تعدادی از زیباترین حیوانات جنس ماده جهان را ببینید

برخی از حیوانات ماده جهان، آن چنان چهره‌ی زیبا و دلنشینی دارند که می‌توانند هر انسانی را با اولین نگاه به خودشان جذب کنند. در این مطلب قرار است، برخی از این ملکه‌های زیبا را به همراه یکدیگر بشناسیم. به همین منظور در ادامه ۱۰ مورد از زیباترین حیوانات ماده جهان را به شما معرفی می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

 

۱۰. طوطی اکلکتوس

۱۰ مورد از زیباترین حیوانات ماده جهان

این بانوی زیبا که رنگ قرمز روشنی بر تن دارد، کسی نیست جز نوع ماده طوطی اکلکتوس! این طوطی در جزایر سولومون زندگی می‌کند. قیمت این طوطی به خاطر ظاهر بی بدیلش به شدت گران است. همچنین انتخاب این طوطی به عنوان یک حیوان خانگی گزینه‌ی بسیار مناسبی است. نکته‌ی جالب این است که این حیوان دو چهره دارد و نوع نرِ آن ظاهر متفاوتی دارد.

نوع نرِ این حیوان رنگ سبز روشنی بر بدنش دارد. اما شکم بنفش و نوک سیاه این حیوان، نشان از جنسیت ماده اش دارد. در نواحی اندونزی، نیو جینیا و شمالی‌ترین بخش‌های استرالیا می‌توان تعدادی از این گونه‌ی جانوری را مشاهده کرد. رژیم غذایی این حیوان کاملاً طبیعی است و میوه‌هایی همچون انار، عنبه، دانه و آجیل می‌خورد. این طوطی یک پرنده شدیداً فعال است و دوست دارد در طبیعت به بازی مشغول باشد.

طوطی اکلکتوس به شدت باهوش و آرام است و می‌تواند چند جمله و همچنین صدای خنده و سوت انسان را تقلید کند. یکی از نکته‌های جالب در این باره این است که تا قرن ۲۰، جنسیت این حیوان به هیچ وجه قابل تشخیص نبوده است.

در زندگی وحشی و عادی این پرنده، نوع ماده آن لانه سازی می‌کند و نوع نرِ آن ملزم به تهیه‌ی غذا برای آشیانه است. جوجه‌های این طوطی برای زندگی نیاز به مراقبت‌های خاصی دارند.

 

 

 

۹. فیل دریایی

۱۰ مورد از زیباترین حیوانات ماده جهان

این نگاه جذاب و بامزه متعلق به بانوی دریایی است. آن‌ها فیل‌های دریایی شمالی و جنوبی هستند. فیل دریایی ماده به اسب‌های کوچک پونی شباهت دارند و از نظر اندازه بسیار کوچکتر از نوع نر خود هستند. به عبارت دیگر، نوع نر این حیوان، ۸ یا ۷ برابر نوع ماده وزن دارند.

مهم‌تر از همه این است که نوع ماده این حیوان می‌تواند در عمق بسیار پایین به سرعت شنا کند. در یکی از تحقیقاتی که توسط یکی از بیولوژیست‌های دریایی شکل گرفت، مشخص شد که فیل دریایی می‌تواند تا ۵۷۸۸ پا پایین‌تر از سطح دریا شنا کند. آن‌ها می‌توانند نفس خود را برای مدتی طولانی حبس کنند و بینی پیازی آن‌ها فقط مختص جنس نر است.

فیل‌های دریایی ماده می‌توانند روز‌ها بدون نوشیدن آب در خشکی زنده بمانند. شیر فیل دریایی به شدت حامل چربی است. به طور دقیق تر، شیر این حیوان در آغاز تولد تنها ۱۲ درصد و سپس پس از بلوغ کامل شامل ۵۰ درصد چربی می‌شود.

این در حالی است که شیر گاو فقط ۳.۵ درصد چربی دارد. بچه‌های این حیوان در طول ۳۰ روز اول تولد رشد فوق العاده‌ای دارند و از ۳۵ تا ۱۳۵ کیلوگرم وزن دارند. صدای این حیوان معانی مختلفی دارد و بین بلند صداترین حیوانات جهان قرار دارد.

 

 

 

 

۸. آفتاب پرست

۱۰ مورد از زیباترین حیوانات ماده جهان

این حیوان رنگارنگ دارای خاصیت بی همتایی در بین حیوانات جهان است. همچنین این عضو از خانواده‌ی مارمولک ها، می‌تواند با زبان خود با سرعت برق آسایی حشرات را شکار کند. این گونه‌ی جانوری به طور انحصاری در ماداگاسکار زندگی می‌کند و از نظر اندازه تنوع بسیار زیادی دارد؛ به طوری که طول بعضی از آن‌ها به ۶۸ سانتی متر می‌رسد.

آفتاب پرست برای برقراری ارتباط با همنوعانش، رنگ بدن خود را تغییر می‌دهد. همچنین تغییر رنگ می‌تواند به متعادل سازی دمای بدن آن‌ها کمک شایانی کند. رنگ‌های روشن سبب خنک‌تر شدن دمای بدن آن‌ها و رنگ‌های روشن و درخشان، سبب گرم شدن بدنشان می‌شوند. همچنین نوع ماده آن برای جذب نوع نر بدن خودش را به رنگ زرد روشن در می‌آورد و نوع نر نیز با رنگ‌های مختلف احساسش را در این باره نشان می‌دهد. تغییر رنگ بدن این حیوان می‌تواند به دلیل وجود کریستال‌های پوستی اش باشند.

اما این عضو از خانواده‌ی مارمولک‌ها نمی‌توانند اعضای بدن خودشان را باز تولید کنند. سرعت این حیوان در راه رفتن به عبارت دیگر خزیدن بسیار بالاست. ویژگی دیگر این حیوان چشمان اوست که می‌توانند ۹۰ درجه به صورت عمودی و ۱۸۰ درجه به صورت افقی بچرخند. زبان آفتاب پرست ۲.۵ برابر طول بدنش است.

 

 

 

 

۷. قورباغه‌ی سمی

۱۰ مورد از زیباترین حیوانات ماده جهان

برخی از حیوانات در عین کشنده بودن زیبایی خیره کننده‌ای دارند، این مورد هم یکی از همان هاست. این بانوی سمی یکی از جذاب‌ترین و زیباترین حیوانات ماده جهان بوده و الگو‌های رنگی بدن آن‌ها به شدت متنوع است. این حیوان در نواحی مرکزی و جنوبی آمریکا دیده شده است.

رنگ بدن این قورباغه‌ها نشان از سمی بودنشان دارد. این حیوان برای فرار از متجاوزان، اقدام به ترشح سمی به شدت مهلک می‌کند که قادر است حتی ۲۰ انسان بالغ را به کشتن بدهد. البته میزان مرگ آور بودن سم آن‌ها متنوع و متفاوت است. این سم از طریق پوست او به بیرون ترشح می‌کند و در برخی مواقع حتی خواص دارویی دارد.

اگرچه این نوع قورباغه در بین سمی‌ترین حیوانات جهان قرار دارد، اما زیباترین عضو خانواده‌ی قورباغه‌ها هم محسوب می‌شود. خورد و خوراک این حیوان به حشرات، مورچه، موریانه، ساس و جیرجیرک‌های کوچک محدود می‌شود. بسیاری از محققین، میزان خطرناک بودن این حیوان را موضوعی برای مطالعه‌ی خویش قرار داده اند.

همچنین این قورباغه ماده، روش تربیتی و زاد و ولد خاص خودش را دارد. در برخی از مواقع، قورباغه‌ی ماده تخم بچه هایش را در پشتش حمل می‌کند، اما نوع نرِ آن در مقایسه با مادر، رفتار مهربان تری دارد و این داستان در بیشترِ گونه‌های جانوری صدق می‌کند.

 

 

 

 

۶. قو

۱۰ مورد از زیباترین حیوانات ماده جهان

قو هم یکی از مشهورترین مورد در لیست زیباترین حیوانات ماده جهان است. آن‌ها حتی در لحظه‌ی تولد هم زیبا هستند و ظاهر جذابشان هرکسی را به خودش جذب می‌کند و واقعاً استحقاق بودن در این لیست را دارند.

این پرنده در مقایسه با دیگر انواع پرندگان، بدن سنگین‌تر و پا‌های بزرگتری دارند. اما ویژگی خاص آن‌ها این است که می‌توانند در آب به خوبی شنا کنند و در آسمان نیز به تندی پرواز کنند که این مسئله، یکی از ویژگی‌های بی همتای آن هاست. گردن کشیده و نوع بال زدن آن‌ها سبب این سرعت شده است.

نوع نر این حیوان شباهت بسیار زیادی به نوع ماده آن دارد. اما نوع نر آن ها، صدایی شبیه هیس هیس و خرخر از خودشان تولید می‌کنند. این پرنده‌ها خصوصاً در امر زاد و ولد موجوداتی شدیداً اجتماعی هستند و تا آخر عمر با جفت خود باقی می‌مانند.

جوجه‌های آن‌ها گردنی کوتاه و رنگی خاکستری دارند. با استناد به تمامی این دلایل، قو‌ها به خوبی می‌توانند نمادی از زیبایی و عشق باشند.

 

 

 

 

۵. مرغ ماهیخوار پشت سیاه

۱۰ مورد از زیباترین حیوانات ماده جهان

این بانوی زیبای درون عکس، مرغ ماهیخوار پشت سیاه است. این پرنده به شدت کوچک است و رنگ روشنی بر تن دارد. طول بدن او به ۱۳ تا ۱۴ سانتی متر رسیده و وزنی معادل ۱۴ گرم دارد. محل زندگی این گونه‌ی جانوری، در آسیایی جنوبی و شبه قاره‌ی هند است. آن‌ها جنگل‌های سایه دار و مناطق نزدیک به دریاچه را برای زندگی ترجیح می‌دهند.

حلزون ها، قورباغه‌ها و خرچنگ‌ها اصولاً هدف شکار این پرنده زیبا قرار می‌گیرند. لانه‌ی این حیوان شباهتی به تونل و طولی به اندازه‌ی ۱ متر دارد. حفاری آن‌ها در جهت ساخت لانه، بعضا تا یک هفته طول می‌کشد. این مرغ زیبای ماهیخوار صبح و عصر در دو نوبت به دنبال غذا می‌رود و در زمستان‌ها نیز فقط در نیمه‌ی روز این کار را انجام می‌دهد.

این پرنده نه تنها به طور ذاتی زیباست، بلکه به زیبایی خود اهمیت هم می‌دهد. او خودش را در آب تمیز و در نور آفتاب خشک می‌کند. شاید بعضی از شما صحنه‌ی تمیز کردن سرش را به وسیله بال هایش دیده باشید.

این پرنده تخم‌های خود را برای مدت ۱۷ روز در لانه نگه می‌دارد و جوجه هایش را برای چند هفته، از طریق جیرجیرک‌ها تغذیه می‌کند. پس از اتمام این روند، جوجه‌ها باید زندگی مستقل خودشان را آغاز کنند. این هم از داستان یکی دیگر از زیباترین حیوانات ماده جهان در لیست ما.

 

 

 

 

۴. پلنگ ابری

۱۰ مورد از زیباترین حیوانات ماده جهان

پلنگ ابری یک گربه‌ی زیبایی آسیایی است. اسم او به خاطر پوست خال خالی اش به او اطلاق می‌شود. نوع ماده این حیوان ظاهر بی نظیری دارد، اما اطلاعاتی راجع به محل دقیق زندگی او در دست نیست. با این حال، این گونه‌ی جانوری در جنگل‌های اندونزی یافت شده، اما تعداد کمی از آن‌ها در این سراسر جهان موجود است؛ که نشان می‌دهد این حیوان هم در خطر انقراض قرار دارد.

نوع ماده و نر این گونه‌ی جانوری به خوبی می‌توانند از سطوح مختلف مثل کوه یا درخت و تپه بالا بروند و حتی از شاخه‌ی درختان وارونه آویزان شوند. پا‌های کوتاه آن‌ها این قابلیت را به ایشان عرضه می‌دهد. با این وجود، شکار این حیوان به طور انحصاری بر روی زمین انجام می‌شود و حیواناتی مثل خوک ها، پرندگان و موش‌های خرما را هدف شکار قرار می‌دهند. دندان‌های بزرگ این حیوان کشتن شکار را برایش آسان‌تر کرده است.

این پلنگ ابری زیبا در هر سال ۵ توله را به دنیا می‌آورد. اندازه‌ی نوع ماده این حیوان از نوع نرش کمتر است. آن‌ها گونه‌ی خاصی محسوب می‌شوند و در خانواده‌ی گربه‌ها یا پلنگ‌ها قرار نمی‌گیرند. این حیوانات، به ندرت صدا‌هایی همچون میوی گربه یا غرش پلنگ از خودشان تولید می‌کنند.

این گربه‌ی شگفت انگیز، دهان بزرگی دارد و می‌تواند آرواره‌های خود را به طور گسترده‌ای حرکت دهد. دهان این حیوان از هر گربه سانی در این خانواده بزرگتر است. لازم به ذکر است که پلنگ ابری بیشتر در جزایر برنئو و سوماترای اندونزی یافت می‌شود.

 

 

 

 

۳. ماهی چینی (دراگونِت)

۱۰ مورد از زیباترین حیوانات ماده جهان

این ماهی زیبای چینی می‌تواند دل هرکسی را در نگاه اول ببرد. این ماهی زیبا و خوش رنگ، شکلی شبیه به پروانه دارد و واقعاً از هر زاویه‌ای زیباست. ماهی چینی تپه‌های مرجانی قسمت غربی اقیانوس آرام را برای زندگی انتخاب می‌کند. اسم‌های دیگر این ماهی شامل دراگونت یا گابی چینی می‌باشند.

این حیوان طرح‌های بی نظیر، متنوع و متعددی را بر روی بدن خودش دارد. سلاح مخفی این ماهی زیبا برای فرار از دست متجاوزان یا شکارچیان، سم خطرناک اوست. سم او از طریق پوستش ترشح می‌شود و تمام سطح بدن او را در بر می‌گیرد. این بانوی زیبا در مقایسه با نوع نر خود بسیار کوچکتر بوده و جالب‌تر این که به طور ذاتی خجالتی است و مدام به دنبال مکان‌هایی برای قایم شدن می‌گردد.

این حیوان زیبا به طور مستمر از خانواده‌ی خرچنگ‌ها تغذیه می‌کند، اما اگر مشکلی در این رویه پیش بیاید، می‌تواند از موجودات ریز روی سنگ‌ها و درون مرجان‌ها تغذیه کند. این گونه‌ی جانوری قیمت بسیار بالایی دارد و رژیم غذایی او به شدت گران است. از این رو، اگرچه که این ماهی زیبا برای تزئین بزرگترین آکواریوم‌های جهان خریداری می‌شوند، اما اغلب به علت گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند. آن‌ها عادت دارند برای گشتن به دنبال غذا، سرشان را به داخل شن و ماسه‌ی کف آب فرو ببرند. با تمام این تفاسیر به جرات می‌توان گفت که این ماهی زیبا، واقعا لیاقت حضور داشتن در چنین جایگاهی از لیست ما را دارد.

 

 

 

۲. روباه شمالی

۱۰ مورد از زیباترین حیوانات ماده جهان

روباه شمالی موجود بسیاری زیبایی است که برای زندگی در دمای سرد زاده شده است. آن‌ها ترجیح می‌دهند که در جنگل‌های بی درخت و آزاد زندگی کنند. نوع ماده این حیوان، به خاطر برخورداری از بدن پشمی، گوش‌های کوچک و پوزه‌ی خوش فرمش، ظاهری بسیار جذاب و دلنشین پیدا کرده است. بدن او به بهترین نحو برای دمای پایین تعبیه شده و برای زندگی، پناهگاه‌هایی گودال مانند برای خود می‌سازد. رنگ سفید یا خاکستری آن ها، به دلیل دمای محیط زندگی شان است. جالب است بدانید که رنگ بدن آن‌ها به تناسب دمای هوا تغییر می‌کند.

در هوای تابستان، رنگ بدن آن‌ها به قهوه‌ای یا خاکستری روشن تغییر می‌کند تا بتوانند به خوبی در میان سنگ‌ها و علف‌ها قایم شوند. روباه‌های شمالی اکثراً ماهی، حیوانات جونده و پرندگان را هدف شکار خود قرار می‌دهند؛ اما ممکن است به خوردن سبزیجات و گیاه‌ها هم روی بیاورند. دم نازک آن‌ها می‌تواند به ایجاد و حفظ تعادل آن‌ها کمک شایانی کند. نوع ماده این حیوان در فصل بهار، ۱۴ توله را به دنیا می‌آورد.

جالب‌ترین چیز راجع به روباه شمالی، طبیعت به خصوصش است. تمام بدن این حیوان به طور دقیقی برای زندگی در این دمای ویژه ساخته شده اند و حتی بینی کوچک آن‌ها می‌تواند در افزایش دمای بدنشان به آن‌ها کمک کند. بخش‌های درونی پای این حیوان پشم‌های ریزی دارد که این ویژگی نیز می‌تواند در گرم ماندن پاهایش در سرما به او کمک کند.
نکته‌ی جالب‌تر این که گردش خون در قسمت پای این حیوان بیشتر است، چرا که یخ زدن پایش، می‌تواند تعقیب شکار و یا فرار از دست متجاوزان را برای او به شدت سخت کند. به طور خلاصه، این حیوان از نعمت زیبایی و سازگاری با طبیعت خویش بهره‌مند است و به راستی که لیاقت قرار داشتن در این جایگاه از لیست زیباترین حیوانات ماده جهان را دارد.

 

 

 

 

۱. ملخ اورکیده

۱۰ مورد از زیباترین حیوانات ماده جهان

این حیوان به طور خارق العاده‌ای به گل اورکیده شباهت دارد، پس بدون شک اسم ملخ اورکیده نام بسیار مناسبی برای او به حساب می‌آید. رنگ‌های صورتی و سفید او سازگاری بسیار زیادی با گل اورکیده دارند و برآمدگی‌های روی پایش، درست همانند گلبرگ‌های گیاه اورکیده هستند. این گونه‌ی جانوری به خاطر ظاهر زیبایش شبیه به یک حیوان خانگی می‌ماند و در نواحی انحصاری مالزی یافت می‌شود.

یکی دیگر از نکات مهم راجع به ملخ اورکیده این است که می‌تواند رنگ بدنش را در طول چند روز تغییر دهد. محل زندگی این موجود زیبا، اصولاً در میان گل‌های سفید و صورتی است. به سبب سازگاری و شباهتی که با محیط زندگی اش دارد، می‌تواند به خوبی از دست مهاجمان فرار کند و یا با استفاده از برآمدگی‌های روی پایش و ویژگی‌های ذکر شده، شکار خود را به دام بیندازد.

این ملکه‌ی زیبا ۶ تا ۷ سانتی متر طول دارد و نوع نر آن به شدت از نوع ماده کوچک‌تر است. اما تفاوت‌های میان گونه‌ی نر و ماده ملخ اورکیده به همین یک موضوع ختم نمی‌شود.

آن‌ها از نظر ظاهری نیز تفاوت‌های عمیقی با یکدیگر دارند. به طور مثال، برآمدگی‌های روی پا جانور ماده به شدت بزرگتر از برآمدگی‌های حیوان نر است و علامت‌های سبز پشت بدن ماده، نشان خوبی برای پیدا کردن نوع ماده این حیوان به شمار می‌روند. گاهی اوقات، این حیوان منتظر شکار خود می‌نشیند و مثل گربه سانان از حمله‌های ناگهانی بهره می‌برد.

در برخی از موارد نادر، این حیوان حتی تعقب و گریزی هم با شکار خود دارد، اما رژیم غذایی اصلی و معمول او را حیواناتی همچون حشرات کوچک، جیرجیرک‌ها و پروانه‌ها تشکیل می‌دهند. این جانور زیبا برای زنده ماندن به دمای هوای معتدل و مقدار زیادی رطوبت نیاز دارد.

در هر حال، به دلیل ظاهر زیبا و جذابش، استحقاق بودن در جایگاه اول لیست زیباترین حیوانات ماده جهان را دارد و من به شخصه اطمینان دارم که تا سال‌های سال هیچ حیوانی نمی‌تواند این جایگاه را از او بگیرد.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x