خانواده روچیلد یا روتشیلد (Rothschild) ثروتمندترین خاندان دنیا

پشت سر ثروتمندترین خانواده دنیا شایعه زیاد بوده و هست؛ البته خیلی‌هایشان هم درست از آب درآمده‌اند! مهم‌ترین شایعه اینکه دنبال تسلط بر دنیا هستند. «روچیلد»ها کارهای شگفتی انجام می‌دهند و این کارها را با قدرت «پول» انجام می‌دهند.

 

«مایر امشل روچیلد» یک یهودی آلمانی بود که در قرن ۱۸ میلادی از طریق بانکداری به ثروت کلان رسید. پیش از آنکه ربا دادن در میان بانکداران مسیحی جایز شود وی بانک و درواقع رباخانه‌ای باز کرد و ثروتمند شد. او تجارتش را گسترش داد و به کارهایی نظیر صرافی و عتیقه‌فروشی پرداخت.

وقتی ثروتمندتر شد یک پسرش را به فرانکفورت آلمان و ۴ پسر دیگرش را به اتریش، انگلستان، ایتالیا و فرانسه فرستاد و هرکدام شدند سرشاخه خاندان روچیلد در گوشه و کنار اروپا. کار اصلی‌شان هم بانکداری بود و به دولت‌ها وام می‌دادند!

در جنگ‌های ناپلئونی، وام‌هایی که روچیلدها به دولت‌های متخاصم اروپایی داده بودند ثروتی افسانه‌ای برایشان پدید آورد. از همان زمان نامشان سر زبان‌ها افتاد و روچیلد مترادف شد با «سرمایه» یا به بیان بهتر «قدرت پول».

از آن موقع تابه‌حال روچیلدها در عرصه‌های بین‌المللی به‌ویژه در حوزه بانکداری فعالند و تأثیرشان در اقتصاد و سیاست به‌قدری است که صنعتی شدن اروپا در قرن ۱۸ را به آنان نسبت می‌دهند. روچیلد یا روتشیلد (Rothschild) در زبان آلمانی قدیم به معنای سپر قرمز است.

 

بنیانگذار خانواده روچیلد وصیت‌نامه‌ای با هدف نگهداری و افزایش ثروت در خانواده‌اش به جا گذاشت

سیاستمداران در خدمتشان هستند!

نسل‌های متمادی از خاندان روچیلد در اروپا به‌ویژه در انگلستان و اتریش القاب و مقام‌های اشرافی دریافت کردند؛ از دوک و بارون تا کنت و لرد. آن‌قدر هم پولدارند که میان فرانسوی‌ها معروف است که دولت خیلی پول دارد ولی پولدار واقعی روچیلدها هستند!

روش کار روچیلدها یعنی فعالیت هماهنگ چند برادر در چند مرکز مالی توسط خانواده‌های یهودی دیگر نظیر «لازارد»، «بیشافزهایم» و «سلیگمان» تقلید شد و از اواخر قرن ۱۹ میلادی بانکداران اصلی اروپا و جهان این خانواده‌ها بودند و روچیلدها هم لیدرشان.

 

Rothschild

پسران «مایر امشل روچیلد» سرشاخه‌های اصلی این خانواده در کشورهای مهم اروپایی شدند

روچیلدها در ۲۰۰ سال اخیر بیش از ۱۱۰ فرد برجسته و معروف داشته‌اند؛ اغلب هم به دلیل ثروت زیاد یا نقشی که در سیاست یا وقایع تاریخی داشته‌اند. با‌این‌حال اعضای این خاندان در سال‌های اخیر کمتر جلوی چشم هستند و بیشتر پشت پرده!

ولی ثروتشان آن‌قدر زیاد است که نتوان از تأثیرشان بر اقتصاد و فرهنگ و سیاست دنیا چشم پوشید؛ به‌ویژه با سابقه‌ای که دارند و کارنامه‌ای که از خود به جا گذاشته‌اند. جالب اینکه روچیلدها در دنیای معاصر دیگر زیاد به سیاست کار ندارند. چرا؟ چون سیاستمداران در خدمتشان هستند؛ خیلی‌ها معتقدند در اروپا و آمریکا دولت‌ها کارگزاران روچیلدها هستند.

درواقع اعضای این خاندان مستقیم یا غیرمستقیم در اغلب کشورهای توسعه‌یافته جهان در بخش‌های اقتصادی و سیاسی نفوذ کرده‌اند و تأثیر می‌گذارند. درباره کسب‌وکارشان نیز معروف است که بیشتر در بخش بانکداری، املاک، استخراج معدن، انرژی، صنعت و کشاورزی فعالند.

میزان دارایی‌ها اعلام نشود!

اتحاد خانوادگی روچیلدها هنوز هم تا حد زیادی محفوظ است؛ آنها به وصیت بنیان‌گذار این خاندان و ثروتی که برایشان آورد تا حد زیادی احترام می‌گذارند. اتحاد خانوادگی یکی از بندهای وصیت‌نامه «مایر امشل روچیلد» در سال ۱۸۱۲ بود و البته بندهای دیگر محدودیت‌های جدی‌تری را وضع می‌کردند.

بنیان‌گذار خاندان روچیلد وصیت کرد که میزان دارایی اعضای خانواده در هیچ شرایطی اعلام نشود، فهرستی از اموال اعضای خانواده حتی برای امور وراثت تعیین نشود و دیگر اینکه اعضا با ازدواج‌های درون فامیلی از خروج ثروت از خاندان روچیلد جلوگیری کنند.

جالب اینکه این قانون آخری هنوز هم تا حد زیادی رعایت می‌شود و در این خاندان عموزاده‌ها نخستین نامزدهای ازدواج با یکدیگر محسوب می‌شوند. هرکسی هم عمداً این وصایا را نادیده بگیرد ممکن است از خانواده طرد شود.

ثروت تریلیون دلاری!

روچیلدها چقدر ثروت دارند؟ کسی دقیقاً نمی‌داند. ولی «تخمین‌ها» همیشه بوده‌اند و همیشه هم کمتر از مقدار واقعی به نظر می‌رسند. «نیکولاس هاگر» در کتاب جنجالی «تاریخ تشکیل دولت مخفی جهانی» اشاره می‌کند که اگر در سال ۱۸۵۰ روچیلدها حداقل ۶ میلیارد دلار ثروت داشتند، با قبول این واقعیت که بنیان ثروت آن‌ها سست نشده و این پول‌ها می‌بایست چنان سرمایه‌گذاری می‌شدند که از ۴ تا ۸ درصد سود سالانه آن‌ها باشد با این حساب، حداقل ۱.۹ تریلیون دلار تا رقم‌هایی بسیار بالاتر دارایی دارند.

«والنتین کاتاسانوف» اقتصاددان و مدیر مرکز پژوهش‌های اقتصادی «شاراپوف» روسیه در مقاله «روتشیلدهای فقیر چگونه جهان را اداره می‌کنند؟» چنین می‌نویسد:‌ «وضعیت واقعی دارایی روچیلدها در ادبیات معاصر اغلب در محدوده ۳ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود.»

این رقم را با دارایی «جف بزوس» مؤسس سایت آمازون که بنا به اعلام نشریه فوربس با ثروت ۱۳۱ میلیارد دلاری ثروتمندترین فرد در سال ۲۰۱۹ است و همچنین ثروت ۹۶ میلیارد دلاری بیل گیتس نمی‌توان مقایسه کرد. درواقع ثروت تخمینی روچیلدها با تولید ناخالص داخلی کشورها قابل‌مقایسه است.

تولید ناخالص داخلی مهم‌ترین معیار برای اقتصاد یک کشور است و بیانگر مجموع ارزش کل کالا و خدمات تولیدشده در یک سال است. تولید ناخالص داخلی فرانسه کمتر از ۳ تریلیون دلار است؛ بریتانیا و هند هم. تولید ناخالص داخلی هر یک از کشورهای برزیل، کانادا، روسیه، اسپانیا، کره جنوبی و استرالیا کمتر از ۲ تریلیون دلار است.

 

Rothschild

ثروت روچیلدها از تولید ناخالص داخلی فرانسه، بریتانیا و هند بیشتر است 

روچیلدها؛ پشتوانه دلار!

پشتوانه دلار چه باشد خوب است؟ طلا؟ نفت؟ قدرت نظامی؟ کمتر کسی می‌داند که پشتوانه دلار روچیلدها هستند! در سال ۱۹۷۱ «ریچارد نیکسون» رئیس‌جمهور آمریکا در اقداماتی که در تاریخ اقتصاد به شوک نیکسون معروف است قابلیت تبدیل مستقیم دلار آمریکا به طلا توسط بانک مرکزی آن کشور را لغو کرد! و این یعنی طلا دیگر پشتوانه دلار نیست.

به‌جایش آمریکا نهادی به نام فدرال رزرو دارد که بااینکه ملی نیست و خصوصی است ولی عملا بانک مرکزی آمریکا محسوب می‌شود و حدود نیم‌قرن است دلار بدون پشتوانه چاپ می‌کند. بیش از ۹۵ درصد سهام فدرال رزرو متعلق به ۱۰ بانک و موسسه مالی بزرگ نظیر بانک لندن روچیلد، بانک برلین روچیلد، بانک برادران لمان نیویورک و بانک چیس نیویورک است.

بخش عمده سهام این بانک‌ها متعلق به روچیلدها و باقی سهام متعلق به ۸ خانواده ثروتمند و پرنفوذ است. درواقع فدرال رزرو نهادی خصوصی است که بالطبع منافع صاحبانش را تأمین می‌کند. دولت در تعیین مدیران فدرال رزرو تا حدی دخالت دارد ولی در تعیین مالکان نقشی ندارد.

تصمیم‌های دولتی بر فعالیت فدرال رزرو تأثیر می‌گذارد و تصمیم‌های فدرال رزرو نیز بر دولت. چنین وضعیتی برای دلار که «بزرگ‌ترین کلاه‌برداری تاریخ» نامیده شده مهم‌ترین جادوی روچیلدهاست؛ پول بدون پشتوانه چاپ می‌کنند، هرچقدر که مایل باشند! درواقع بیش از یک قرن است که آمریکا و نظام اقتصادی و سیاسی آن که با سرمایه رابطه مستقیم دارد بهشت روچیلدهاست.

«فدرال رزرو» بانک مرکزی خصوصی آمریکاست که دلار بدون پشتوانه چاپ می‌کند!

جمله معروف بنیان‌گذار خانواده روچیلدها این است: «انتشار و کنترل پول یک کشور را به من بدهید، دیگر اهمیتی ندارد چه کسی قوانین آن کشور را می‌نویسد.» روچیلدها نسل در نسل برای کنترل سرمایه تلاش کرده‌اند و حالا کنترل دلار آمریکا را هم در دست گرفته‌اند.

فدرال رزرو در خود آمریکا چه وضعیتی دارد؟ در این نیم‌قرن حتی روسای جمهور هم از دستش شاکی هستند. آخرین نمونه هم «دونالد ترامپ» که فدرال رزرو را «تنها مشکل اقتصاد آمریکا» نامیده است.

شبکه بانکی و گردش پول جهانی

روچیلدها طی ۲ دهه اخیر تمایلی به فعالیت‌های آشکار نداشته‌اند. دلیلش هم شاید افزایش انتقادها و کنایه‌ها نسبت به سابقه تاریخی و عملکرد اعضای این خاندان باشد. بااین‌حال امپراتوری مالی این خاندان پنهان کردنی نیست.

همه‌جا در بازارهای مالی ردی هرچند نیمه پنهان از روچیلدها هست. در بخش آشکار فعالیت روچیلدها نیز برشمردن همه دارایی‌هایشان فهرستی طولانی می‌طلبد. فقط به‌عنوان نمونه می‌توان به شرکت «روتشیلد اند کو» اشاره کرد که روزگاری «ناتان روچیلد» بنیان نهاد و حالا شبکه بزرگی از بانک‌ها در سراسر اروپا و آمریکا با بیش از ۳۶۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد.

خیلی‌ها معتقدند روچیلدها همچنان گردش پول در دنیا را در اختیار دارند و از قدرت پول در مقیاس جهانی برای منافع خاصی بهره می‌برند.

صهیونیست‌ها بدون روچیلدها!

خیلی‌ها نمی‌دانند که یکی از مهم‌ترین کارهای روچیلدها در دنیای معاصر، کمک به تشکیل رژیم جعلی اسرائیل است. روچیلدها در این مسیر آشکارا و پشت پرده به حمایت مالی و کمک تدارکاتی پرداختند و فقط یک نمونه اینکه «ادموند روچیلد» برای اسکان اولیه یهودیان، اراضی وسیعی در فلسطین را در اختیار گرفت و ۴۰ «کیبوتص» یا «دهکده اشتراکی» ساخت.

کیبوتص‌ها مکانی برای زندگی و کار اشتراکی مهاجران یهودی بودند و ادموند روچیلد شخصاً بر نحوه اداره آن‌ها نظارت می‌کرد. به همین دلیل وی را «پدر اسکان یهودیان در فلسطین» لقب داده‌اند و تصویرش بر اسکناس ۵۰۰ شِکِلی اسرائیل نقش بسته است. جمله مشهور وی این است: «بدون من صهیونیست‌ها هیچ کاری نمی‌توانستند انجام دهند.»

 

ثروتمندترین خانواده جهان

تصویر ادموند روچیلد روی اسکناس ۵۰۰ شِکِلی اسراییل 

 

 

فرزندان ادموند روچیلد و سایر اعضای این خاندان نیز کمک به تقویت اسرائیل را ادامه دادند و هنوز ادامه می‌دهند. در هر دوره‌ای نیز هدایای ویژه‌ای به رژیم صهیونیستی اهدا کرده‌اند؛ حتی ساختمان مجلس قانون‌گذاری رژیم اسرائیل، هدیه فرزند ادموند روچیلد به صهیونیست هاست.

 

روچیلد

جاکوب روچیلد(سمت چپ تصویر) از نوادگان امروزی روچیلدها و طرفدار سرسخت صهیونیست‌ها در دیدار با رهبر کنگره جهانی یهودیان

اعلامیه بالفور و یک روچیلد دیگر!

اعلامیه بالفور هم که به تشکیل دولت یهودی در فلسطین منجر شد خطاب به یکی از اعضای این خاندان است. بیانیه بالفور درواقع نامه‌ای بود که توسط «آرتور جیمز بالفور» وزیر خارجه بریتانیا در سال ۱۹۱۷ به «لیونل والتر روچیلد» سیاستمدار و عضو مجلس عوام بریتانیا نوشته شد.

در متن این نامه چنین آمده است: «لرد روچیلد عزیز! با افتخار از سوی پادشاه بریتانیا به پیشگاه شما بیان می‌دارم که درخواست شما به کابینهٔ دولت بریتانیا فرستاده و پذیرفته شد. پادشاه با تشکیل یک خانه ملی برای یهودیان به جای کشور فلسطین موافقت کرده‌اند و بیشترین تلاششان را به کار می‌گیرند تا این کار به سرانجام برسد».

 

روتشیلد

اعلامیه بالفور نامه‌ای از آرتور جیمز بالفور(سمت چپ تصویر) به لیونل والتر روچیلد(سمت راست) بود

 

حمایت‌های آمریکایی از اسرائیل

دلیل محبوبیت اسرائیل در آمریکا و حمایت‌های آمریکایی از رژیم صهیونیستی را باید در قدرت و نفوذ روچیلدها جستجو کرد. روچیلدها و البته تعداد دیگری از خاندان‌های ثروتمند از زمان تشکیل رژیم اسرائیل با کمک پول و قدرت پنهان آن در رسانه‌های آمریکایی به تبلیغ برای این رژیم پرداخته و بر افکار عمومی تأثیر گذاشته‌اند.

در آمریکا معروف است که هر کاندیدایی علیه منافع اسرائیل سخن بگوید شانس خود را برای رسیدن به مقام به ریاست جمهوری از بین برده است.

روتشیلد

دموکراسی آمریکا که متکی بر قدرت پول و رسانه است این کشور را به بهشت روچیلدها تبدیل کرده است!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x