استفاده از ست استیل در آشپزخانه

راهنمای خرید لوازم خانگی برقی برای آشپزخانه و نکات مهم هنگام خرید

وسایل آشپزخانه استیل به‌دلایل مختلف از محبوبیت زیادی برخوردارند. اجاق گاز، هود، یخچال و سینک استیل می‌توانند با انعکاس نور و رنگ، محیط آشپزخانه را زیباتر کنند، آن را درخشان‌تر جلوه دهند و اگر کوچک است آن را بزرگ‌تر نشان دهند. بااین‌حال این اهداف زمانی برآورده می‌شود که سایر اجزای محیط آشپزخانه را با وسایل استیل به‌شکل مناسب ست کنید. رنگ کابینت‌ها، کفپوش، دیوارها و هر وسیله جانبی دیگر باید ترکیبی زیبا با استیل ایجاد کنند.

چه مواردی باید برای ترکیب رنگ در نظر گرفته شود؟

قبل از هر چیز باید بدانید که کدام اجزای آشپزخانه باید ترکیب مناسبی را با لوازم استیل داشته باشند.

5 توصیه مهم برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه ای با وسایلی به رنگ مشکی

کابینت‌ها

کابینت‌های دیواری و ایستاده بیشترین بخش فضای آشپزخانه را تشکیل می‌دهند. به‌دلیل انعکاس رنگ کابینت‌ها در استیل، هر ترکیب رنگ نامناسب ممکن است محیط را تاریک، کوچک، شلوغ یا بی‌روح جلوه دهد.

کفپوش

رنگ کفپوش آشپزخانه مستقیما در فر گاز و یخچال بازتاب می‌شود. بی‌دقتی در انتخاب رنگ آن، در به‌هم‌ریختگی آشپزخانه و نازیبایی آن نقش خواهد داشت.

پیشخوان، میز و صندلی‌ها

رنگ این وسایل هم بسیار مهم است. ترکیب نامناسب رنگ آنها می‌تواند محیط را گرفته یا کوچک نشان دهد.

ایده‌هایی برای ترکیب رنگ وسایل آشپزخانه استیل با سایر اجزای آشپزخانه

حالا بیایید ببینیم چه ترکیب رنگ‌هایی را می‌توانیم با لوازم آشپزخانه استیل ست کنیم.

ست سفید با استیل

رنگ سفید برای زمینه یکی از بهترین رنگ‌هایی است که می‌تواند با وسایل آشپزخانه استیل ترکیب شود. سفید در برابر نقره‌ایِ استیل کنتراست قوی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود لوازم آشپزخانه بیشتر به چشم بیایند. رنگ سفید کمک می‌کند محیط آشپزخانه تمیزتر و پاک‌تر به نظر برسد. با رنگ سفید احساس می‌کنید آشپزخانه بزرگ‌تر و بازتر است.

اگر کابینت‌ها را چوبی سفید هم انتخاب کنید جذاب خواهد بود.

ست خاکستری با استیل

استیل به‌خودی خود دارای ته‌رنگ خاکستری است. بنابراین رنگ‌های تیره و روشن خاکستری می‌توانند محیطی ساده و یک‌دست ایجاد کنند. برای اینکه فضا خسته‌کننده نشود، لوازم خانگی استیل را با میز پیشخوان گرانیتی را خاکستری ست کنید یا از موزاییک‌ها و کابینت‌های چوبی با رنگ خاکستری استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند طراحی آشپزخانه‌تان مدرن و امروزی باشد.

درخشندگی متالیک لوازم خانگی استیل به رنگ‌های خاکستری ملایم و بی‌روح کمی جان می‌دهد. بااین‌حال می‌توانید با یک ظرف سرامیکی از میوه‌هایی مانند سیب یا لیمو یا یکی دو تا گلدان گیاه طبیعی به آشپزخانه طراوت ببخشید. این کارها را به‌سبک مینیمال انجام دهید، یعنی زیاد شلوغش نکنید که سادگی محیط محو نشود.

ست قهوه‌ای با استیل

لوازم خانگی استیل علاوه‌بر ته‌رنگ خاکستری، ته‌رنگ نقره‌ای هم دارند که خنک به نظر می‌رسد. به همین دلیل می‌تواند با گرما و جذابیت رنگ قهوه‌ای طبیعی ترکیب شود. قهوه‌ای تیره گرمای بیشتری به فضا می‌بخشد و قهوه‌ای روشن محیط را بازتر نشان می‌دهد. می‌توانید کفپوش را قهوه‌ای و کابینت را از چوب طبیعی انتخاب کنید. حتی میز پیشخوان را هم می‌توانید از سنگ قهوه‌ای روشن در نظر بگیرید تا تضاد کاملی با رنگ متالیک ایجاد کند.

ترکیبی از رنگ‌های شاد با استیل

ست لوازم و وسایل خانگی استیل در آشپزخانه هم با رنگ‌های سرد و هم با رنگ‌های گرم جذاب به نظر می‌رسند. بنابراین می‌توانید ترکیبی از رنگ‌های مشابه را که با یکدیگر هماهنگ هستند انتخاب کنید. برای نمونه، رنگ‌های سرد مانند آبی، آهکی و سبز با هم جور در می‌آیند و رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد با هم ست می‌شوند. در چنین آشپزخانه‌ای یک قاب عکس کوچک با چوب خاکستری، میز پیشخوان از جنس قلع و رنگ خاکستری روشن می‌تواند فضایی پرانرژی و نشاط‌آور ایجاد کند.

چهار ترکیب رنگ سفید مشکی با استیل

ست سفید مشکی با استیل یکی از محبوب‌ترین ترکیب‌رنگ‌ها برای آشپزخانه است. می‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید:

سفید مشکی + چوبی روشن با لوازم استیل

این طرح کلاسیک است، اما همچنان یکی از بهترین‌هاست. میز پیشخوان را سفید انتخاب کنید، کابینت‌ها را مشکی و صندلی‌ها را چوبی رنگ روشن در نظر بگیرید. برای اینکه فضا بزرگ‌تر به نظر برسد، دیوارها بهتر است سفید باشند.

سفید مشکی + سبز نعنایی با لوازم استیل

این رنگ‌ها به آشپزخانه روشنایی می‌بخشند و محیطی دل‌باز و آرامش‌بخش فراهم می‌کنند. ترکیب سبز نعنایی با سفید محیط را خنک جلوه می‌دهد. صندلی‌ها، دیوار و میز پیشخوان را سفید انتخاب کنید، کابینت‌ها را سبز نعنایی و برخی از اجزای آشپزخانه مانند چراغ‌ها یا ساعت را با قاب مشکی در نظر بگیرید.

سفید مشکی + قهوه‌ای با استیل

برای ایجاد این ترکیب از کابینت سفید با لبه‌های مشکی و دیوارهای سفید استفاده کنید و کفپوش را قهوه‌ای یا رنگ چوب در نظر بگیرید. همه اینها در کنار لوازم استیل، محیطی را ایجاد می‌کند که ترکیبی از طرح کلاسیک و مدرن است.

سفید مشکی + مرجانی با استیل

این ایده برای آشپزخانه‌های کوچک عالی است. سقف و دیوارهای آشپزخانه را مرجانی و کابینت‌ها را سفید انتخاب کنید. این رنگ در کنار لوازم آشپزخانه استیل و مشکی فضا را دل‌نواز می‌کند و آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

نکاتی مهم برای ترکیب رنگ دلخواه شما در آشپزخانه

۱. برای آشپزخانه‌ای با لوازم استیل می‌توانید کابینت‌ها را به رنگ آبی سرمه‌ای، میز پیشخوان را به رنگ سفید و کفپوش را به رنگ نارنجی سوخته دربیاورید. این کار درخشش لوازم استیل را دوچندان می‌کند.

۲. کابینت‌های آبی‌خاکستری به‌شدت با لوازم خانگی استیل هماهنگ هستند. فقط برای اینکه فضا کسل‌کننده نشود، کفپوش یا کاشی‌ها را طرح‌دار و میز پیشخوان را سفید در نظر بگیرید.

۳. اگر رنگ روشن دوست دارید، زرد و طلایی و بژ خاکستری ترکیب زیبایی است. البته منظور این نیست که کابینت‌ها را به‌رنگ زرد دربیاورید! به‌جای آن کابینت بژخاکستری انتخاب کنید و دستگیره‌های کابینت و کشو را از رنگ طلایی مات انتخاب کنید. زرد و نارنجی برای کفپوش بگذارید. می‌توانید صندلی‌های غذاخوری را چوبی انتخاب کنید.

۴. رنگ اسطوخودوس یا بنفش کمرنگ رنگی کاملا ملایم است. بااین‌حال استفاده از آن در آشپزخانه کاملا متفاوت است. این رنگ می‌تواند فضای آشپزخانه را سرد و بی‌روح نشان دهد. می‌توانید درصورتی‌که میز متحرک وسط آشپزخانه دارید، فقط آن را به رنگ اسطوخودوس انتخاب کنید. برای اینک فضا را از کسل‌کنندگی دربیاورید، صندلی‌های پشت میز پیشخوان را چوبی انتخاب کنید و میز پیشخوان سفید باشد بهتر است.

۵. استیل به‌ملایمت رنگ‌ها را منعکس می‌کند. بنابراین مراقب باشید رنگی که برای دیوارها در نظر می‌گیرید زیاد پررنگ و با طرح‌های شلوغ نباشد. بازتاب آنها در وسایل آشپزخانه استیل می‌تواند آشپزخانه را کمی شلوغ و درهم‌برهم جلوه دهد.

۶. سعی کنید بیشتر از دو رنگ در دیوارها به کار نبرید و ترجیحا رنگ‌ها مات باشند. رنگ‌های براق حالت آینه‌ای به آشپزخانه دارای لوازم استیل می‌دهد و رنگ‌های زیاد باعث می‌شود محیط درهم‌ریخته به نظر برسد.

۷. رنگ‌های خنثی و خاکستری کاملا با استیل هماهنگ و مکمل رنگ نقره‌فام آن هستند. بااین‌حال برای اینکه محیط کسل‌کننده نباشد، سعی کنید یک گلدان یا قاب عکس که رنگ قرمز، مشکی یا بنفش پررنگ داشته باشد در گوشه‌ای قرار دهید (آن‌هم به سبک مینیمال که شلوغ نشود).

۸. به‌طورکلی استیل با مواد طبیعی سازگارتر است، بنابراین میزهای چوبی، گرانیت یا مرمر با استیل ترکیبی زیبا ایجاد می‌کنند.

شما چطور از ترکیب رنگ در آشپزخانه‌تان استفاده کرده‌اید؟ آیا نکاتی که در این مطلب گفته‌ایم در آشپزخانه شما رعایت شده است؟