روشها و ترفندهای گول زدن بدن برای کنترل بدن

خوشبختانه ترفندهای مؤثری وجود دارد که می توانند به ما کمک کنند از پس مشکلات بربیاییم و به سرعت کنترل بدن خود را در دست بگیریم.

 

تصور کنید یک ساعت دیگر جلسه ی مهمی در پیش دارید ولی سردرد امان تان را بریده. یا روی یونیت دندانپزشکی نشسته اید که یکباره معده ی شما شروع به جوش و خروش می کند.

همین مشکلات به ظاهر کوچک اما دردسرساز می توانند زندگی روزمره ی ما را مختل کنند، به خصوص اگر به هیچ دارویی هم دسترسی نداشته باشیم.

خوشبختانه ترفندهای مؤثری وجود دارد که می توانند به ما کمک کنند از پس چنین مشکلاتی بربیاییم و به سرعت کنترل بدن خود را در دست بگیریم. در ادامه با ۱۲ ترفند جالبی آشنا خواهیم شد که تأثیر حیرت انگیزی بر بدن دارند.

 

 

۱- برای آرام کردن اعصاب تان، انشگت شست تان را فوت کنید

ترفندهایی جالب برای کنترل بدن

وضعیت انگشتان شست تأثیر مستقیمی روی عصب واگ دارد که ضربان قلب را کنترل می کند. به همین دلیل اگر انگشت شست تان را فوت کنید، ضربان قلب و فشار خون تان پایین می آید، مسأله ای که کمک می کند به سرعت خودتان را آرام کنید.

 

 

۲- برای روحیه دادن به خودتان یک مداد بین دندان هایتان بگذارید

گذاشتن مداد بین دندان ها به فعال شدن عضلات خنده کمک می کند، مسأله ای که می تواند مغز را فریب دهد و روحیه را بهتر کند.

 

 

۳- برای برطرف کردن احساس قلقلک در گلو، گوش تان را بخارانید

با تحریک کردن عصب های درون گوش، واکنشی در گلو رخ می دهد که می تواند باعث گرفتگی عضلانی شود. این گرفتگی عضلانی احساس قلقلک در گلو را برطرف می کند.

 

 

۴- برای جلوگیری از رفلکس تهوع، انگشت شست دست چپ تان را فشار دهید

رفلکس تهوع همان احساس عق زدنی است که هنگام فرو رفتن چیزی در دهان و تماس آن با عقب زبان یا دیواره ی حلق، به ما دست می دهد.

هنوز معلوم نیست به خاطر وجود یک مجموعه عصب خاص در دست ها است یا اینکه این کار باعث حواس پرتی مغز می شود، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این ترفند می تواند جلوی رفلکس تهوع را بگیرد.

 

 

۵- برای بند آوردن خون دماغ، لثه ی بالایی خود را فشار دهید

این اعتقاد وجود دارد که فشار دادن لثه ها می تواند سرخرگی را مسدود کند که خون را به بینی می رساند.

 

 

۶- برای بلعیدن قرص های بد قلق، سرتان را به جلو خم کنید

اگر قرص را در دهان بگذارید، مقداری آب بخورید و سر خود را به جلو خم کنید، این کار به شما کمک می کند راحت تر از پس قرص هایی که قورت دادن شان سخت است، بربیایید. در این حالت، کپسول قرص شناور می شود و فوراً به انتهای گلو می رسد.

 

 

۷- برای رفع خواب رفتگی دست ها، سرتان را تکان دهید

در اغلب موارد به خاطر وارد آمدن فشار به عصب های گردن است که دست ها خواب می روند و سوزن و سوزن می شوند. بنابراین اگر ماهیچه های گردن تان را شل کنید، این کار کمک می کند دست هایتان را از فشار اضافه ای که به آن ها وارد شده خلاص کنید.

 

 

۸- برای جلوگیری از تاول زدن، نوک انگشت تان را روی سوختگی پوست فشار دهید

وارد کردن یک فشار جزئی با انگشت ها دمای قسمت سوخته ی پوست را سریعاً به میزان عادی برمی گرداند و احتمال تاول زدن را کمتر می کند.

 

 

۹- برای رفع سردرد، دست هایتان را زیر آب سرد بگیرید

سرما می تواند گردش خون در تمام بدن را بیشتر کند. این روش با دست ها بهتر عمل می کند چون عصب های زیادی در این قسمت وجود دارد که مستقیماً به مغز متصل هستند.

 

 

۱۰- برای غلبه به ترس تان از آمپول، سرفه کنید

سرفه کردن می تواند به راحتی توجه مغز را به خودش پرت کند. به علاوه، این کار فوراً و برای لحظاتی فشار خون را بالا می برد، مسأله ای که به کمتر شدن احساس درد کمک می کند.

 

 

۱۱- برای رفع دندان درد، یک قالب یخ پشت دست تان، بین انگشت اشاره و شست تان بگذارید

این قسمت از دست مملوء از گذرگاه های عصبی ای است که سیگنال های درد را به مغز می رسانند و سرما می تواند سد راه این سیگنال ها شود.

 

 

۱۲- برای رفع سکسکه، دست هایتان را بالای سرتان بکشید

حرکات کششی می توانند ماهیچه های دیافراگم را به شکل مؤثری از نو جا بیندازند و جلوی انقباض های غیر ارادی آن ها را بگیرند

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x