درمان‌های خانگی برای نفخ شکم

درمان‌های خانگی برای نفخ شکم

آب، ورزش و نوشیدن چای های گیاهی می تواند به بهبود نفخ شکم کمک کند

آنچه که باعث تسکین نفخ شکم در بلندمدت می شود، به دلیل ناراحتی شما بستگی دارد. با مراجعه به یک پزشک متخصص ممکن است مشکلتان برطرف شود. اما اگر بدنبال درمان های خانگی برای برطرف کردن و بهبود نفخ شکمتان هستید یا می خواهید از نفخ شکم پیشگیری کنید، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

چای های گیاهی

چای های گیاهی: چای نعناع، چای بابونه، چای زنجبیل، چای زردچوبه و چای رازیانه می توانند به عمل هضم و پردازش گاز کمک کنند. چای گل قاصدک می تواند به تسکین احتباس و ماندگاری آب کمک کند. 

کپسول ها

کپسول های روغن نعناع، ضداسپاسم طبیعی هستند و این به این معناست که این کپسول ها می توانند به شل کردن عضلات روده کمک کنند. این کپسول ها می توانند به خارج شدن مدفوع از مقعد و خروج گاز روده کمک کنند بخصوص اگر مشکل شما ناشی از حرکت روده باشد.

آنتی اسیدها

آنتی اسیدها: شواهد نشان دادند که آنتی اسیدها، التهاب را در مجرای گوارشی تسکین می دهند و به عبور گاز روده کمک می کنند. آنتی اسیدها غالبا حاوی یک ترکیب فعال بنام سایمتیکون (simethicone) هستند که بواسطه گردهم آوردن حباب های کوچک گاز، گاز روده را از مجرای گوارش عبور می دهند. سایمتیکون به طور مجزا و جداگانه در دسترس است. 

منیزیم

منیزیم: مکمل منیزیم به خنثی کردن اسید معده و شل کردن عضلات روده کمک می کند. منیزیم اثر ملین کنندگی طبیعی دارد که اگر آن را گاهی اوقات مصرف می کنید، می تواند مفید باشد اما اگر آن را بیشتر اوقات مصرف می کنید، می تواند باعث اعتیاد و وابستگی به آن شود. 

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها: می توانند به تکمیل یا تعادل دوباره باکتری های روده کمک کنند. برخی پروبیوتیک ها به هضم بهتر غذا کمک می کنند و برخی دیگر به جذب گازهای اضافی کمک می کنند. شما ممکن است مجبور شوید که پروبیوتیک ها را به طور پیوسته و برای چند روز تا چند هفته مصرف کنید تا متوجه تفاوت شوید.

پسیلیوم

پسیلیوم: یک مکمل فیبر است که می تواند به شما در اجابت مزاج منظم کمک کند. همیشه مکمل های فیبر را بتدریج و با آب فراوان مصرف کنید. داروهای ملین بدون نسخه را می توانید در صورت نیاز استفاده کنید.

ورزش

ورزش منظم: با تمرکز بر قوی کردن شکم می تواند به مقابله با نفخ شکم کمک کند. 

آرایش آموزش آموزش تصویری از اموزش اموزش تصویری با بارداری بدن برای به تزیین تصاویر تصویری تهیه جالب جدید خانه خودکار دانلود دخترانه در درمان راه رنگ روش زنانه زیبا صورت طبیعی طرز طرز تهیه لباس مدل مدلهای مرغ مو میوه ناخن های و پوست پیشنویس چشم کردن

مجله اینترنتی اقیانوس

خانه » درمان‌های خانگی برای نفخ شکم
خانه » درمان‌های خانگی برای نفخ شکم
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x