راه های افزایش احتمال باروری اسپرم و سالم شدن آن

اسپرم سالم تنها به معنای تعداد اسپرمی که یک مرد تولید می‌کند نیست. سلامت اسپرم را هم کمیت، هم کیفیت و نیز حرکت تعیین می‌کند. ناباروری در مردان نیز نتیجه شرایط پزشکی، عفونت یا پیشینه خانوادگی است. اما نباید نقش سبک زندگی را در سلامت اسپرم نادیده گرفت.

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1428312735521.jpg

 

 شیوه‌هایی برای درمان ناباروری مردان :
بیشتر بخوابید: خواب به‌عنوان یک مقیاس بازدارنده برای کمک به اجتناب از هر چیزی از چاقی گرفته تا افسردگی توصیه می‌شود. حال برای ناباروری چراکه نه؟ محققان در مطالعه‌ای جدید در دانشگاه دانمارک پس از بررسی الگوهای خواب حدود 950 مرد دانمارکی و نیز اندازه‌گیری سایز بیضه و جمع‌آوری نمونه اسپرم برای تحلیل تعداد و تحرک اسپرم‌ها به این نتیجه رسیدند که کمبود خواب یا اختلال خواب در مردان منجر به کاهش تعداد اسپرم، کاهش سطح تستوسترون و سایز پایین‌تر بیضه می‌شود.

هویج و گردو بخورید: به نظر می‌رسد که رژیم غذایی مردان نقش مهمی در حفظ سلامت اسپرم ایفا می‌کند. در مطالعه‌ای مردانی که 75 گرم گردوی پوست کنده در غذای روزانه خود استفاده کردند از کیفیت بالای اسپرم برخوردار بودند که محققان نتیجه این تحقیق را به وجود اسید لینولنیک که یک منبع گیاهی طبیعی امگا 2 در گردو است نسبت می‌دهند.

گوشت قرمز نخورید: رابطه خوردن هویج و گردو با کیفیت اسپرم مخالف اثر گوشت قرمز برای اسپرم است. مطالعه‌ای در سال 2013 نشان داده است که انواع مختلف گوشت قرمز تعداد اسپرم مردان را کاهش می‌دهد.

لپ تابتان را خاموش کنید: در دنیای امروز متصل بودن و به روز بودن و با خبر بودن از رویدادها موضوع مهمی است. این به معنای همیشه در دسترس بودن لپتان و گوشی‌های هوشمند در کنار ما است. اما این برای مردان خبر خوبی نیست چراکه تهدیدی برای باروری آن‌ها است. در یک مطالعه محققان به بررسی تأثیر ارتباطات وای فای بر ناباروری مردان پرداختند و به این نتیجه رسیدند که اتصال وای فای لپتان منجر به آسیب رسیدن به دی ان ای و کاهش باروری اسپرم شده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x