آموزش فعالسازی تماس صوتی و تصویری در اینستاگرام

اگر شما هم یکی از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام هستید، می‌توانید با بروزکردن اپلیکیشن خود به آخرین نسخه، به راحتی از تماس‌های با کیفیت صوتی و تصویری آن استفاده کنید.

تماس صوتی و ویدیوی اینستاگرام در دسترس قرار گرفت + آموزش تصویری

 

همان گونه که اینستاگرام در گذشته قول داده بود،‌ آنان قابلیت تماس صوتی و تصویری را امروز برای کاربران خودشان منتشر کردند و ما در این مطلب با آموزش تصویری این قابلیت‌ها در خدمت شما هستیم.

 

در قدم اول شما باید اپلیکیشن خود را به آخرین نسخه بروز کنید که برای انجام این کار می‌توانید از طریق کافه‌بازار و یا پلی استور گوگل اقدام کنید. لازم به ذکر است که ما اپلیکیشن خود را از طریق کافه‌بازار به روز کردیم و مشکلی از جهت این فروشگاه در این زمینه وجود ندارد.

 

در قدم بعدی اگر شما نگاهی به چت‌های خصوصی خود بیاندازید، آیکون دوربینی را در بالا و سمت چپ مکالمات خود مشاهده خواهید کرد و با لمس آن می‌توانید با فرد مورد نظر خودتان تماس برقرار کنید.

تماس صوتی و ویدیوی اینستاگرام در دسترس قرار گرفت + آموزش تصویری

 

لازم به ذکر است که مدیریت این که تماس صوتی و یا تصویری باشد در مرحله بعد مشخص می‌شود و در این مرحله صرفاً عمل برقراری تماس صورت می‌گیرد. پس از برقراری تماس، سه گزینه در پایین و دو گزینه در بالای صفحه در مقابل شما قرار می‌گیرد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

در رابطه با گزینه‌های پایین از سمت چپ به راست به ترتیب باید بیان کنیم که دکمه‌ی اول برای قطع و وصل کردن صدا، دکمه‌ی میانی برای قطع کردن تماس و دکمه‌ی دوربین مانند راست برای قطع و وصل کردن تصویر یا همان تبدیل تماس تصویری به صوتی استفاده می‌شود که هم در زمان برقراری تماس و هم در زمانی که تماس جریان دارد می‌توان با این دکمه به انجام این کار اقدام کرد.

 

نکته‌ای که در رابطه با فعال یا غیرفعال کردن تصویر در مکالمات ویدیویی وجود دارد این است که اگر شما صرفاً قابلیت ارسال تصویر خود را فعال کرده باشید، روی صفحه هر دو طرف مکالمه صرفاً تصویر تمام صفحه شما نشان داده می‌شود که البته حالت عکس این مسئله امکان‌پذیر است.

 

اما اگر هر دو طرف مکالمه قابلیت ارسال ویدیو خود را فعال کرده باشند، تصویر به دو بخش مساوی تقسیم شده و تصویر هر دو طرف مکالمه روی صفحه گوشی نشان داده می‌شود.

 

اما دکمه‌های بالای صفحه به این گونه عمل می‌کنند که گزینه‌ی سمت چپ برای تعویض دوربین در حال استفاده در مکالمه ویدیویی کاربرد دارد و با لمس آن اگر در حال استفاده از دوربین سلفی هستید، تصویر به دوربین پشت گوشی منتقل می‌شود. به عنوان نمونه ما در مکالمه خود توانستیم منظره زیر را با استفاده از این دکمه ایجاد کنیم.

 

تماس صوتی و ویدیوی اینستاگرام در دسترس قرار گرفت + آموزش تصویری

 

اما گزینه موجود در بالا و سمت راست صفحه برای مینیمایز کردن تماس استفاده می‌شود و با لمس آن تماس شما در حالی که همچنان فعال است، به پایین فرستاده می‌شود. در چنین حالتی شما می‌توانید در دیگر منوهای اینستاگرام به فعالیت پرداخته و در عین حال مکالمه‌ی خود را هم ادامه دهید. از نشانه‌های برقرار بودن تماس می‌توانید به حاله‌های آبی رنگ اطراف گزینه‌ی دوربینی که در کنار اسم فرد در حال مکالمه وجود دارد دقت کنید.

در چنین حالتی برای این که به تماس مورد نظر بازگردید، یا باید در بخش پیام‌های خصوصی خود باشید و روی گزینه‌ی دوربین جلوی اسم فرد مورد نظر ضربه بزنید، یا وارد بخش چت آن شده و دوباره همین کار را تکرار کنید. طبق بررسی‌های اولیه ما در دیگر گزینه‌ها و منوهای اینستاگرام دسترسی به گزینه‌ی مورد نظر وجود ندارد.

آخرین ویژگی مرتبط با این مسئله این است که شما می‌‌توانید با نگه‌داشتن لمس خود روی اسم هر فردی که مایل هستید، از گزینه‌های باز شده روی صفحه، گزینه‌ی نادیده گرفتن تماس‌های ویدیویی را انتخاب کنید تا او نتواند با شما تماس ویدیویی برقرار کند و با توجه به این که در اینستاگرام به تمامی تماس‌ها، صرفاً تماس ویدیویی گفته می‌شود، عملاً فرد مورد نظر نمی‌تواند با شما هیچ تماسی برقرار کند.

همچنین باید به این نکته توجه کنید که در حال حاضر صرفاً کسانی می‌توانند برای هم درخواست تماس صوتی و یا تصویری ارسال کنند که هر دو در لیست دوستان هم باشند و در اصطلاح همدیگر را فالو و یا دنبال کرده باشند. در غیر این صورت گزینه‌ی دوربین برای تماس ویدیویی فعال نخواهد بود و حتی دنبال کردن یک طرفه هم در این زمینه فایده‌ای ندارد.

در انتها باید بیان کنیم که از لحاظ سرعت و کیفیت برقراری تماس هیچ مشکلی در حال حاضر در این قابلیت وجود ندارد و می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد. با این حال با این که در گزارشات قبلی صحبت از انتشار قابلیت مکالمات گروهی برای اینستاگرام و فیسبوک شده بود، اما همچنان خبری از مکالمات گروهی و گزینه‌های مربوط به آن نیست و باید منتظر اینستاگرام در این زمینه باشیم.

منبع:شهر سخت افزار

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x