پنجشنبه , 30 فروردین 1403

روشهای لاغری بدون نیاز به باشگاه

 

در حالی که ورزش و تغذیه سالم مطمئنا به شما کمک می کند تا تناسب اندام داشته باشید، راه های غیرعادی دیگری برای سوزاندن کالری وجود دارد. بسیاری از آنها زمان زیادی را نمی گیرند و اگر به طور منظم انجام شوند، به شما کمک می کنند تا بدون گذراندن ساعت ها در باشگاه، خوش اندام بمانید.

 

روشهای کاهش وزن

 

 

 

ما در این مطلب راه‌های آسان و راحتی را که برای سوزاندن کالری وجود دارد و برخی از آنها به اندازه ورزش کردن مؤثر هستند رو بررسی میکنیم.

 

 

1. گرفتن دوش آب گرم

کم کردن وزن با حمام رفتن

 

دوش آب گرم روش مناسبی برای از بین بردن استرس و خستگی است. اما همانطور که مشخص است،گذراندن مدتی در زیر دوش یا حمام آب گرم می تواند وزن اضافی را نیز از بین ببرد.

هنگامی که دوش اب گرم  می گیرید، بدن شما باید فعالیت بیشتری کند تا دمای طبیعی خود را حفظ کند، که به نوبه خود به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید .

 مطالعات نشان داده اند که یک ساعت دوش آب گرم یا حمام آب گرم می تواند 130 کالری بسوزاند و ممکن است استراتژی خوبی برای کاهش وزن باشد.

 

 

2. نوشیدن آب سرد

کم کردن وزن با نوشیدن اب سرد

 

هیدراته ماندن برای سلامت و تندرستی شما کاملاً حیاتی و مهم است، اما نحوه نوشیدن آب در واقع می تواند کالری سوزی شما را افزایش دهد.

اگر دمای آب نوشیدنی خود گرم ترجیح می دهید،پس باید بدانید که  افزودن چند تکه یخ به آن در واقع می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. هنگامی که آب سرد می نوشید، بدن شما باید آن را تا دمای بدن گرم کند، که به طور موقت متابولیسم شما را افزایش می دهد که باعث کاهش وزن میشود.

 

 

3. بوییدن وانیل

کم کردن وزن با بوییدن وانیل

 

اگر تا به حال احساس کردید که بوی شیرینی‌های شکلاتی تازه پخته می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود، وقتی متوجه می‌شوید که برخی بوها واقعاً می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند، خیالتان راحت خواهد شد.

 محققان دریافته‌اند که افراد دارای اضافه وزن که از بوی وانیل استفاده می‌کنند، هوس کمتری برای خوردن شیرینی جات می‌کنند. اگر از ایده بوییدن گیاه  وانیل خوشتان نمی آید، عطری با رایحه وانیلی انتخاب کنید تا بوی بهتری به شما بدهد و به عنوان یک امتیاز اضافی، اشتهای شما را سرکوب کند.

 

 

4. انجام کارهای خانه

کاهش وزن با انجام کارهای منزل

 

شستن کف‌ خانه ویا شستن ظروف ممکن است آزاردهنده باشد، اما فعالیت‌های کوچک خانگی در واقع می‌توانند به کاهش وزن بدن شما کمک کنند و خانه‌تان را هم تمیز نگه دارند.

صرف یک ساعت برای شستن و خشک کردن سینک ظرفشویی می تواند به شما کمک کند ۱۰۰  کالری بسوزانید و شستشوی حمام به مدت ۳۵ دقیقه به اندازه ۳۵ دقیقه پیاده روی روی تردمیل کالری می سوزاند.

 

 

5. نوشیدن چای سبز

کاهش وزن با نوشیدن چای سبز

 

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و علاوه بر اینکه پوست شما را جوان تر نشان می دهد، می تواند به طور موثر کالری نیز بسوزاند.

 از آنجا که حاوی کافئین و کاتچین است، می تواند متابولیسم شما را افزایش داده و به بدن شما کمک کند تا چربی ها را راحت تر تجزیه کند . اما فقط یک فنجان چای سبز در روز این کار را نمی کند، مطالعات نشان داده اند که برای مشاهده نتایج به 3 تا 5 لیوان در روز نیاز دارید.

 

 

6. حرارت را کم کنید

کاهش وزن با دمای خانه

 

همانطور که هوا سردتر می شود، طبیعتاً می خواهیم برای گرم کردن اتاق بخاری را روشن کنیم، اما خنک نگه داشتن اتاق شما در واقع می تواند به کاهش وزن کمک کند.

درست مانند نوشیدن آب سرد، بودن در یک اتاق سرد می تواند فواید کالری سوزی داشته باشد . مطالعات نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض دمای سرد می تواند باعث سوزاندن کالری و کاهش وزن شود.

 

آیا تا به حال از این روش ها برای سوزاندن کالری و کم کردن وزن استفاده کرده اید؟ آیا رازهایی دارید که به شما کمک می کند خوش اندام باشید؟

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x