سازه‌هایی با معماری خیره‌کننده +عکس

اینطور به نظر می‌رسد که در 100 سال گذشته انتخاب بهترین و زیباترین ساختمان‌ها کار بسیار ساده‌ای بود.

تاج محل، ایاصوفیه و یا مسجد امام در اصفهان جز شاهکارهای معماری در زمان خود بودند. اما در دنیای امروزه این انتخاب بسیار پیچیده‌تر است. چراکه ماهیت کلی معماری و سبک کلاسیک آن تا حدود زیادی توسط معماران مدرن‌گرا دگرگون شده است.

با این وجد فاکتور زیبایی بصری هم‌چنان در آثار جدید از اهمیت زیادی برخوردار است.

در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به برخی از بهترین و زیباترین ساختمان‌ها از لحاظ معماری.

ساختمان روتردام

روم کولهاس یکی از معروف‌ترین معماران هلندی بزرگ‌ترین ساختمان این کشور به نام روتردام را طراحی کرده است. این ساختمان متشکل از 3 برج چندمنظوره و متصل به هم است و از فضای داخلی آن برای ادارات، آپارتمان‌ها، هتل و سالن های کنفرانس استفاده شده  است.

ترمینال فرودگاه بین‌المللی شنژن

ماسیمیلیانو و دوریانا فوکاس معماران ایتالیایی، ترمینال 3 فرودگاه بین المللی شنژن چین را طراحی کردند. این سازه نه تنها از لحاظ ابعاد بسیار بزرگ بوده بلکه طراحی خاص آن و استفاده از حفاظ های نیمه شفاف امکان استفاده از نور خورشید را برای روشنایی داخل سالن فراهم کرده است.


دفتر مرکزی شرکت استات‌اویل نروژ

طراحی و ساخت این ساختمان توسط معماران داخلی شرکت نفتی استاتویل نروژ و در محل سابق فرودگاه اسلو در فرنابو انجام شده است.


مرکز حیدر علیف

این ساختمان زیبا جهت استفاده برای برنامه‌های فرهنگی کشور آذربایجان توسط معمار عراقی-انگلیسی؛ ضحا حدید طراحی سده است. تمام بخش های بیرونی ساختمان به همراه ورودی به وسیله صفحات ممتد منحی یک پارچه طراحی شده است.


لاتروب: موسسه علوم مولکولی

ساختمان لاتروب با طراحی خاص خود و پنجره های 6 وجهی که در امتداد جلو و عقب ساختمان کشیده شده توسط گروه معماری لینوس طراحی گردیده است. این ساختمان پژوهشی در دانشگاه باندورا در ملبورن استرالیا واقع شده است.

مرکز کنفرانس بین‌المللی دالیان

مرکز کنفرانس بین المللی دالیان که در چین واقع شده است دارای چندین سالن کنفرانس، تئاتر و سالن های نمایشگاهی بوده که توسط گروه مهندسین معمار اتریشی کوپ طراحی و ساخته شده است.


امپوریا

ساختمان امپوریا که توسط گروه مهندسی معماری وینگاردز در شهر مالمو سوئد طراحی و ساخته شده است جز بزرگترین پروژه های بافت شهری در سوئد و حتی اروپا بوده که فروشگاه ها مراکز خرید دفاتر اداری .و سالن های چند منظوره زیادی را در خود جای داده است.

هتل پارک رویال

طراحی الین هتل سنگاپوری با ظااهری خاص توسط گروه مهندسی معماری WOHA  انجام شده است. در واقع طراحی این ساختمان ترکیبی ازمدرنیزه و طراحی سبز باغ مانند در داخل ساختمان است که به فضای سبز آن کمک زیادی کرده است.

آکواریوم سیاره آبی

این ساختمان با طراحی خاص به شکل چشم پرنده به نوعی یکی از بزرگ‌ترین و غنی‌ترین آکواریوم‌های دنیا نیز است توسط گروه معماری 3XN طراحی و در چند کیلومتری فرودگاه کپنهاگ ساخته شده است.

بلوک متخلخل

این ساختمان با طراحی خاص خود که در چین و تسط معمار صاحب نام  استیون هال طراحی و ساخته شده است در واقع ترکیبی از 5 برج گرداگرد یک سالن مرکزی است. ظاهر بیرونی ساختمان چهاچوب سیمانی سفیدی داشسته و با سازه های مورب بستی تکمیل شسده است که در مقابل زلزله ایمن باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x