سه شنبه , 21 اردیبهشت 1400
قالب وردپرس درنا توس
خانه / آشپزی / دانستنیهای اشپزی / مواد خوراکی که برای مصرف بهتر است پخته شوند

مواد خوراکی که برای مصرف بهتر است پخته شوند

غذاهایی که پخته شده آن ها سالم تراست

اسفناج
اسفنجان سرشار از کلسیم، آهن و منیزیم است. برای جذب این مواد آن را بپزید زیرا با پختن اسفناج میزان کلسیم آن سه برابر می شود.
cooked  1 - مواد خوراکی که برای مصرف بهتر است پخته شوند

 

 

کلم پیچ
کلم پیچ پخته شده فقط یک غذای خوش طعم نیست بلکه غذای سالمی نیز هست. این سبزی کاهنده کلسترول که سرشار از فیبر است وقتی پخته شود تاثیر دوچندان برای سلامتی خواهد داشت.

cooked  2 - مواد خوراکی که برای مصرف بهتر است پخته شوند

 

 

قارچ
قارچ یکی از سبزیجاتی است که نظرات متفاوتی روی آن هست. قارچ ها به دلیل ساختار سختی که دارند اگر خام خورده شوند به راحتی هضم نخواهند شد. بنابراین پخته شده آن برای خوردن مطمئن تر است و تمامی سموم را از بین می برد.

cooked  3 - مواد خوراکی که برای مصرف بهتر است پخته شوند

 

 

هویج
هویج هم همانند قارچ دیر هضم می شود بنابراین پخته شده آن هم راحت تر هضم می شود و هم فواید مقدار زیاد بتا کاروتین و آنتی اکسیدان های موجود در آن که تبدیل به ویتامین A می شوند و برای سلامت چشم مفید هستند را دوچندان می کند.

cooked  4 - مواد خوراکی که برای مصرف بهتر است پخته شوند

 

 

گوجه فرنگی
ما معمولا عادت داریم که گوجه فرنگی را به صورت خام در سالاد و یا ساندویچ مصرف کنیم. اما مقدار لیکوپن ضد سرطانی این میوه پس از پخته شدن ۳۰ درصد افزایش می یابد.

cooked  5 - مواد خوراکی که برای مصرف بهتر است پخته شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 16 =