تصاویر کروم بوک 15 (Chromebook 15) ایسر منتشر شد

ایسر اخیرا از کروم بوک 15 خود پرده بردرای کرده است. این دستگاه اولین کروم بوک 15 اینچی دنیاست و سازنده‌اش در چند سال اخیر نقش پر رنگی در دنیای کروم بوک‌ها داشته است.

نه تنها از نظر ظاهری زیباست، بلکه سخت‌افزار خوبی هم دارد. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش 15.6 اینچی است که با رزولوشن فول اچ دی ساخته شده است. 4 گیگابایت رم دارد و پردازنده Intel Core i3 برایش انتخاب شده است. مدل 4 گیگابایتی این دستگاه 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد و کاربر می‌تواند مدل 2 گیگابایتی را با 16 گیگابایت حافظه داخلی تهیه کند. قیمت این دستگاه از 249 دلار آغاز می‌شود که به ازای پرداخت این قیمت 100 گیگابایت حافظه گوگل درایو نیز به مدت 2 سال به شما تعلق می‌گیرد.
در زیر می‌توانید تصاویر این کروم بوک زیبا را ببینید:

همچنین نخستین کروم بوکی است که از پردازنده های سریع Broadwell اینتل بهره می برد. عمر باتری Chromebook 15 هشت ساعت خواهد بود و با قیمت ۲۴۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد.
بیشتر کرم بوک های بازار با صفحه نمایش های ۱۱.۶ و ۱۳.۳ اینچی عرضه می شوند و برای افرادی مناسب است که تمام فعالیت های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. سیستم عامل کروم برای اجرای بسیاری از نرم افزارهای خود به اینترنت نیاز دارد، با این حال استفاده از پردازنده Broadwell باعث شده است Chromebook 15 بتواند به راحتی به صورت آفلاین نیز از برنامه های این سیستم عامل استفاده کند. Chromebook 15 از قدرت پردازشی گرافیکی مناسبی برای نمایش تصاویر برخوردار است اما با این وجود نمی تواند در برابر چیپ ست Nvidia Tegra K1 که در Chromebook 13 استفاده شده و توانایی پردازش تصاویر با کیفیت ۴K را دارد، مقاومت کند.
بیشتر کروم بوک های بازار از پردازنده های ARM و اینتل استفاده می کنند که سریع ترین آن ها پردازنده های Core i3 است که بر اساس معماری Haswell طراحی شده اند. معماری Broadwell نیز به عنوان جانشین Haswell مطرح شده است و اینتل قصد دارد از سری جدید این پردازنده ها در مراسم CES امسال رونمایی کند. Chromebook 15 تنها ۲.۲ کیلوگرم وزن دارد و می تواند جایگزین خوبی برای لپ تاپ های ویندوزی به شمار رود. سیستم عامل کروم همراه با ویژگی های امنیتی داخلی عرضه می شود و به صورت منظم به روز رسانی می شود. این کروم بوک از طراحی منحصر به فردی استفاده می کند و بلندگو های آن در نزدیکی صفحه کلید آن قرار گرفته اند. Chromebook 15 از رم های ۴ گیگابایتی و حافظه های SSD 32 گیگابایتی نیز پشتیبانی می کند. دیگر ویژگی های این محصول عبارتند از webcam، ۸۰۲.۱۱ac Wi-Fi، Bluetooth 4.0 ، SD card reader، USB 3.0، USB 2.0 و HDMI ports. ایسر اعلام کرده است Chromebook 15 در مناطق جغرافیایی مختلف عرضه خواهد شد. علاوه بر Chromebook 15، این شرکت از Chromebook 13 با صفحه نمایش لمسی نیز رونمایی کرده است، با این حال قیمت و تاریخ عرضه آن مشخص نیست. ایسر لپ تاپ های ویندوزی خود را نیز فراموش نکرده است و نسخه های به روز شده محصولات Aspire R 13 hybrid و Aspire S7را در مراسم CES امسال معرفی می کند. این محصولات از پردازنده های نسل پنجم Core i اینتل بهره می برند که بر اساس معماری Broadwell است. درنتیجه این محصولات باریک تر، سریع تر و با عمر باتری طولانی تر از قبل خواهند بود. با این حال سایر مشخصات این لپ تاپ ها و همچنین تاریخ عرضه و قیمت آن ها منتشر نشده است.

تصاویر کروم بوک 15 ایسر منتشر شدتصاویر کروم بوک 15 ایسر منتشر شد

تصاویر کروم بوک 15 ایسر منتشر شد

تصاویر کروم بوک 15 ایسر منتشر شد

تصاویر کروم بوک 15 ایسر منتشر شد

تصاویر کروم بوک 15 ایسر منتشر شد

تصاویر کروم بوک 15 ایسر منتشر شد