آموزش درس کردن ژل ضدعفونی‎ کننده بدون الکل در خانه

مواد ضدعفونی‌کننده غیرالکلی که در شرکت‌ها تولید می‌شوند با استفاده از فرمولاسیون خاصی مانند به‌کارگیری موادی چون بنزتونیوم کلراید درست می‌شوند. اما اگر می‌خواهید خودتان در خانه نوعی ماده ضدعفونی‌کننده ساده بسازید که دست‌ها و سطوح آلوده خانه را با آن تمیز کنید

https://oghyanos.ir/wp-content/uploads/2020/02/Disinfectants.jpg

در بازار انواع مواد ضدعفونی‌کننده الکلی و بدون الکل وجود دارد. مواد ضدعفونی‌کننده‌های الکلی قابل اعتماد هستند و می‌توانند ۹۹,۹ درصد میکروب‌ها را در مدت ۱۵ ثانیه از بین ببرند.

اما مواد ضدعفونی‌کننده‌های غیرالکلی به‌خوبی نوع الکلی نیستند، با این‌حال مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، تولید این نوع ضدعفونی‌کننده‌ها را تایید کرده و می‌گوید این مواد نه‌تنها می‌توانند بخش زیادی از میکروب‌های روی دست را از بین ببرند. بلکه پوست را هم گرفتار خشکی آزاردهنده نمی‌کنند.

مواد ضدعفونی‌کننده غیرالکلی که در شرکت‌ها تولید می‌شوند با استفاده از فرمولاسیون خاصی مانند به‌کارگیری موادی چون بنزتونیوم کلراید درست می‌شوند. اما اگر می‌خواهید خودتان در خانه نوعی ماده ضدعفونی‌کننده ساده بسازید که دست‌ها و سطوح آلوده خانه را با آن تمیز کنید، در ادامه یک روش ساخت این مواد را شرح داده‌ایم:

۱. ابتدا یک اسپری کوچک ۱۲۰ میلی‌لیتری تهیه کنید.

۲. سه‌چهارم آن را با آب مقطر پر کنید.

۳. اکنون یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا به آن اضافه کنید.

۴. سپس از هر کدام از اسانس‌های دارچین، گل میخک، رزماری و اوکالیپتوس، ۱۰ قطره به محلول‌تان اضافه کنید.

۵. در ادامه برای معطر کردن ماده ضدعفونی‌کننده‌تان می‌توانید ۲۰ قطره لیموترش، پرتقال یا اسانس گریپ‌فروت بیفزایید.

۶. اکنون مواد درون اسپری را کاملا با هم مخلوط کنید.

۷. اسپری ضدعفونی‌کننده بدون الکل‌تان آماده شد. می‌توانید از آن روزی دو تا سه بار به دست‌تان اسپری کنید و دست‌هایتان را به‌خوبی به همدیگر بمالید.

سانس‌های این ماده ضدعفونی‌کننده می‌توانند میکروب‌های باکتریایی و ویروسی را از بین ببرند. آلوئه‌ورای آن هم نقش نرم‌کنندگی پوست‌تان را بازی می‌کند. این ماده در نبود مواد ضدعفونی‌کننده الکلی می‌توانند تا حدی سطوح را از آلودگی‌ها پاک کنند.

منبع:خبر انلاین

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x