تیپ اسپرت مناسب برای ورزشهای مختلف

در این مقاله برای افراد علاقمند به ورزش انواع تیپ های اسپرت برای رشته های ورزشی مختلف را بررسی می کنیم تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید و بدانید برای رفتن به باشگاه چه تیپی برایتان بهتر است.

بهترین تیپ اسپرت برای ورزشهای مختلف

 

دقت کرده اید که ورزشکاران هر رشته ای، تیپ اسپرت مخصوص خودشان را دارند؟

مثلاً بسکتبالیست ها بیشتر به سراغ لباسهای آویزان و گشاد رفته و عاشق این سبک لباس پوشیدن هستند. ورزشکاران رشته های ورزشی دیگر نیز هرکدام علاقه به لباسهای خاصی داشته و برای انتخاب لباس سراغ مدلهای پرطرفدرا آن رشته می روند.

در این مقاله برای افراد علاقمند به ورزش انواع تیپ های اسپرت برای رشته های ورزشی مختلف را بررسی می کنیم تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید و بدانید برای رفتن به باشگاه چه تیپی برایتان بهتر است.

 

تیپ اسپرت برای رشته بسکتبال

اولین موردی که بسکتبالیست ها عاشق آن هستند، شورت های بلند و پاچه داری است که حداقل تا زانوها برسد. قدم بعدی برای انتخاب تیپ اسپرت تان در رشته بسکتبال، انتخاب رنگ است. هرچقدر لباس و رنگ لباستان کلاسیک تر و سنگین تر باشد، در این رشته جذاب تر به نظر خواهید رسید. پیشنهاد ما پوشیدن تی شرت و شورت ورزشی با رنگ سفید و مشکی یا قرمز و مشکی است.

راستی گشاد بودن لباسهایتان را فراموش نکنید، لباستان حداقل یک سایز از شما بزرگتر باشد. برای انتخاب کفش نیز بهتر است کفشی را بخرید که برای ورزشهای سالنی مناسب بوده و رنگ آن به لباسهای ورزشی تان بیاید.

 

تیپ اسپرت برای رشته بوکس

برای رشته بوکس مهمترین قسمت انتخاب لباس، زیرپوش ورزشی است. باید لباسی بپوشید که با آن همه عرق ریختن و مشت زدن داخل رینگ تناسب داشته باشد. هرچقدر تی شرت یا زیرپوش ورزشی تان بازتر و راحت تر باشد، گزینه بهتری برای رشته بوکس خواهد بود. البته جنس پارچه هم مهم است، پیشنهاد ما جنس پنبه ای یا نخی خنک است.

در مورد شلوار یا شورت ورزشی نیز زیاد مدل آن تفاوتی نمی کند ولی بهتر است بیشتر سراغ شلوار و شورت ورزشی ای بروید که رنگ خاکستری یا تیره داشته باشید. رنگهای سفید را اصلاً برای این رشته پر چالش توصیه نمی کنیم.

 

تیپ اسپرت برای دوچرخه سواری

اگر عاشق دوچرخه سواری در هوای زمستانی و پاییزی هستید، باید به سراغ لباسهای گرم و کلاهدار بروید. بالعکس در فصل تابستان یا در شهرهای گرم تیپ اسپرت تان باید کاملاً متفاوت بوده و لباسهای نازک، باز و بدون آستین انتخاب کنید.

یکی از مهمترین انتخاب ها، انتخاب کفش و قمقمه ورزشی حرفه ای است، جنس لباس هم البته اهمیت زیادی دارد و بهتر است به سراغ جنس های نخی و پنبه ای خنک بروید.

 

تیپ اسپرت برای طبیعت گردی و کوهنوردی

پیاده روی روی تپه ها و کوه ها یا طبیعت گردی نیز یکی از ورزشهای مفرح و ماجراجویانه به حساب می آید. پیشنهاد می کنیم به دنبال لباسهایی باشید که نه به شما بچسبد و نه زیادی برای شما گشاد باشد. حتماً لباسی که می پوشید گرم و سایز بدنتان باشد. زیرا دمای بالای کوه سردتر از دمایی است که شما تصور می کنید.

سعی کنید در انتخاب کفش و جوراب دقت بیشتری به خرج داده و کفش باکیفیت و مناسب کوهنوردی خریداری کنید.

 

تیپ اسپرت برای رشته یوگا

برای انتخاب تیپ اسپرت ورزش یوگا به سراغ قدیمی ترین و خوش رنگ ترین تی شرت هایتان رفته و فقط شورت ورزشی تان را تیره رنگ انتخاب کنید. مهمترین چیزی که باید قبل از رفتن به باشگاه تهیه کنید، تشک یوگا و یک قمقمه آب است.

سعی کنید با لباسهای ساده به باشگاه بروید تا بیشتر تمرکزتان روی ورزش کردن باشد و دائماً لباسهایتان را داخل آیینه چک نکنید، مهمترین اصل در یوگا تمرکز است.

 

تیپ اسپرت برای دویدن و پیاده روی

همیشه برای دویدن لباسهای گرم و ضخیم انتخاب کنید. اگر کلاه را هم به لیست لباسهایتان اضافه کنید که فوق العاده خواهد شد. لباس آستین بلند و شلوار نسبتاً ضخیم همراه با یک جفت کفش تمام چیزی است که به آن نیاز دارید.

انتخاب کفش دارای اهمیت زیادی است، حتماً هنگام انتخاب یا خرید کفش دقت کنید که پایتان را نزند، رنگ آن نیز بهتر است با شلوار یا پیراهن ورزشی تان هم خوانی داشته باشد. راستی حتماً هدست ورزشی برای خودتان تهیه کنید، هم تیپ تان را اسپرت تر کرده و هم حسابی انگیزه تان را برای ورزش بیشتر خواهد کرد.

 

تیپ اسپرت برای رشته بدنسازی

برای رشته بدنسازی باید دنبال لباسها و تیپی باشید که همه عضلاتتان را به نمایش بگذارد. به هیچ وجه از اینکه پاها یا دستهای ضعیفی دارید خجالت نکشید. سعی کنید همه عضلات و نقطه ضعف های تان مشخص باشد تا بدانید دقیقاً کدام قسمت بدنتان نیاز به روزهای تمرینی بیشتر و تمرین شدتی تری دارد.

آرنولد هم با وجود اینکه پاهای ضعیفی داشت، همیشه شلوارک می پوشید تا عیب هایش جلوی چشمش باشد. به همین خاطر در باشگاه بدنسازی هیچ چیز نباید از دید مربی تان پنهان بماند. این تیپ اسپرت باعث می شود تا انگیزه بیشتری در حین تمرینات داشته باشید.

 

نتیجه گیری

فارغ از بحث رشته های ورزشی و رفتن به باشگاه، بیشتر جوانان و نوجوانان به دنبال تیپ اسپرت و پوشیدن لباسهایی هستند که آنها را جذاب تر و به روزتر نشان دهد. یکی از راه حل ها می تواند همین انتخاب لباس براساس رشته ورزشی مورد علاقه باشد. با اینکار حسابی به چشم هم سن و سالان و دوستان خود آمده و جذاب تر خواهند بود.

منبع:فیتامین

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x