آموزش تصویری بافت پتوی زمستانی

برای بافتن این مدل پتو می توانید از نخ کاموا تریکو یا پشمی استفاده کنید و ۳ عدد کلاف کافی است و البته این روش بافت نیازی به قلاب بافتنی ندارد

 

روش بافت پتوی زمستانی در یک ساعت

 

در این مقاله یاد می گیریم که چگونه در عرض یک ساعت یک پتوی زمستانی بسیار زیبا ببافیم. برای بافتن این مدل پتو می توانید از نخ کاموا تریکو یا پشمی استفاده کنید و ۳ عدد کلاف کافی است و البته این روش بافت نیازی به قلاب بافتنی ندارد.

اگر دوست دارید پتوی بزرگ تری ببافید می توانید تعداد کلاف ها را بیشتر کنید. در این مقاله با ۳ عدد کاموای پشمی یک پتو در اندازه های ۳۰ در ۵۰ بافته شده است.

وسایل مورد نیاز:

  • ۳ الی ۴ عدد کلاف کاموای پشمی
  • متر
  • قیچی
  • نخ و سوزن

 

 

ابتدا سر کاموا را گره بزنید. می توانید از همان ابتدا قسمت اضافی کاموا که از گره بیرون زده است را قیچی کنید و یا این که در آخر این کار را انجام دهید. با کاموا یک گره درست کنید و گره را نگه دارید سپس از داخل آن یک حلقه دیگر رد کرده و گره بزنید.

 

 

 

 

برای ردیف اول ۱۶ حلقه زنجیر لازم است. مراقب باشید که حلقه ها را زیاد سفت نکنید.

 

 

 

 

در این مرحله زنجیر را پشت و رو کنید و نخ کاموا را از قسمت برآمدگی وسط زنجیرها رد کنید و تا انتها حلقه درست کنید. در آخر می بینید که قسمت زیر زنجیر به شکل بافت زیبایی در آمده است.

 

 

 

 

تمام ردیف ها را به همین شکل ادامه دهید. البته فراموش نکنید که در هر ردیف زنجیر اول را رد کنید و از زنجیر دوم شروع کنید. با این کار قسمت لبه های پتو به شکل بافت بسیار زیبایی در می آید. شل یا سفت بودن زنجیرها بستگی به سلیقه خودتان دارد.

 

 

 

 

برای وصل کردن کلاف ها به هم می توانید از ۲ روش استفاده کنید.

می توانید سر کلاف ها را به هم گره محکم بزنید و قسمت اضافی آن را با قیچی ببرید.

یا این که با نخ و سوزن سر کلاف ها را به هم بدوزید.

در این دستور آموزشی از روش اول استفاده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

در ردیف آخر دو حلقه را دست بگیرید و کلاف را از بین آن ها رد کنید و یک حلقه دیگر درست کنید. سپس حلقه ای که درست کرده اید را در کنار یک حلقه دیگر قرار دهید و کلاف را از بین آن ها رد کنید. این کار را تا انتها انجام دهید. در انتها نخ کاموا را از آخرین حلقه رد کنید و مانند تصویر بالا یک گره بزنید.

 

 

 

منبع:بدونیم

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x