پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

اكستنشن ابرو به جای تاتو!توصیه ها معایب و عوارض

شايد مهم‌ترين نقشي كه ابرو در كنار ديگر اجزاي صورت ايفا مي‌كند زيباتر جلوه كردن چشم‌هاست. تا همين چند سال گذشته تنها راه داشتن ابروهايي قرينه و زيبا، تاتو كردن بود اما اين روش اين روزها با آمدن روش‌هايي تازه براي رشد مجدد ابروها با موهاي طبيعي كمي كهنه و كم‌طرفدار شده است.

كاشت ابرو با موهاي طبيعي خودتان و طراحي و شكل دادن آن زير نظر متخصصان پوست و مو انجام مي‌شود كه با پر طرفدار شدن آن تصميم گرفتيم زير و بم اين روش را با جزئيات تمام براي كساني كه تصميم به كاشتن ابرو و تغيير طبيعي در ظاهرشان دارند بازگو كنيم. دكتر مريم ملكي، متخصص پوست و مو بهترين روش را براي داشتن ابروهايي زيبا به شما معرفی می‌کند.

خداحافظي با تاتو

قضاوت در مورد اينكه تاتو ابروها با رنگ بهتر است يا كاشت ابروها با موهاي طبيعي كار چندان سختي نيست؛ داشتن ابروهايي با موهاي طبيعي و قابل رشد كه قابل اصلاح و رنگ كردن هستند با ابرويي نقاشي شده با هاشور يا تاتو كه زود يكنواختي‌اش شما را خسته مي‌كند قابل مقايسه نيست. اگر تا امروز خط و خطوط جاي ابروهاي شما را گرفته است حالا مي‌توانيد با مراجعه به يكي از كلينيك‌هاي معتبر پوست و مو روي تاتو ابروهاي‌تان موهايي طبيعي بكاريد و صاحب ابروهايي زنده و زيبا شويد.

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1431383979641.jpg

اين روش حتي براي كساني كه چندين سال مداوم از تاتو براي ابرودار شدن استفاده مي‌كردند هم قابل استفاده است چراكه در اين روش روي تاتوي قديمي شما كاشت ابروي طبيعي انجام مي‌شود. اگر بخواهيم به معايب تاتو در آرايشگاه‌ها بپردازيم هزار و يك دليل براي نفي آن وجود دارد كه مهم‌ترين آن خطر انتقال بيماري‌هاي مختلفي مانند هپاتيت و حتي ايدز است و از طرفي ديگر بدرنگ يا بي‌روح شدن رنگ تاتو بعد از گذشت مدت كوتاهي كه گله بيشتر خانم‌هاست.

اما كاشت ابروها با موهاي خود فرد در كلينيك‌هاي تخصصي پوست و مو كه مجوز رسمي از وزارت بهداشت دارند، تحت نظر پزشكان متخصص و با وسايل استريل شده انجام مي‌شود. علاوه براین كاشت ابرو  با این روش با حداقل درد و زخم همراه است. پس اين همه مزيت به امتحان روشي مناسب‌تر براي پر كردن ابروها مي‌ارزد.

به چه کسانی توصیه می‌شود؟

دكتر ملكي معتقد است شايع‌ترين دليل مراجعه براي كاشت يا پيوند ابرو،  ضعيف شدن و ريختن ريشه موي ابروها به‌خاطر برداشتن مكرر ابروها با موچين است كه در درازمدت باعث نازك شدن و از بين رفتن دائمي آنها مي‌شود. با اين حال روش پيوند و كاشت به افراد زير بيشتر از بقيه توصيه مي‌شود:

– اين روش بهترين انتخاب براي پر پشت كردن ابروهاي كساني است كه ابروهاي كم پشت دارند.

– خانم‌هايي كه شكل ابروهاي‌شان زيبا نيست و دائم با قلمو يا مدادهاي ابروی شيميايي مجبور به شكل دادن به آن هستند، براي تغيير فرم ابروهاي‌شان مي‌توانند كاشت ابرو انجام دهند.

– عده‌اي كه بر اثر زخم و جاي بخيه و حتي سوختگي مقداري از ابروهاي خود را از دست داده‌اند هم براي ترميم جاي آن مي‌توانند به كاشت ابرو فكر كنند.

– خانم‌هايي كه قبلا تاتوي ابرو كرده‌اند ولي از فرم آن خسته شده‌اند، مي‌توانند با استفاده از تكنيك‏هاي خاص و حرفه‌اي روي تاتوي خود كاشت ابرو انجام دهند.

– افرادي كه به علت بيماري‌هاي خاص يا اتفاقات ديگر مقداري از ابروي خود را از دست داده‌اند، براي پر كردن قسمت‌هاي ريخته اين روش را امتحان مي‌كنند.

ابروها چگونه كاشته مي‌شوند؟

كاشت ابرو در كلينيك‌هاي تخصصي پوست و مو با بي‌حسي موضعي، به صورت سرپايي و بدون درد در جلسه‌اي تقريبا يك ساعته انجام مي‌شود. در اين روش تعدادي از موهاي ناحيه پشت گوش سر شما برداشته و به ناحيه ابروي شما منتقل مي‌شود. براي اين كار ابتدا شما مدل ابروي دلخواه خود را با مداد ابرو می‌کشید تا متخصصان مربوطه آن را بررسي کرده و در صورت نياز تغييراتي در مدل آن- البته با مشورت شما- اعمال كنند و درنهايت مدل ابرو دلخواه شما انتخاب و روي همين مدل، موهاي طبيعي خودتان كاشته شود.

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1431383980622.jpg

قصه به همين سادگي‌هايي كه ما تعريف مي‌كنيم هم نيست چون متخصص مربوطه باید از اين مقدار موهاي برداشته شده از سر شما فقط تعداد خاصي كه ضخامتي متناسب با موي ابروهاي شما دارند را انتخاب كند. به زبان ساده‏تر باید موهايي هم‌قطر و ضخامت موهاي ابروها انتخاب شود چراكه موهاي ضخيم ابروهاي زمخت و بدشكلي براي‌تان مي‌سازند كه البته انتخاب اين قطر مو تنها به تبحر و تجربه متخصصان نياز دارد. به همين دليل است كه از موهاي ناحيه بالاي گوش كه از جهت جنس شباهت زيادي به موهاي ابرو دارند براي پيوند استفاده مي‌كنند. به‌طور كلي كاشتن ابرو كار نسبتا پيچيده و سختي است چراكه ابروها چند جهت دارند و به‌اصطلاح معروف خواب آن در هر فرد متفاوت است بنابراين ظرافت و دقت در اين كار حرف اول را مي‌زند.

از جهت ديگر رشد اين موها مانند موهاي سر است پس در صورتي كه كاشت آنها موفقيت‌آميز باشد، سرعت رشد آنها بالاست و بايد مرتبا كوتاه شود. اما اين كاشت به دلايل دردسرهاي نقاشي هر روز ابروها با مداد ابرو يا تاتوهاي دردناك و كم‌دوام بهتر و منطقي‌تر است. شما درست بعد از انجام كاشت شايد كمي تورم و كبودي زير چشم خود مشاهده كنيد كه آثار آن بعد چند روز از بين مي‌رود اما براي تاتو هر چند ماه یکبار اين درد و تورم را بايد تحمل كنيد.

قبل از کاشت باید بدانید

– در قدم اول علت ريزش موهاي ابرو شما به‌وسيله متخصص بررسي و مشخص شده و در صورت نياز تحت درمان قرار مي‌گيرد. در غير اين صورت با وجود كاشت ابرو هم احتمال ريزش مجدد موهاي آن وجود دارد و كاشت، كار بي‌فايده‌اي خواهد بود. پس بهتر است بعد از درمان ريزش نسبت به كاشت اقدام كنيد.

– در قدم دوم پزشك بعد از تقسيم كردن ابروهاي‌تان به سه قسمت دم، بدنه و تاج ابرو كاشت را آغاز مي‌كند. براي كاشت تاج ابرو ، موها با زاويه مناسب و رو به سمت بالا خوابانده مي‌شوند تا حالت عمودي پيدا نكنند. در كاشتن بدنه ابرو از سمت تاج به دم ابرو زاويه خواباندن موها به‌تدريج كاسته و موها با زاويه صفر درجه به‌صورت مماس در پوست كاشته مي‌شوند.

– همان‌طور كه گفته شد، بايد نوع موهاي انتخاب‌شده براي كاشت قطري مناسب با موهاي ابرو داشته باشند يعني نبايد نازك‌تر يا ضخيم‌تر باشند.

– منافذ كاشت موهاي ابرو بايد با قطري بسيار كم انتخاب شوند، چون در صورت بزرگ بودن قطر منافذ، خروجي ابروها حالت غيرطبيعي و ضخيم پيدا مي‌كنند.

– محل قرار دادن موهايي كه قرار است كاشته شوند، باید بسيار نزديك به‌هم و پرتراكم باشد تا پوست زير موهاي ابروها ديده نشود.

معایب و عوارض این روش چیست؟

به‌عنوان آخرين توصيه‌ها بايد بگوييم كاشت ابرو بهترين انتخاب براي كساني است كه يا اصلا ابرو ندارند يا قسمتي از ابروي آنها به خاطر جراحت كاملا از بين رفته است. پس تنها به دليل وسواس‌هاي بي‌دليل و تغييرات عجيب و غريب در ظاهرتان به اين كار تن ندهيد، چراكه اين روش هم مانند هر عمل ديگري در كنار خوبي‌ها، مشكلات خودش را هم دارد، مشکلاتی مانند:

– سرعت رشد موهاي كاشته شده همانند موهاي سر است بنابراين هر دو هفته يك بار بلند و بلند‌تر مي‌شوند. به علاوه آنها از نظر رنگ، جنس و ضخامت هم‌رنگ موي ابرو نيستند.

– زاويه كاشت ابرو كه به شكل خوابيده قرار مي‌گيرند به سختي با حالت واقعي ابرو تطابق مي‌يابد به همين دليل اين بخش از كار و هماهنگ بودن دم ابرو تا تاج آن و مرتب قرار گرفتن زاويه خواب آن به تبحر متخصص بستگي دارد.

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1431383981513.jpg

– معمولا به علت جابه‌جايي موها از قسمت پوست سر به ابرو، موها تا حدود 20 روز بعد از كاشت دچار ريزش خواهند شد پس براي رسيدن به نتيجه دلخواه‌تان بايد حداقل سه تا شش ماه صبر كنید تا رشد موها به حالت طبيعي برگردد.

– به‌طور معمول فاصله موهاي كاشته‌شده در ابرو بيش از موهاي طبيعي آن است. البته اين داستان درباره كساني كه تاتو دارند و كاشت روي تاتو انجام مي‌شود مشكل ايجاد نمي‌كند چراكه تاتو اين فاصله‌ها را مخفي مي‌كند، اگرچه به مرور اين فاصله‌ها با تكرار جلسات پيوند كم و كمتر خواهند شد.

هزينه: 800 تا 2میلیون تومان

و اما طرفداران اكستنشن ابروها

10 سالي مي‌‌شود كه اكستنشن يكي از پرطرفدارترين خدمات اين روزهاي سالن‌هاي آرايشي است و با انواع و اقسام روش‌ها مشتريان زيادي را به خود جذب كرده است.

يكي از محبوب‌ترين خدمات اين سال‌ها اكستنشن مژه و ابروها است كه البته هنوز هم به گوش عده‌اي نا آشناست، اما اگر مي‌خواهيد بدانيد اين كار چگونه صورت مي‌گيرد، بايد بگوييم كه شما براي اكستنشن ابرو بايد در ابروهاي‌تان پايه داشته باشيد. (پايه به پرز‌هايي تلقي مي‌شود كه در قسمت زير ابرو وجود دارند) زيرا براي اين كار مو بايد روي پايه‌هاي ظريف پرزهاي ابرو نصب شود، بنابراين خانم‌هايي كه ابرو ندارند يا عادت به تراشيدن آن براي طراحي شكل دلخواه‌شان دارند، نمي‏توانند از اين روش استفاده كنند.

پس اضافه كردن يا افزايش حجم موهاي ابرو مستلزم داشتن ابروهاي پايه، هرچند كم و نازك است. از طرف ديگر مويي كه براي اكستنشن ابرو به كار برده مي‌شود، بايد هم‌رنگ خود ابرو باشد بنابراين جنس مويي كه براي اكستنشن به كار مي‌رود حتما بايد از جنس موي طبيعي باشد چون در غير اين صورت شكل ظاهري آن متناسب با حالت و موي ابروي شما نخواهد بود.

در اكستنشن ابرو كه حدود یک ساعت زمان لازم است شما به ماهي يك بار ترميم نياز داريد تا ابروهاي‌تان حالت طبيعي خود را حفظ كنند. به‌عنوان نكته آخر هم فراموش نكنيد كار را به دست كاردان بسپاريد و قبل از اقدام به اين كار حتما تحقيقات لازم درمورد فرد مورد نظر و كيفيت كار او را انجام دهيد.

هزينه: 250 تا 400 هزار تومان

 

منبع:مجله سیب سب

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x