قالب وردپرس درنا توس
خانه / آرایش و زیبایی / سلامت پوست و مو / روشهای کاربردی برای بلندتر شدن مژه

روشهای کاربردی برای بلندتر شدن مژه

بسیاری از خانم ها به دنبال این هستند تا مژه های پر و بلند داشته باشند و بعضا برای این منظور از داروها یا لوسیون های مخصوص استفاده می کنند. اما در ادامه این مطلب راهکارهایی را برایتان یادآور شده ایم که با انجام آن ها می توانید تا حد زیادی به رشد بهتر مژه های خود کمک کنید.

روشهای بلندتر شدن مژه

 

بسیاری از خانم ها به دنبال این هستند تا مژه های پر و بلند داشته باشند و بعضا برای این منظور از داروها یا لوسیون های مخصوص استفاده می کنند. اما در ادامه این مطلب راهکارهایی را برایتان یادآور شده ایم که با انجام آن ها می توانید تا حد زیادی به رشد بهتر مژه های خود کمک کنید.

 

۱- شانه کردن مژه ها

روشهای بلندتر شدن مژه

دلیل: شانه کردن موجب بهبود جریان خون و در نتیجه رشد هر چه بیشتر موها می شود.

 

روش انجام: برای این امر از برس مخصوص یا ریملی که خالی شده استفاده کنید. برس و تیوب ریمل قدیمی را تمیز بشوئید. چند قطره ویتامین E درون آن بریزید و هر روز دوباره به مدت ۵ دقیقه مژه هایتان را با آن شانه کنید.

 

۲- استفاده از روغن های مفید

روشهای بلندتر شدن مژه

دلیل: روغن کرچک، روغن نارگیل و روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب هستند که پیاز مو را تقویت کرده و به سلامت هر چه بیشتر مژه ها کمک می کنند.

روش انجام: مقدار بسیار کمی از این روغن ها را روی انگشت خود بریزید. قبل از خواب آن را روی مژه هایتان بمالید. می توانید از ترکیب هر سه روغن به طور یک جا یا هر کدام از آن ها به صورت مجزا استفاده کنید.

 

۳- استفاده از وازلین

روشهای بلندتر شدن مژه

دلیل: ژله پترولیوم که با نام تجاری وازلین شناخته می شود موجب نرمی و رطوبت مژه های خشک می شود.

روش انجام: هر شب پیش از خواب، مقداری بسیار اندکی از این ماده را روی مژه ها بمالید. مراقب باشید به داخل چشم نفوذ نکند.

 

۴- تغذیه سالم

روشهای بلندتر شدن مژه

دلیل: کمبود ویتامین ها می تواند به ریزش موها و مژه ها منجر گردد.

روش انجام: سعی کنید در رژیم غذایی خود، پروتئین، ویتامین و غذاهای حاوی اسیدهای چرب بیشتر بگنجانید. از جمله می توان به آجیل، ماهی، تخم مرغ، میوه ها و سبزیجات اشاره کرد.

 

۵- چای سبز

روشهای بلندتر شدن مژه

دلیل: چای سبز حاوی آنتی اکسیدان و انواع ویتامین هاست. به همین خاطر در ساخت مواد آرایشی و محصولات پیشگیری از ریزش موها به وفور از آن استفاده می شود.

روش انجام: چای سبز را دم کنید، آن را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. سپس با یک پنبه تمیز، روزی دو بار روی مژه های خود بکشید.

 

۶- آلوئه ورا

روشهای بلندتر شدن مژه

دلیل: آب و گوشت آلوئه ورا برای تغذیه و تقویت موها بسیار مفید و موثر است.

روش انجام: آلوئه ورای تازه را فشار دهید، آب آن را روی مژه های خود مالیده و یک شب تا صبح بگذارید بماند. صبح چشم های خود را با آب ولرم بشوئید. برای استفاده بهینه از این گیاه، بهتر است عصاره آن را با روغن کرچک یا روغن زیتون مخلوط کرده و سپس روی مژه ها بمالید.

 

۷- ماساژ

روشهای بلندتر شدن مژه

دلیل: ماساژ موجب تغذیه و رشد مژه های چشم می شود.

روش انجام: برای این منظور، ابتدا دست های خود را با آب و صابون بشوئید. چند قطره روغن زیتون یا روغن نارگیل روی انگشت هایتان بگذارید و به مدت ۵ دقیقه مژه ها و پلک هایتان را ماساژ دهید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

 

۸- ماسک تخم مرغ

روشهای بلندتر شدن مژه

دلیل: تخم مرغ حاوی بیوتین و ویتامین های خانواده B است که به تقویت هر چه بیشتر موها و مژه ها کمک کرده و از ریزش آن ها پیشگیری می کنند.

روش انجام: یک عد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین یا وازلین مخلوط کرده و آن را روی مژه های خود بمالید. این کار را ۳ بار در هفته و به مدت چند ماه در سال، تکرار کنید.

 

۹- تمیز کردن چشم ها

روشهای بلندتر شدن مژه

دلیل: ماندن ریمل روی مژه ها همانند ماندن تافت روی موهاست که به شدت به آن ها آسیب می رساند.

روش انجام: به همین خاطر، بهتر است پیش از خوابیدن مژه های خود را به طور کامل بشوئید. برای این کار هم از روغن های مفید همانند روغن زیتون استفاده کنید.

 

 

۱۰- ترک عادت های آرایشی

روشهای بلندتر شدن مژه

دلیل: برخی از مواد آرایشی همانند ریمل های ضد آب حاوی موادی هستند که موجب شکنندگی و خشک شدن مژه ها می شوند.

روش انجام: هر چند وقت یک بار به مژه های خود استراحت دهید. به طور مثال، یک تا ۲ بار در هفته مژه هایتان را آرایش نکنید. همچنین به خاطر داشته باشید که ریمل های قدیمی را پس از ۳ تا ۶ ماه باید دور بیندازید تا چشم هایتان دچار عفونت نشود.

نکاتی که خوب است بدانید

  • مژه های خود را نکشید. این را به خاطر داشته باشید که ریشه مژه ها چندان قوی نیست و با کوچک ترین فشاری، از جا کنده می شوند.
  • اجرای ترفندهای بالا به این مفهوم نیست که شما بلافاصله نتیجه آن ها را مشاهده خواهید کرد، بلکه دست‌کم چند هفته طول می کشد تا اثرات این تلاش هایتان را ببینید.
  • مراقب های روزانه موجب بهبود شرایط عمومی مژه ها شده و از آسیب دیدن بیشتر آن ها پیشگیری می کند. اما این را هم بدانید که برخی ویژگی ها ژنتیکی هستند.
  • گفتنی است که هر انسان در طول روز ۴ عدد مژه از دست می دهد. اگر ریزش مژه های شما بیشتر از این تعداد بود، به پزشک مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + پنج =