حیواناتی با قدرتهای شگفت انگیز

 

ابرقدرت ها تنها در فیلم ها نیستند بلکه در دنیای واقعیت هم دیده می شوند. بدونیم می خواهد شما را با این ابرقدرت ها که توانایی های عجیبی دارند آشنا کند.

 

عروس دریایی جاویدان

این گونه از عروس دریایی زندگی اش را از حباب کوچکی به نام لارو پلانولا در پولیپ های مرجانی آغاز می کند و تبدیل به عروس دریایی می شود. اگر به این جانور دریایی حمله شود یا مورد استرس محیطی قرار بگیرد و یا این که مریض و پیر شود دوباره به مرحله لارو برمی گردد و یک پلانولای دیگر در پولیپ های مرجانی می سازد. به همین دلیل او موجودی فناناپذیر شناخته شده است.

 

 

موش صحرایی برهنه

پوست این حیوان ماده ای که در بدن پستانداران مسئول ارسال سیگنال های درد به سیستم عصبی مرکزی است را ندارد. بنابراین موش صحرایی برهنه هیچ دردی را احساس نمی کند. این حیوان در مقابل سرطان نیز مقاومت بسیار بالایی دارد.

 

 

تاردیگرید

این جانور کوچک سخت ترین حیوان در طبیعت شناخته شده است چون کشتن آن غیرممکن است. آن ها می توانند در بدترین شرایط زنده بمانند. در دمای ۴۵۸ تا ۳۰۰ درجه فارنهایت و در فشار ۴۰ هزار کیلو پاسکال. آن ها می توانند بیشتر از ۳۰ سال بدون آب و غذا زنده بمانند.

 

 

قورباغه مودار

این حیوان می توانند استخوان های خود را برای رشد چنگال ها بشکند. چنگال هایی که از استخوان ساخته شده اند نه از کراتین. این چنگال ها در داخل انگشت ها مخفی شده اند. اگر قورباغه احساس کند که در معرض خطر است با شکستن استخوان ها چنگال ها را از پوست بیرون می آورد.

 

 

میگوی آخوندکی

این میگو یک سلاح بسیار قوی دارد. چنگال های چکش مانند بسیار قوی که نه تنها تیز و برنده هستند بلکه شتابی به سرعت ۵۳ مایل بر ساعت دارد. دانشمندان آن ها را داخل قفس های پلاستیکی نگه می دارند چون بعضی از میگوهای آخوندکی بزرگ توانایی شکستن شیشه آکواریوم را دارند.

 

 

اختاپوس مقلد

اختاپوس مقلد می تواند خودش را به شکل موجودات دیگر در بیاورد. آن ها برای استتار هم رنگ پوست را تغییر می دهند هم جنس پوست.

 

 

پلاتیپوس (نوک اردکی)

پلاتیپوس تنها پستانداری است که بچه زا نیست بلکه تخم گذار است. پلاتیپوس با حس ششم خود سیگنال های الکتریکی را تشخیص می دهد

 

 

سوسک برگخوار Criocerinae

این نوع جانوران شیوه بسیار عجیبی برای دفاع از خودش دارند. آن ها سطح پشتی بدنشان را با مدفوع خودشان می پوشانند تا توسط جانوران دیگر خورده نشوند.

 

 

کک

پاهای این نوع کک ها برای پرش بسیار مناسب هستند. آن ها می توانند به ارتفاع ۱۳ سانتیمتر و طول ۳۳ سانتیمتر بپرند.

 

 

دم چتری

بعضی از پرنده ها می توانند صداها را تقلید کنند اما دم چتری می تواند هر صدایی را تقلید کند. مثل صدای اره برقی، آلارم آتشنشانی، شاتر دوربین و حتی صدای قطار.

 

 

کوردیسپس

اکوردیسپس نام قارچی است که می تواند روی جانوران زنده رشد کند. هاگ این قارچ به جانور حمله می کند، پوست میزبان را با خودش جایگزین می کند و ریشه می زند تا بیرون از بدن جانور رشد کند. در نهایت پوست جانور با قارچ پوشیده می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x