دست بند MICA جای تلفن همراه را خواهد گرفت

 

شرکت اینتل دستبند هوشمندی مخصوص خانم‌ها طراحی کرده است که کاربر را از همراه داشتن تلفن همراه بی‌نیاز می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دستبند هوشمند MICA (لوازم جانبی ارتباطی هوشمند من) اینتل با همکاری برند معروف Opening Ceremony طراحی شده است.

این دستبند امکان برقراری ارتباط کاربر با فیس‌بوک و گوگل را از طریق برنامه داده AT&T و بدون نیاز به تلفن همراه فراهم می‌کند.

دستبند میکا (MICA) دارای روکش طلای 18 عیار، سنگ لاجورد و ابسیدین، صفحه نمایش برای خواندن پیام‌های متنی، تقویم، دسترسی به فیس‌بوک و گوگل، آدرس نزدیک‌ترین رستوران‌ها و فروشگاه‌ها بوده و عمر باتری آن نیز دو روز است.

این دستبند در دو مدل شامل پوست ماری سیاه رنگ با مروارید سفید و سنگ لاجورد یا پوست ماری سفید رنگ با سنگ چشم ببر و ابسیدین از اوایل ماه آینده میلادی (دسامبر 2014) به قیمت 495 دلار در آمریکا عرضه خواهد شد.

شرکت اپل نیز قصد دارد ساعت هوشمند جدید خود موسوم به اپل واچ (Apple Watch) را اوایل سال 2015 به بازار عرضه کند؛ یکی از قابلیت‌های این ساعت، روشن نبودن دائمی نمایشگر است و تنها در زمانی که کاربر دست خود را بلند کند، فعال می‌شود.

ساعت هوشمند اپل که از قابلیت برقراری ارتباط بی‌سیم با مدل‌های مختلف آیفون برخوردار است، دارای حسگرهایی برای بررسی تعداد ضربان قلب و شمارش گام‌های فرد برای نظارت بر سلامت کاربر است.