ارتباط چین وچروک پوست با بیماریهای بدن

چين و چروک‌های پوست مي‌تواند با وضعيت استخوان‌ها ارتباط داشته باشد

 

با روند پيري، چين و چروک‌های پوست  نيز ظاهر مي‌شود. اين چين و چروک‌ها را مي‌توانيد با روش‌هاي مختلف زيبايي برطرف کنيد يا قبول کنيد که نشانه افزايش عمر است. برخي از اين چين و چروک‌ها مي‌تواند به علت شکل و حالات صورت (ميميک صورت) باشد و برخي به علت قرار گرفتن طولاني مدت در معرض نور خورشيد باشد. آن چه شايد ندانيد اين است که چين و چروک پوست مي‌تواند دليل ديگري نيز داشته باشد.

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1438812775421.jpg

 

*مراحل اوليه بيماري قلبي؛
چين و چروک‌هايي که به شکل مورب در لاله گوش ايجاد مي شود، مي‌تواند علامت هشدار‌دهنده بيماري قلبي باشد. يک نظريه در اين مورد اين است که اين چين و چروک‌ها به علت از بين رفتن رگ‌هاي ريز خوني در لاله گوش ايجاد مي شود و اين واکنش تغيير رگ‌هاي خوني در اطراف قلب را نشان مي‌دهد.

 

*در معرض خطر پوکي استخوان قرار داريد؛
نتايج بررسي‌هاي محققان آمريکايي نشان مي‌دهد که چين و چروک‌های پوست مي‌تواند با وضعيت استخوان‌ها ارتباط داشته باشد.محققان وضعيت بيش از ۱۰۰ داوطلب زن را که در ۳ سال اول دوران يائسگي بودند بررسي کردند و دريافتند ، افرادي که داراي بيشترين و عميق‌ترين چين و چروک‌ها هستند پايين‌ترين تراکم استخواني را دارند. هيچ کدام از اين زنان تحت درمان هورموني قرار نگرفته بودند. استخوان و پوست داراي برخي ترکيبات مشترک از جمله گروهي از پروتئين‌ها است؛ اين پروتئين با بالا رفتن سن در استخوان و پوست کاهش پيدا مي‌کند.

 

*مصرف زياد قند؛
‏با مصرف شيريني‌، قند در بدن به پروتئين‌ها مي‌چسبد اين امر باعث توليد ماده گليکوزيله مي شود که مي تواند کلاژن و الاستين را بشکند که اين امر مي‌تواند به ايجاد خط‌هاي ريز و چين و چروک بيشتر منجر شود. اگر تمايل زيادي به شيريني‌ داريد سعي کنيد ميوه را جايگزين آن کنيد. ميوه‌ها به ويژه انار و انبه آسيب‌هاي پوستي را برطرف مي‌کند.

 

*فشارخون بالا؛
زناني که از سن خود ظاهر جوان تري دارند، يعني افتادگي صورت در آن‌ها کمتر است فشارخون پايين‌تري دارند. بررسي‌ها نيز نشان مي‌دهد افرادي که خانواده هايي با سابقه عمر طولاني دارند، نسبت به همسالان خود چين و چروک کمتري در قسمت بالاي دست‌ها دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x