سیارک غول‌پیکر طلایی چیست

ناسا به تازگی سیارکی جدید در نزدیکی زمین را زیر نظر گرفته که مقدار کافی طلا برای میلیاردر کردن کل مردم زمین را در خود دارد.

این خبر ناسا می‌تواند باعث هجوم شرکت‌های استخراج معادن فضایی به سوی سیارک غول‌پیکر طلایی شود.

سیارک غول‌پیکر طلایی چیست

Psyche 16 در میان مدارهای مریخ و مشتری جای گرفته و تماما از فلز جامد تشکیل شده است. به علاوه طلا، این جسم مرموز سرشار از توده‌های پلاتینیوم، آهن و نیکل نیز می‌باشد.

به صورت حدودی، ارزش سیارک غول‌پیکر طلایی و تمام عناصر موجود در آن عدد کلان 10000 کوادریلیون دلار (کوادریلیون = 105) تخمین زده شده است.

این بدین معناست که اگر ما این سیارک را به زمین بیاوریم، باعث سقوط اقتصاد جهان (به ارزش 75 تریلیون دلار) خواهد شد. شاید بگویید ما مدتی است که با Psyche 16 آشنا هستیم.

این حرف اشتباه نیست؛ اما پتانسیلی که برای نابودی زمین و اقتصاد آن دارد به تازگی توسط یک معدنچی کهنه‌کار آشکار شده است. «اسکات مور» (Scott Moore)، عهده‌دار شرکت حفاری EuroSun Mining در مصاحبه‌ای با Oil Price می‌گوید:

 

مقدار بسیار زیاد طلای خالص موجود در این سیارک، تهدیدی برای ایجاد آشوب در صنعت طلای جهان است.

«تایتان‌های طلا» اکنون هزاران دارایی درجه یک در جهان را کنترل می‌کنند. این در حالی است که 4 – 5 میلیون انس طلایی که هر ساله وارد بازار می‌شود در مقایسه با پیروزی‌هایی که در فضا وجود دارد، بسیار کمرنگ است.

 

برنامه کاوش سیارک غول‌پیکر طلایی

ناسا اقدام به اجرای ماموریتی برای شناسایی این سیارک در تابستان 2020 کرده است. با توجه به «پروژه دیسکاوری»، کاوشگر در سال 2026 به Psyche 16 خواهد رسید؛ اما، به همراه آوردن همچین سیارک با ارزشی به زمین، تمام اقصاد زمین را نابود خواهد کرد!

خوشبختانه، آژانس فضایی این سفر را به منظور اهداف علمی انجام می‌دهد و هیچ گونه برنامه‌ای برای استخراج ندارد. تصور می‌شود که این گنج عظیم، بازمانده تصادم شدید بین سیاره‌ها باشد که در زمان تشکیل منظومه شمسی بسیار رایج بوده است.

بدین معنی که می‌تواند به ما از چگونگی شکل‌گیری هسته زمین و سایر سیارات این سیستم بگوید. در ادامه تصویرسازی یک هنرمند از ماموریت دیسکاوری ناسا که در سال 2022 اجرا می‌شود و هدف آن بررسی Psyche 16 است، را می‌بینید.

 

 

چه بر سر این گنج عظیم خواهد آمد

در حال حاضر دو شرکت حفاری بزرگ دنیا – که از حمایت دو شخصیت مشهور جهانی برخوردارند – در حال آماده‌سازی خود برای هجوم به این سیارک هستند.

این موضوع در پی قانونی شدن مالکیت سیارک‌ها در سال 2015 اتفاق افتاده است. همچنین صنایع فضایی و منظومه‌ای به همراه منابع سیاره‌ای، به دنبال مالکیت سیارک UW158 2011 که ابعاد آن دو برابر برج بزرگ لندن به ارزش 5.7 تریلیون دلار می‌باشد، هستند.

این گنج عظیم نسیب چه کسانی خواهد شد؟ آیا همگی از آن بهره خواهیم برد یا باید منتظر نابودی اقتصاد زمین در سال‌های پیش‌رو باشیم؟ نظر شما چیست؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x