پنجشنبه , 30 فروردین 1403

خسارات توفان ایرما

توفند دسته پنجمی ایرما که این روزها آمریکا و سواحل کارائیب را در نوردیده، خسارات شدیدی را به کشورهایی مانند ایالات متحده، کوبا و مکزیک وارد کرده و بیش از هر جایی فلوریدا را تحت تاثیر قرار داده است. در مناطقی حتی تا ۹۵ درصد خانه ها کاملاً تخریب شده و بسیاری نیز مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

 

در هفته های اخیر هر روزه در رسانه های خبری جهان به خبرهایی در مورد شدت این طوفان و میزان خسارت هایی که وارد کرده پرداخته می شود اما جز شاهدان عینی و قربانیان این توفند سهمگین  کسی عمق فاجعه را کاملاً درک نمی کند.

 

این توفند پس از در نوردیدن سواحل دریای کارائیب و فلوریدا قدرت اولیه ی خود را از دست داده و به سمت کشورهای بالکان رفته است. در ادامه ی این مطلب قصد داریم شدت این توفند را در قالب اعداد و ارقام به شما نشان دهیم.

 

 

۲۹۸  کیلومتر بر ساعت برای ۳۷ ساعت مداوم: بالاترین سرعت مداوم باد در توفند ایرما که قوی ترین توفند در حوزه ی اقیانوس اطلس در خارج از دریای کارائیب و خلیج مکزیک است که تاکنون رخ می دهد.

این درازترین زمانی که است که یک طوفان موسمی با این سرعت مداوم می وزد.

 

۱۹۲۴: سالی که آخرین توفند دسته پنجمی قبل از تونفند ایرما، کوبا را در نوردیده است.

 

۲۰۰۴: آخرین سالی که یک توفند دسته چهارمی قبل از توفند ایرما سواحل فلوریدا را در نوردید.

 

 

۹۵: درصد ساختمان هایی که در باربودا در اثر توفند ایرما از بین رفته اند.

 

۲۸+۱: تعداد ایالت هایی که به اضافه ی شهر واشنگتن برای کمک به قربانیان توفند ایرمادر فلوریدا تیم های نجات، پرستار، آمبولانس، هلی کوپتر و کمک های غذایی و نقدی فرستاده اند.

 

 

۱۱۶٫۰۰۰: تعداد کسانی که تا روز دهم سپتامبر در پناهگاه های فلوریدا ساکن شده اند.

 

۶۲: درصد خانوارهای بدون برف در فلوریدا تا روز ۱۱ سپتامبر.

 

۴٫۱ میلیون: تعداد غذاهای کنسروی که فرماندار فلوریدا از مقامات فدرال برای نجات یافتگان و آوارگان توفند ایرما درخواست کرده است.

 

منبع”روزیاتو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x