قالب وردپرس درنا توس
خانه / پزشکی و سلامت / پیشگیری و سلامت / عادتهای غذایی مناسب برای کم کردن استرس و اضطراب

عادتهای غذایی مناسب برای کم کردن استرس و اضطراب

مشکل اضطراب کمی پیچیده است و دلایل مختلفی دارد. درمان آن هم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بعضی ها را می توان با تغذیه مناسب درمان کرد. با تغذیه صحیح بدن، فرد از اضطراب رها می شود و سلامت ذهنی و روانی از دست رفته را دوباره باز می یابد.

 

پس از ۳ سال زندگی با اضطراب دریافتم که تغذیه می تواند نقش مهمی در درمان مشکلم داشته باشد. یاد گرفتم که غذا می تواند آنچه را که درون بدنم می گذرد به کلی تغییر دهد. تغذیه مناسب به بدن کمک می کند که تعادل خود را به دست بیاورد.

 

مشکل اضطراب کمی پیچیده است و دلایل مختلفی دارد. درمان آن هم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بعضی ها را می توان با تغذیه مناسب درمان کرد. با تغذیه صحیح بدن، فرد از اضطراب رها می شود و سلامت ذهنی و روانی از دست رفته را دوباره باز می یابد.

شاید مشکل اضطراب به کلی از بین نرود اما آن حالت حملات ناگهانی قطعا درمان خواهد شد و این خود به تنهایی پیشرفت قابل توجهی در درمان است.

من از کلمه عادت استفاده کرده ام چون نمی خواهم رژیم خاصی را دنبال کنید و نحوه خوردن غذا چیزی است که قابل تغییر و تحول است.عادت ها قابل قبول تر و انعطاف پذیرتر از یک برنامه غذایی سخت هستند.

این ها عادت های غذایی هستند که به من در درمان اضطراب کمک شایانی کردند.

 

 

 

تعریف مجدد ماهی، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و گوشت قرمز

پس از ۳ سال نخوردن گوشت تصمیم گرفتم ماهی را به برنامه غذایی ام اضافه کنم بخصوص سالمون. قبل ترها فقط غذای گیاهی می خوردم تا زمانی که به پیشنهاد یکی از دوستانم ماهی سالمون را به وعده های غذایی اضافه کردم. کم کم مرغ، تخم مرغ، پنیر و گوشت قرمز را هم اضافه کردم.

البته ناگفته نماند که تمام آن ها ارگانیک و محلی بودند. اکنون که مدتی است از این غذاها مصرف می کنم حس بهتری دارم و بدنم آن تغذیه ای راکه نیاز دارد را دریافت می کند. ویتامین B12 موردنیاز بدنم که بسیار پایین بود تامین شد و در نتیجه انرژی موردنیاز را هم بدست آوردم.

 

 

تمرکز بر چربی های سالم

همیشه فکر می کردم تمام چربی ها بد هستند. حتی نمی دانستم چربی های خوب هم وجود دارند که برای بدن مفید هستند. بعد از اینکه فهمیدم این چربی ها چقد می توانند برای سلول های بدن مهم باشند روی مصرف آن ها تمرکز کردم.

آووکادو، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن ام سی تی، روغن انواع آجیل و روغن ماهی سالمون جزئ اساسی رژیم غذایی من شدند. پس از مدتی احساس بهبودی در عملکردهای شناختی مثل حافظه و تمرکز بهتر داشتم.

 

 

کنار گذاشتن شکر، گلوتن و کربوهیدرات های تصفیه شده

همیشه عادت داشتم از زمانی که از خواب بیدار می شوم تا زمانی که به رختخواب می روم همینطور کربوهیدرات مصرف کنم. اما تصمیم گرفتم روی غذاهایی وارد بدنم می کنم کمی کنترل داشته باشم بنابراین غذاهای سرشار از کربوهیدرات را کنار گذاشتم و حس آرامش بیشتر و اضطراب کمتری در طول روز داشتم.

 

ترک الکل

نوشیدن الکل باعث می شد حتی تا چند روز پس از آن هم خودم نباشم بنابراین برای مدتی طولانی تصمیم گرفتم مصرف آن را کنار بگذارم. در این مدت وقتی می توانستم خودم باشم راحت تر مشکل اضطرابم را درمان می کردم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هشت =