گلدانی برای تصفیه هوای اپارتمان Clairy

 

  http://dl.oghyanos.ir/uploads/146132874257151.jpg

گلدان Clairy

 

این گلدان کوچک 85 درصد سموم خانه شما را کاهش می‌دهد + تصاویر
همواره شنیده‌ایم که گیاهان می‌توانند با تولید اکسیژن شرایط محیطی را برای زندگی انسان بهتر کنند. به همین دلیل محققان گلدان جدیدی به نام Clairy را طراحی کرده‌اند: یک گیاه آپارتمانی کوچک که درون یک گلدان سرامیکی دارای فن کاشته شده است و می‌تواند سموم موجود در هوا را مکش کند.

 

  http://dl.oghyanos.ir/uploads/14613287432952.jpg

گلدان Clairy برای کاهش سموم خانه

 

ناسا مدتی پیش با انجام یک مطالعه مجموعه‌ای از گیاهانی را معرفی کرد که می‌توانند در کاهش آلاینده‌هایی همچون بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن تا حد زیادی موثر باشند. عوامل مختلفی همچون رنگ‌، فرش، اسباب بازی های پلاستیکی، مواد شوینده، مبلمان و غیره می‌توانند موجب آلودگی هوای داخلی خانه شوند.

 

  http://dl.oghyanos.ir/uploads/1461328744013.jpg

گلدان Clairy می‌تواند سموم موجود در هوا را مکش کند

 

زمانی که در معرض این آلاینده‌های هوای داخلی قرار می‌گیریم دچار مشکلات پزشکی موقت همچون سوزش چشم‌ها، بینی و گلو می‌شویم. این آلاینده‌ها هم چنین می‌توانند موجب تشدید علایم بیماری‌هایی همچون آسم شوند. در صورتی که به صورت طولانی و مکرر در معرض این آلاینده‌ها قرار داشته باشیم بیماری‌هایی تنفسی، قلبی و حتی سرطان به سراغ ما خواهند آمد.

به همین دلیل است که گلدان Clairy می‌تواند تا حد زیادی مانع از این شود که افراد در معرض این سموم قرار بگیرند.

 

  http://dl.oghyanos.ir/uploads/14613287447164.jpg

گلدان Clairy

 

گلدان Clairy چگونه می تواند سموم هوا را کاهش دهد؟

طراحان Clairy، چند گیاه را که توسط ناسا در زمینه کاهش آلاینده‌ها و سموم هوا تایید شده‌اند، انتخاب کرده‌اند. اما یک گیاه نمی‌تواند به تنهایی تاثیر اثربخشی بر حجم زیاد سموم موجود در هوا داشته باشد. به این ترتیب طراحان این گیاهان را درون گلدان‌های دست سازی کاشته اند که دارای یک فن داخلی است و می‌تواند هوا را به داخل خاک مکش کرده و درنتیجه گلدان نقش فیلتر را برای هوای خانه ایفا می‌کند.

 

  http://dl.oghyanos.ir/uploads/146132874542445.jpg

در صورت استفاده از خاک صنعتی در گلدان Clairy، کاهش سموم و آلاینده‌ها به 93 درصد می‌رسد

 

مطابق با مطالعه‌ای که توسط طراحان و زیست شناسان دانشگاه فلورانس انجام شده است، Clairy می‌تواند میزان آلاینده‌های موجود در هوا را به طور میانگین تا 85 درصد کاهش دهد. گلدان Clairy همچنین به چندین سنسور هوشمند مجهز شده است که در زمان واقعی میزان مفید بودن گلدان را برای کاهش سموم خانگی در اپلیکیشن Clairy نمایش می‌دهند. در صورت استفاده از خاک صنعتی در این گلدان، کاهش سموم و آلاینده‌ها به 93 درصد می‌رسد.

 

  http://dl.oghyanos.ir/uploads/14613287462316.jpg

گلدان Clairy به چندین سنسور هوشمند مجهز شده است

 

با وجود اینکه سیستم‌های تصفیه هوای زیادی در بازار موجود است، مزیت Clairy بکارگیری یک سیستم تصفیه طبیعی است. این گلدان در جولای سال 2015 میلادی ساخته شد و به سرعت به شهرت رسید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x