آموزش تصویری ماساژ صورت با قاشق برای شادابی پوست

اگر روش هایی که در ادامه این مطلب آمده است را هر روز انجام دهید در عرض ۲ هفته پوستی جوان و شاداب خواهید داشت.

ماساژ جریان خون را تقویت و احتباس آب بدن را کاهش می دهد و در نتیجه چین و چروک ها را به حداقل رسانده و پوست را جوان می کند.

ماساژ جوان سازی صورت با قاشق

 

زیبایی و سلامت پوست بستگی به جریان گردش خون دارد. ماساژ جریان خون را تقویت و احتباس آب بدن را کاهش می دهد و در نتیجه چین و چروک ها را به حداقل رسانده و پوست را جوان می کند.

یکی از انواع ماساژهایی که  در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آسیایی (ژاپن، کره و چین) رواج دارد ماساژ صورت با قاشق است.

اگر روش هایی که در ادامه این مطلب آمده است را هر روز انجام دهید در عرض ۲ هفته پوستی جوان و شاداب خواهید داشت.

وسایل مورد نیاز:

قاشق کوچک: آسیایی ها از قاشق های چینی و یا سرامیک در اندازه و شکل های خاصی استفاده می کنند اما از قاشق های معمولی نیز میتوانید استفاده کنید. فقط باید مطمئن باشید که لبه های قاشق تیز نباشد.

روغنی که حساسیت به آن نداشته باشید (مثل روغن نارگیل) و کرم صورت: قبل از ماساژ از کرم یا روغن استفاده کنید. اگر روغن روان است می توانید قاشق را به روغن آغشته کنید اما با کرم صورت کار راحت تر است.

آب سرد و گرم: جا به جا کردن قاشق سرد و گرم گردش خون را تقویت و پایانه های عصبی را تحریک می کند.

 

 

نکات مفید:

قاشق ها را تمیز کنید و جداگانه کنار بگذارید.

پوست را قبل از ماساژ بشوئید.

قاشق ها را بیش از حد به پوست فشار ندهید.

بهترین زمان برای ماساژ صبح هاست.

مراقب دما باشید: قاشق ها نباید زیاد داغ باشند.

 

 

کبودی و پف زیر چشم

برای پف زیر چشم: قسمت برآمده قاشق را زیر چشم ها قرار دهید و بالا و پایین و عقب و جلو بکشید. اگر از روغن استفاده کنید حرکات روان تر و فشرده تر می شود. (۱ الی ۲ دقیقه)

برای پف پلک ها: چشم ها را ببندید و قسمت برآمده قاشق را روی چشم ها قرار دهید. اجازه دهید قاشق گرم شود. سپس آن را در آب سرد قرار داده و دوباره روی چشم ها بگذارید. (۵ الی ۷ مرتبه)

 

 

چین و چروک بین ابروها

قاشق سرد را بالای پل بینی قرار دهید و به آرامی فشار دهید و قاشق را به سمت بالای پیشانی بکشید. این کار را با قاشق گرم نیز تکرار کنید. این کار را ۱۰ مرتبه هم با قاشق سرد و هم با قاشق گرم تکرار کنید.

 

چروک های گوشه خارجی چشم

پشت قاشق سرد را در قسمت گوشه خارجی چشم قرار دهید. با ۵ الی ۷ حرکت دایره ای شکل قاشق را به سمت گیجگاه بکشید و به مرور فشار را بیشتر کنید. دوباره با قاشق گرم همین مراحل را انجام دهید. این کار را ۵ مرتبه هم با قاشق سرد و هم با قاشق گرم تکرار کنید.

 

 

باز شدن چشم ها

قاشق ها را به شکلی که در تصویر می بینید در ابتدای ابروها قرار دهید. و با حرکات دایره ای به سمت گیجگاه بکشید و ابروها را کمی بالا بکشید. این کار را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

 

 

چروک پیشانی

قاشق های گرم را وسط پیشانی قرار دهید و با حرکات دایره به سمت گیجگاه حرکت دهید. دوباره به وسط پیشانی برگردانید. وقتی قاشق سرد شد دوباره آن را گرم کنید. (۲ الی ۳ دقیقه)

 

 

خط لبخند

همانند تصویر دهان را باز کنید و لب ها را به سمت جلو بکشید. قاشق های گرم را مانند تصویر زیر بینی قرار دهید و با حرکات دایره ای به سمت گوشه های دهان حرکت دهید. دوباره با حرکات دایره به زیر بینی برگردانید. ۵ الی ۷ مرتبه این کار را تکرار کنید.

 

 

غبغب

۲ عدد قاشق گرم را زیر چانه قرار دهید و با حرکات دایره ای به سمت گوش ها بکشید. پوست را آرام بکشید. ۱۰ مرتبه این کار را تکرار کنید.

 

 

سفت شدن گونه

قاشق های گرم را گوشه دهان قرار دهید و با حرکات دایره ای به سمت گوش ها بکشید. دوباره قاشق ها را گرم کنید و در همان نقطه شروع قرار دهید. سپس لبخند بزنید و قاشق ها را با حرکات دایره ای به سمت گوش ها بکشید. هر دو تمرین را ۵ الی ۶ مرتبه تکرار کنید.

 

 

مراقبت از پوست زیر گردن

قاشق های گرم را زیر استخوان سینه قرار دهید و با حرکات دایره ای به سمت استخوان ترقوه بکشید. دوباره قاشق را در آب سرد کنید و همین حرکات را تکرار کنید. این تمرین را ۱۰ مرتبه هم با قاشق سرد و هم با قاشق گرم تکرار کنید.

 

 

ریلکس کردن عضلات گردن

قاشق گرم را همانند تصویر زیر گردن قرار دهید. کمی فشار دهید و به سمت استخوان ترقوه بکشید. این کار را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

 

منبع:بدونیم

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x