طرز تهیه پاستا

پاستا با میگو یکی از روش های تهیه پاستا می باشد ولی این بار با میگو یکی از بهترین و مقوی ترین گوشت دریایی تهیه شده است که بسیار خوشمزه و مقوی بوده که می توانید این پاستا مقوی را برای کودکان خود که حتما پاستا را دوست دارند تهیه کنید. پاستا با میگو ترکیب جذابی است که شاید کمتر کسی آن را دوست نداشته باشد و شما به دلخواه می توانید از هر فرم پاستایی که دوست دارید این غذا را تهیه کنید. میگو خواصی زیاد از جمله کم کالری، سرشار از پروتئین، درمان کم خونی، کنترل فشار خون و … هزاران خواص خوب دیگر را دارد همچنین بهتر است در تهیه این پاستا از سایر میگو پلویی استفاده شود البته این کاملا سلیقه ای می باشد. امروز درسایت اقیانوس پاستا با میگو و قارچ و پنیر ایتالیایی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا با میگو

  • پاستا ۱ بسته
  • میگو ۲۵۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • قارچ ۱۵ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • پیاز ۱ عدد
  • پنیر پارمزان به دلخواه
  • سرکه سفید به مقدار لازم
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا با میگو و قارچ و پنیر ایتالیایی

مرحله اول: آماده سازی و مرینت کردن میگو

ابتدا میگوها پاک کرده را خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و سپس با دستمال خوب خشک کنید و داخل یک کاسه ریخته و با پیاز خرد شده و سیر خرده شده و کمی نمک و سرکه و فلفل سیاه خوب ماساژ دهید تا میگوها مزه دار شود بهتر است برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: تفت دادن میگو

گوجه فرنگی ها با پوست و یا بدون پوست از روش بلانچ کردن پوست و پوره کنید یا رنده ریز بزنید سپس مقداری روغن زیتون داخل تابه ریخته و میگو ها را کمی تفت دهید و بعد مقداری زردچوبه بزنید سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا آب گوجه کشیده شود دقت کنید نباید زیاد میگو را تفت دهید وگرنه لاستیکی می شود.

مرحله سوم: تهیه مواد پاستا

در ادامه قارچ را نیز اسلایس کنید و داخل یک تابه دیگر با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود سپس به تابه میگو اضافه کنید و کمی تفت دادن از روی حرارت برداشته تا مراحل بعدی کار را انجام دهید.

مرحله چهارم: تهیه پاستا با میگو

در ادامه مقداری آب و نمک و کمی روغن را داخل قابلمه ریخته تا به جوش بیاد سپس پاستا مورد نظر را داخل آب در حال جوش بریزید و بگذارید نرم شود حتما تست کنید تا پاستا نرم شده باشند سپس با آب سرد آبکشی کنید و داخل بشقاب مخصوص ریخته و مواد میگو را روی پاستا بریزید و در انتها کمی پنیر پارمزان و برگ ریحان روی پاستا قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاستا با میگو و قارچ

  1. می توانید پاستا را به همراه مواد به شکل ایرانی دم بگذارید.
  2. سرکه سفید را در حد ۱ الی ۲ ق غذا خوری بریزید البته می توانید از آب لیموترش تازه نیز استفاده کنید.
  3. از سایز میگو پلویی یا ریز استفاده کنید.