پنجشنبه , 30 فروردین 1403

دستگاه صوتی هوشمند امازون Amazon Echo

این محصول 199 دلاری که درحال‌حاضر تنها با دعوتنامه به‌فروش می‌رسد، دارای هفت میکروفون در نقاط مختلف بدنه و چند ست اسپیکر با کیفیت خوب است. هم‌چنین ارتباط مداوم با فضای ابری دارد تا بتواند فرامین صوتی کاربر را دریافت کرده و در سریع‌ترین زمان، عکس‌العمل مناسب را نشان دهد یا بازگو کند.

در ویدئو تبلیغاتی شرکت آمازون که نشان‌گر یک خانواده ایست که در زندگی روزمره خود تنها با فرمان صوتی از طریق Echo اموراتی هم‌چون پخش موسیقی، تنظیم آلارم، بررسی خلاصه اخبار، اضافه کردن وسایل به یادداشت لیست خرید و غیره را به‌راحتی انجام می‌دهند. فرمان‌های صوتی که مخصوصا کاربران Siri اپل با آنها آشنایی کاملی دارند. تا اینجای ماجرا همه‌چیز آشنا به‌نظر می‌رسد.

اما موارد بیان شده همه‌ی ویژگی‌های این دستگاه نیست. Amazon Echo این امکان را دارد که حمل شود و در مکان‌های مختلفی نصب شده و مورد استفاده قرار بگیرد و تقریبا صداهای کم را هم تشخیص می‌دهد و همواره آماده و گوش بفرمان است! به نحوی که شما می‌توانید یک کلمه به‌عنوان کلیدواژه تعیین کنید تا Echo با شنیدن آن واژه شروع به گوش‌کردن بکند.

قد آن حدودا بیست‌‌و‌پنج سانتی‌متر است و اگر با بلوتوث، یک دستگاه و یا حافظه پشتیبانی شده را به‌آن متصل کنید، می‌تواند برایتان موزیک پخش کند. علاوه برآن گمان می‌رود که این دستگاه تعامل خوبی با اپلیکیشن Amazon Echo app داشته‌باشد که به‌این معناست شما با نصب برنامه در ویندوز، اندروید یا گوشی‌هایی با سیستم‌‌عامل Amazon Fire OS، قادر خواهید بود سایر گجت‌های خود را به Echo تعریف کرده و از همگام‌سازی‌اش بهره‌مند شوید و درکنار سایر امکاناتش، به موسیقی‌های مورد‌علاقه‌تان با صدای قابل‌قبول گوش‌کنید.

آمازون پیش از این نیز در تلفن‌های سری Fire خود امکانات خاص جستجو با فرمان صوتی کاربر را قرار داده‌ بود اما دستگاه مستقلی که کار اصلی‌اش پاسخ دادن به نیازهای شما باشد تا به امروز سابقه نداشته. اطلاعات دقیقی از عرضه عمومی Echo وجود ندارد ولی نباید فاصله زیادی با آن داشته‌باشیم.

 

 

 

farnet.ir