بزرگترین و عجیبترین مخلوغات روی زمین

در گذشته موجودات زیادی بسیار بزرگ تر از اندازه واقعی ما انسان ها روی کره زمین وجود داشتند موجوداتی مثل دایناسورها و کبوترهای عظیم الجثه. اما این موجودات فقط به گذشته تعلق ندارند بلکه امروزه نیز طبیعت ما را با مخلوقات عظیمش شگفت زده می کند.

 

درخت سکویا

بزرگ ترین مخلوقات روی زمین

سکویا بزرگ ترین درخت روی کره زمین است. این درختان ۸۰ متر ارتفاع و ۷ متر پهنا دارد.

 

آمفیکوئلیاس

بزرگ ترین مخلوقات روی زمین

دایناسور آمفیکوئلیاس بزرگ ترین حیوانی است که تا کنون روی کره زمین زندگی کرده است. این حیوان ۱۴۵ میلیون سال گذشته زندگی می کرده است و ۵۸ متر قد و ستون فقرات او ۲٫۵ متر است.

 

تیانوبوآ

بزرگ ترین مخلوقات روی زمین

تیتانوبوآ از نژاد مارهای بوآ اما در مقیاس خیلی بزگ تر است. این مار ۵۸ الی ۶۱ میلیون سال گذشته روی کره زمین زندگی می کرده و به اندازه ۱۳ متر بوده است. امروزه بزرگ ترین مارهای روی کره زمین افعی ها هستند که بزرگ ترین آن ها ۷٫۵ متر است.

 

جک فروت

بزرگ ترین مخلوقات روی زمین

جک فروت بزرگ ترین میوه درختی روی کره زمین است. بلندی این میوه ۹۰ سانتیمتر و قطر آن ۵۰ سانتیمتر است.

 

آرجنتاویس

بزرگ ترین مخلوقات روی زمین

آرجنتاویس ۸ میلیون سال گذشته روی کره زمین زندگی می کرده است و بزرگ ترین پرنده در تاریخ کره زمین است. بال های این پرنده ۹ متر است و غذای جانوران جونده بودند.

 

غار بهشت (پارادایس)

بزرگ ترین مخلوقات روی زمین

پارادایس یکی از غارهای پارک ملی hong Nha-Kẻ Bàng در ویتنام است که به زیباترین و بزرگ ترین غار دنیا شناخته شده است. این غار ۵ کیلومتر است و ۲۰۰ متر ارتفاع و ۱۵۰ متر پهنا دارد.

 

رافلزیا

بزرگ ترین مخلوقات روی زمین

رافلزیا بزرگ ترین گل دنیا با قطر ۱۰۰ سانتیمتری است. این گل بوی گوشت مانده می دهد.

 

گوزن غول آسا

بزرگ ترین مخلوقات روی زمین

این گوزن عظیم ایرلندی حدود ۲ میلیون سال گذشته زندگی می کرده است و زمانی که جنگل ها گسترش پیدا کردند این گونه گوزن غول آسا منقرض شد زیرا شاخ های بزرگ او اجازه نمیداد که در میان جنگل های انبوه به راحتی حرکت کند.

 

قارچ هومونگوس

بزرگ ترین مخلوقات روی زمین

آرمیلاریا اوستویا یکی از بزرگ ترین ارگانیسم های زنده روی زمین است. این قارچ ها ۸ کیلومتر مربع از جنگل ملی مالهور را می پوشانند و معمولا زیر زمین پنهان شده اند.

 

مروستوم بزرگ ترین مخلوقات روی زمین

مروستوم بزرگ ترین گونه بندپایان است که حدود ۵۰۰ میلیون سال گذشته زندگی می کردند و تا ۲٫۵ متر رشد می کردند.

 

سد بزرگ مرجانی

بزرگ ترین مخلوقات روی زمین

این سد بزرگ ترین ساختار دنیاست که بوسیله ارگانیسم های زنده بوجود آمده است و در دریای کورال ایالت کوئینزلند وجود دارد. طول این ساختار ۲۳۰۰ کیلومتر است.

 

خرس صورت کوتاه

بزرگ ترین مخلوقات روی زمین

این خرس وقتی روی دو پا بایستد ۴٫۵ متر قد دارد. فک قوی این حیوان نشان می دهد که بزرگ ترین گوشتخوار روی کره زمین بوده که در طول عصر یخبندان زندگی می کرده است.نسل این حیوانات ۱۴ هزار سال گذشته از بین رفته است.

 

گیگانتوپیتاکوس

بزرگ ترین مخلوقات روی زمین

گیگانتوپیتاکوس بزرگ ترین میمون روی کره زمین بوده و حدود ۱ میلیون سال گذشته زندگی می کرده است. دانشمندان دریافته اند که این نوع حیوان ۴ متر قد و ۵۵۰ کیلوگرم وزن داشته است. غذای آن ها معمولا گیاه بامبو بوده است.

 

منبع:بدونیم

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x