غذاهایی برای دوری از پیری و چروک پوست

با خوردن غذاهایی که برای پوست مفید هستند می توانید پوستی جوانتر داشته باشید‎

شما با رعایت رژیم غذایی و خوردن غذاهایی که برای پوست مفید هستند می توانید پوستی جوانتر داشته باشید. مواد غذایی را بشناسید.

 

 

 

گوشت بدون پوست 

گوشت بدون چربی نظیر سینه مرغ و ماهی سرشار از پروتئین هستند. زمانیکه شما این مواد غذایی را هضم می کنید بدنتان پروتئین را به آمینو اسید تبدیل می کند که این ماده کمک می کند سلول ها بازسازی شوند. وقتی این ماده به میزان کافی در بدن وجود داشته باشد عمل بازسازی سلول های پوست سریع تر و راحت تر انجام می شود. برای اینکه همیشه از  این ماده بهره مند شوید می توانید مقداری لوبیا که که سرشار از پروتئین است را در غذاهایتان استفاده کنید.

 

سیر  

شاخ و برگ گیاهان تند نظیر سیر دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که از پوست محافظت می کنند به همین دلیل این ماده غذایی نیز برای پوست بسیار مفید است. برای استفاده از سیر در غذایتان ابتدا حبه های سیر را به چند تکه تقسیم کنید و بگذارید ده الی پانزده دقیقه بماند سپس به غذا اضافه کنید. سیر همچنین یکی از مواد غذایی است که از بوجود آمدن سرطان جلوگیری می کند.

 

چای سبز 

قهوه ماده ایست که بسیاری معتقدند میزان چروک روی پوست را افزایش می دهد، اما در عوض می توانید با استفاده از چای سبز از این مساله جلوگیری کنید چرا که چای سبز بدن را آرام می کند و همین باعث می شود استرس بدن کاهش یابد و بوجود آمدن چروک های پوستی کند تر صورت بگیرد.

 

آب 

حتما سعی کنید در طول روز با چندین لیوان آب به بدنتان آبرسانی کنید. نگذارید بدنتان خشک شود. وقتی سلول های پوستی را از مایعات پر کنید باعث می شوید سالم تر بمانند و این سلامت در پوست نمایان می شود. وقتی پوستی شفاف، صاف و بدون مشکل دارید یکی از دلایلش می تواند نوشیدن آب به اندازه کافی باشد. همانطور که بارها گفته شده است نوشیدن ۸ لیوان آب در روز از بایدهایی ست که همه باید رعایت کنند تا هم بدنی سالم، هم پوستی شفاف داشته باشند.

 

انواع توت ها ( berries ) 

انواع توت ها از جمله تمشک، توت فرنگی، زغال اخته یا توت سیاه. این میوه ها نسبت به سایر میوه ها یا سبزیجات آنتی اکسیدان بیشتری دارند. این آنتی اکسیدان ها باعث می شوند پوست جوان بماند و دیرتر چروک بیفتد. البته به شرطی که این مواد غذایی را در رژیم غذاییتان جای دهید. می توانید این میوه ها را بصورت اسموتی درست کرده و روزی یک لیوان از آن را بنوشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x