بالا بردن هوش با تمرینات ساده نئوروبیک Neurobic

نئوروبیک Neurobic  به مجموعه تمرین های تقویت ذهن اطلاق می شود که شامل استفاده از حواس پنچگانه می شود: بینایی، شنوایی، لامسه، بویایی و چشایی. تمرین های منظم باعث رشد اتصالات عصبی در قسمت های مختلف مغز می شود، سلول های عصبی را تقویت می کند و تولید مواد مغذی مغز راکه باعث بهبود حافظه می شوند تقویت می کند.

ما در این مطلب تصمیم داریم این تمرین های مفید را با شما به اشتراک بگذاریم. هر روز صبح با انجام این تمرین ها می توانید حالات عاطفی و جسمی خود را در مدت زمان بسیار کوتاهی بهبود ببخشید.

 

 

دندان ها را با دست دیگر مسواک بزنید

تحقیقات علمی نشان داده است که استفاده از نیمکره غیرغالب مغز (که این تمرین هم شامل آن می شود) باعث توسعه سریع سطح غشایی مغز می شود.

نحوه انجام آن: دندان ها را با دست غیرغالب مسواک بزنید. فراموش نکنید که از دست غالب برای در دست گرفتن خمیردندان استفاده کنید.

تمرينات ساده نئوروبیک برای فعالتر شدن مغز

 

با چشم های بسته دوش بگیرید

حس لامسه قسمت های مختلفی از مغز را فعال می کند. با دست می توان بافت قسمت هایی از بدن که غیرقابل دیدن هستند را حس کرد. این به دلیل انتهای عصب دست هاست که هنگام لمس پوست به مغز سیگنال می فرستد.

نحوه انجام آن: با چشم های بسته دوش حمام را باز کنید و با تکیه بر حس لامسه و حافظه تان جریان آب را تشخیص دهید. سپس خودتان را با چشم های بسته در حمام بشوئید.

تمرينات ساده نئوروبیک برای فعالتر شدن مغز

 

به روتین روزانه تنوع بدهید

مطالعاتی که بر روی مغز انجام شده ثابت کرده است که تغییر وظایف روزانه مقدار ضخامت کورتکس را بالا می برد و فعالیت مغز را بهبود می بخشد.

نحوه انجام آن: بعد از صبحانه آماده شوید. به مکان متفاوتی برای پیاده روی بروید، کانال تلویزیونی مورد علاقه تان را تغییر دهید.

تمرينات ساده نئوروبیک برای فعالتر شدن مغز

 

برخی وسایل خانه را وارونه کنید

وقتی همه چیز درست سرجای خودشان قرار گرفته باشند با نگاه کردن به آن ها نیمکره چپ مغزمان آن ها را نادیده می گیرد و توجه ما را به چیزهای دیگر جلب می کند. اگر همین وسایل را وارونه قرار دهیم باعث می شویم که نیمکره راست مغز هم کار کند و بیشتر به شک و رنگ چیزهایی که می بینیم توجه کنیم.

نحوه انجام آن: عکس خانوادگی، ساعت دیواری یا تقویم را وارونه قرار دهید.

تمرينات ساده نئوروبیک برای فعالتر شدن مغز

 

جای صندلی تان را تغییر دهید

در هر خانواده هر شخصی جای خاصی در میز نهارخوری دارد. اما مغز شما برای توسعه نیاز دارد که با تجربیات جدید سورپرایز شود.

نحوه انجام آن: جای همیشگی خودتان را در میز تغییر دهید تا ویو جدیدی به اتاق و افراد داشته باشید. آنگاه خواهید دید که حتی دسترسی شما به نمک و فلفل هم تغییر می کند.

تمرينات ساده نئوروبیک برای فعالتر شدن مغز

 

استنشاق بوهایی که دوست دارید

بوییدن و استنشاق بوهای مختلف در صبحگاهان باعث تحرک سلول های مغزی می شود. بوی قهوه، چای، وانیل، فلفل ، دارچین و…مغز را پویاتر می کنند. می توانید کنار تخت خوابتان عطر و یا ماده خوشبوی طبیعی بگذارید و هر صبح قبل از انجام کارهایتان آن را بو کنید.

ممکن است حتی به خاطر هم نیاورید که چگونه به بوی قهوه در اول صبح عادت کرده اید. پیوند بوهای غیرمعمول مثل وانیل، دارچین و نعناع با هر فعالیتی به مغز کمک می کند که مسیرهای عصبی جدیدی بسازد.

نحوه انجام آن: عطر مورد علاقه خودتان را در کنار تخت قرار دهید و به مدت یک هفته هنگام بیدار شدن، پس از حمام و هنگام پوشیدن لباس آن را استنشاق کنید.

تمرينات ساده نئوروبیک برای فعالتر شدن مغز

 

پنجره ماشین را باز بگذارید

هیپوکامپ یا اسبک مغز مسئول خاطره و حافظه است. حافظه شما اگر مشمول بوها، صداها و مناظر شوند واضح تر عمل خواهد کرد.

نحوه اجرای آن: سعی کنید بوها، صداها و مسیرهای جدید را تشخیص دهید. باز کردن پنجره در این مورد کمک شایانی به شما خواهد کرد.

تمرينات ساده نئوروبیک برای فعالتر شدن مغز

 

مواد موجود در سوپرمارکت ها را بررسی کنید

در بیشتر سوپرمارکت ها کاربردی ترین محصولات در جلوی دید قرار دارند. به همین دلیل است که هنگام خرید محصولات زیادی به چشم شما نمی خورد.

نحوه انجام آن: در هر راهرو متوقف شوید و از بالا تا پایین قفسه ها نگاهی بیندازید. اگر متوجه چیزی شدید که قبلا ندیده بودید آن را بردارید از روی لیبل موادش را بخوانید و کمی درباره آن فکر کنید. شاید اصلا نیازی به آن نداشته باشید اما با این کار روتین روزانه را تغییر داده اید و تجربه جدیدی را کسب کرده اید.

تمرينات ساده نئوروبیک برای فعالتر شدن مغز

 

ارتباط بیشتری در طول روز برقرار کنید

در مطالعات علمی ثابت شده است که فقدان ارتباطات بر توانایی های شناختی تاثیرات عمیقی می گذارد.

نحوه انجام آن: اگر تشنه هستید به جای دستگاه های فروش اتوماتیک از فروشگاه خرید کنید و یا به جای استفاده از کارت نقدی خرید کنید.

تمرينات ساده نئوروبیک برای فعالتر شدن مغز

 

متفاوت مطالعه کنید

هنگام مطالعه و گوش دادن به دیگران قسمت های مختلفی ازمغز را فعال می کنیم. بلند خواندن و بی صدا خواندن کتاب باعث می شود مغز به طرق مختلفی عمل کند.

نحوه انجام آن: با دوست خود کتاب را بلند بخوانید سپس نقش شنونده و خواننده را عوض کنید. ممکن است با این روش خواندن کتاب کمی به طول بینجامد اما حداقل توانسته اید زمان بیشتری با هم بگذرانید.

تمرينات ساده نئوروبیک برای فعالتر شدن مغز

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x