از این مدل به مراتب بهتر از استفاده از مدل های قبل است. انتهای دو سر این مدل مانند نوک الماس تیز بوده و دارای زاویه است. به همین دلیل این مدل را با عنوان الماسی نامگذاری کرده اند.

 

 

۴-۲ مدل کلاب راند (گرد)

پاپیون

دو سر این مدل مانند دو نیم دایره هستند و نامگذاری این مدل نیز به همین دلیل است. این مدل پاپیون نیز مانند مدل بال خفاشی ارتفاع کمتری نسبت به مدل پروانه ای دارد. کم استفاده ترین مدل پاپیون این مدل است.

 

 

۳- انواع گره پاپیون

پاپیون

همچنین سه نوع اصلی از انواع مختلف گره پاپیون وجود دارد که بیش از همه مورد استفاده است.

 

1.اولین مدل آن گره ای است که می توانید خودتان با روبان پارچه ای مخصوص پاپیون ببندید. گره های دستی پاپیون کمی مهارت می خواهد تا بتوانید آن ها جوری تنظیم کنید تا مرتب به نظر برسند و به فرم اصلی پاپیون برسند. می توانید پارچه مخصوص هرکدام از انواع پاپیون ها را بخرید و گره آن را خودتان بزنید.

 

2.یکی دیگر از انواع گره پاپیون گره های آماده هستند که شما می توانید آن ها را خریداری کرده و به راحتی دور گردنتان ببندید. استفاده از این گره ها و بستن آن ها برای شما زحمت چندانی ندارد. سایز دور گردن این پاپیون ها توسط یک قلاب و یک گیره تنظیم می شود و می توانید آن را تنظیم کنید تا دور گردن شما محکم شوند. امروزه به دلیل صرفه جویی در وقت و یا شاید راحت طلبی افراد، تولید و استفاده از این مدل بسیار زیاد شده است.

 

3.مدل دیگری که بیشتر برای کودکان استفاده می شود مدل کلیپسی است. به این شکل که در پشت پاپیون کلیپسی چسبانده شده است و می توانید این کلیپس را به جلوی یقه چسبانده و از پاپیون خود لذت ببرید. به همین سادگی. این پاپیون ها کاملا آماده هستند و حتی نیاز به تنظیم سایز و محکم کردن نیز ندارند. این مدل برای افرادی ساخته می شود که نمی توانند پاپیون را دور گردن خود تنظیم کنند.

 

 

سخن پایانی

امروزه خلاقیت را در هر زمینه ای می بینیم، حتی در طراحی و مد. خلاقیت در زمینه طراحی پاپیون هم بروز کرده است. اکنون پاپیون ها در شکل های مختلف، رنگ های متفاوت و از جنس های متنوع وجود دارد. پاپیون های چوبی پاپیون های پارچه ای با الیاف های درشت از جمله موارد شیک و زیبایی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x