قوانین زندگی کودکان در خانواده سلطنتی بریتانیا

همان طور که می دانید اعضای خاندان سلطنتی ملزم به رعایت قوانین زیادی حتی درخصوص زندگی روزمره ی خود هستند و کودکان این خاندان هم از این قاعده مستثنا نیستند. از پوشش و تحصیلات گرفته تا شیوه ی سفر کردن؛ کودکان خاندان سلطنتی محدودیت های بسیار بیشتری در مقایسه با کودکان عادی دارند.

 

چند روزی از تولد وارث جدید خاندان سلطنتی بریتانیا می گذرد. ششمین نتیجه ی ملکه ی بریتانیا و فرزند سوم پرنس ویلیام و همسرش کیت میدلتون، پسری به نام لوییس آرتور چارلز است. فرزندان دیگر این زوج سلطنتی پرنس جورج و پرنسس شارلوت هستند که به ترتیب چهار و دو سال سن دارند.

 

همان طور که می دانید اعضای خاندان سلطنتی ملزم به رعایت قوانین زیادی حتی درخصوص زندگی روزمره ی خود هستند و کودکان این خاندان هم از این قاعده مستثنا نیستند. از پوشش و تحصیلات گرفته تا شیوه ی سفر کردن؛ کودکان خاندان سلطنتی محدودیت های بسیار بیشتری در مقایسه با کودکان عادی دارند.

در اینجا نگاهی می اندازیم به قوانین عجیبی که این کودکان ملزم به رعایت آن ها هستند.

 

۱- محدودیت های مربوط به سفر

طبق پروتکل خاندان سلطنتی، وارثان این خاندان نباید به همراه یکدیگر با یک هواپیما سفر کنند. طبق سلسله مراتب خاندان سلطنتی، پرنس ویلیام در جایگاه دوم ، پرنس جورج در جایگاه سوم و پرنسس شارلوت در جایگاه چهارم قرار دارند.

هدف از این قانون، حفظ خاندان سلطنتی در صورت وقوع حادثه برای هواپیما است. بعد از به دنیا آمدن پرنس جورج در سال ۲۰۱۳، ملکه تصمیم گرفت در مورد پرنس ویلیام و کیت میدلتون در جریان سفر آن ها به استرالیا و نیوزلند در سال ۲۰۱۴ استثنا قائل شود و بعد از آن، این خانواده در سفرهای بعدی خود هم به همراه یکدیگر بوده اند.

اما زمانی که پرنس جورج به سن ۱۲ سالگی برسد، استثنایی وجود نخواهد داشت و او و پدرش پرنس ویلیام دیگر قادر نخواهند بود هر دو با یک هواپیما به سفر بروند.

 

۲- قوانین مربوط به پوشش

پوشیدن شلوارک برای پسران کوچک خاندان سلطنتی الزامی است. طبق این سنت، پسران طبقات بالای اجتماعی تا پیش از هشت سالگی نمی توانند شلوارهای بلند بپوشند. شلوارهای بلند مختص پسران بزرگ تر و مردان است، در حالی که شلوارک پسران کوچک یکی از شاخصه های طبقاتی در انگلستان به شمار می رود.

اگرچه زمانه در حال تغییر است، اما خاندان سلطنتی شلوارهای بلند پسران کوچک را برای طبقه ی متوسط حاشیه نشین می دانند و هیچ یک از اشراف زادگان یا اعضای خاندان سلطنتی مایل نیستند چنین ظاهری داشته باشند.

این سنت احتمالا به قرن ها پیش باز می گردد؛ زمانی که پسران در غرب اروپا بعد از گذران سال های اولیه ی زندگی، در مراسمی رسمی اولین شلوارک خود را دریافت می کردند که نشانه ی اتمام دوران نوزادی و ورود به دوران کودکی بود.

 

۳- در روز کریسمس هدایایشان را باز نمی کنند

در روز کریسمس، خاندان سلطنتی برای انجام مراسم صبحگاهی به کلیسای مریم مجدلیه در کاخ سانرینگهام (یکی از اقامتگاه های خاندان سلطنتی بریتانیا) می روند.

قدمت این سنت به قرن شانزدهم باز می گردد. به همین دلیل، در صبح روز کریسمس پرنس جورج و پرنسس شارلوت فرصت باز کردن هدایایشان را ندارند، بنابراین آن ها طبق سنتی آلمانی هدایا را در شب کریسمس باز می کنند.

هنگام شب، والدین شان آن ها را با استفاده از زنگ به اتاق درخت کریسمس فرا می خوانند و آن زمان است که آن ها می توانند هدایایشان را باز کنند.

 

۴- اجازه ندارند مونوپولی بازی کنند

هیچ یک از اعضای خاندان سلطنتی اجازه ندارند مونوپولی بازی کنند. طبق گفته های پرنس اندرو (پسر ملکه)، آن ها اجازه ندارند در خانه مونوپولی بازی کنند چون بازی بیهوده ای است. این به معنای آن است که پرنس جورج و پرنسس شارلوت هرگز امکان تجربه ی این بازی جالب را نخواهند داشت.

 

۵- تشریفات ویژه ی مراسم غسل تعمید

مراسم غسل تعمید اعضای خاندان سلطنتی در جام کوچکی از طلا و نقره به نام «لیلی فونت» انجام می شود که جزئی از جواهرات سلطنتی به شمار می رود و از سال ۱۸۴۱ برای انجام غسل تعمید خاندان سلطنتی استفاده می شود. این جام را از آب رود اردن پر می کنند که محل غسل تعمید حضرت مسیح به دست یحیای تعمید دهنده بوده است.

 

۶- لباس مراسم غسل تعمید

همه ی نوزادان خاندان سلطنتی می بایست در پوششی غسل تعمید داده شوند که عینا مانند لباسی از دوره ی ویکتوریایی دوخته شده. نمونه ی اصلی این لباس را ملکه ویکتوریا برای بزرگ ترین دختر خود در سال ۱۸۴۱ استفاده کرد و پس از آن برای غسل تعمید ۶۰ نفر از اعضای خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت.

در سال ۲۰۰۴، به دلیل شکننده شدن تار و پود این لباس، استفاده از آن متوقف شد و لباس جدیدی عینا مانند نمونه ی اصلی دوخته شد.

 

۷- تا پیش از ازدواج اجازه ی استفاده از تاج را ندارند

در خاندان سلطنتی، زنان مجرد از استفاده از تاج تا پیش از ازدواج منع شده اند. تاج یکی از نمادهای نامزدی است، به همین دلیل پرنسس شارلوت تا پیش از روز عروسی اش نمی تواند از تاج استفاده کند.

 

۸- تحصیلات

تمامی کودکان خاندان سلطنتی ملزم به گذراندن تحصیلات عالیه هستند. در گذشته، اغلب کودکان خاندان سلطنتی توسط معلم های خصوصی در خانه آموزش می دیدند. بیشتر کودکی پرنس چارلز (پسر ملکه ی بریتانیا) هم به همین ترتیب بود تا آنکه پدر و مادرش او را به یک مدرسه ی شبانه روزی ویژه طبقه ی ممتاز فرستادند تا او را باتجربه و دنیا دیده کنند.

پرنس ویلیام و برادر کوچکترش پرنس هری اولین فرزندان خاندان سلطنتی بودند که به مهدکودک و پس از آن به مدرسه ای خصوصی فرستاده شدند. پرنس جورج و پرنسس شارلوت هم تا به امروز مراحل اولیه ی آموزش شان را گذرانده اند و هر یک به دو مهدکودک جداگانه می روند.

 

۹- تیم حفاظت

اگرچه اغلب کودکان عادت دارند به همراه والدین شان به مدرسه بروند، اما یک تیم حفاظتی کودکان خاندان سلطنتی را همراهی می کند.

تیم حفاظتی پرنس جورج، ماه های زیادی را صرف تنظیم شبکه ای از مسیرهای منتهی به مدرسه ی او می کند تا هر روز مسیرهای رفت و آمد را تغییر دهد. آن ها همچنین برنامه ی دیگری تنظیم می کنند تا در صورت بروز مشکل بتوانند از منابع بیشتری استفاده کنند.

 

۱۰- تعالیم سلطنتی

کودکان خاندان سلطنتی حتی پیش از آنکه آن ها را از پوشاک بگیرند، شیوه ی رفتار در برابر رسانه ها را آموزش می بینند. پرنس ویلیام تنها ۱۸ ماه داشت که توانسته بود تکان دادن دست به شیوه ی سلطنتی را یاد بگیرد.

پدر او پرنس چارلز به او یاد داه بود چگونه در برابر دوربین ها رفتار کند، به همین دلیل او تا سن ۴ سالگی در این امور مهارت یافته بود. پرنس جورج و پرنسس شارلوت هم چنین تعالیمی را می بینند.

 

۱۱- چند زبانه بودن

بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی چند زبانه هستند. ملکه الیزابت می تواند به فرانسوی سلیس صحبت کند و پرنس هری هم قادر به صحبت به زبان عربی است. پرنس فیلیپ (همسر ملکه) به فرانسوی و آلمانی، پرنس ویلیام به فرانسوی و زبان ولزی (زبان مردم ولز در بریتانیا) اما نه به طور کامل و پرنس چارلز هم به زبان ولزی و آلمانی صحبت می کنند.

حتی پرنس جورج و پرنسس شارلوت هم تا به تا به حال دو زبانه شده اند! آن ها تا حدودی قادرند اسپانیایی صحبت کنند.

 

۱۲- نباید هیچگونه وابستگی سیاسی ای داشته باشند

اعضای خاندان سلطنتی ملزم هستند در خصوص مسائل سیاسی بی طرف باقی بمانند چون موضع آن ها تأثیر پنهانی بسیار زیادی بر آراء می گذارد. به همین دلیل ملکه و نزدیکان او مانند پرنس ویلیام و کیت میدلتون امکان رأی دادن ندارد. به فرزندان آن ها هم آموزش داده می شود از نظر سیاسی بی طرف بمانند.

منبع:روزیاتو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Queen ♕ SHler
Queen ♕ SHler
4 سال قبل

فوق‌العاده 🎎😍😍😍

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x