تکنیک های ژست عکاسی C و S

ژست عکاسی C حالت خشکی و بی روحی عکس را می گیرد و  منحنی های شانه، کمر و باسن را زیباتر جلوه می دهد.

 

وقتی ژست سوژه را تعیین کردید چند قدم به عقب بروید و سر تا پای او را برانداز کنید تا معایب او را بهتر متوجه شوید. سپس از نزدیک به حالت چشم ها، دهان، سر و حالات چهره، گردن، شانه ها، پاها و حتی لباس های او دقت کنید.

 

ژست عکاسی C و S در عکس های پرتره

 

برای این که کیفیت عکس های خود را بالا ببرید از تکنیک های ژست عکاسی C و S استفاده کنید. با این تکنیک ها ظرافت های اندام زنانه خود را به طور طبیعی در عکس زیباتر جلوه می دهید و در نتیجه عکس های زیباتر و جذاب تری خواهید داشت.

 

ژست عکاسی C

ژست عکاسی C حالت خشکی و بی روحی عکس را می گیرد و  منحنی های شانه، کمر و باسن را زیباتر جلوه می دهد.

برای به کار بردن این ژست عکاسی مثل تصویری که می بینید به جایی مثل نرده یا حصار تکیه بدهید.

در تصویر سمت چپ فرد به نرده های چوبی تکیه داده بدن را صاف یکی از زانوها را کمی خم و سر و گردن را هم کمی به سمت جلو خم کرده است. و به این شکل فرم C را به بدن خود داده است.

 

ژست عکاسی

در تصویر سمت راست فرد پهلوی سمت چپ را به نرده های چوبی تکیه داده  زانوی سمت چپ را هم کمی خم کرده و شانه سمت راست را پایین آورده تا فرم C را به بدن خود بدهد.

خمیدگی ها

سوژه مورد نظر کمی به سمت جلو متمایل شده است اما حالت خمیدگی به بدن خود نداده است. خمیدگی در واقع همان حالتی است که هنگام نشستن پشت کامپیوتر و کار کردن با موبایل به بدن خود می دهیم.

اما در ژست عکاسی نباید خمیده بایستید فقط کافی است کمی به سمت جلو متمایل شوید. اگر سوژه ای که از او عکس می گیرید بدن خمیده ای دارد از او بخواهید یک نفس عمیق بکشید و نفسش را چند ثانیه نگه دارد. این تمرین خوبی برای صاف کردن ستون فقرات و به عقب بردن شانه هاست.

به بهتر شدن عکس کمک کنید

حالت دست به سینه کمی عکس را خشک و جدی می کند بنابراین همانطور که در تصویر سمت راست می بینید فرد یکی از شانه ها را کمی بالاتر برده است.

 

ژست عکاسی S

ژست عکاسی

 

مردم نیاز دارند در نحوه ایستادن و قرار دادن دست ها و پاها و ژست عکاسی در مقابل دوربین به آن ها کمک کنید. بنابراین تا جایی که می توانیم باید آن ها را راهنمایی کنیم.

اگر سوژه استرسی باشد در مقابل دوربین کاملا صاف و بی حالت می ایستد. از او بخواهید وزن خود را روی یکی از پاها بیندازد این کار باعث می شود ناخودآگاه یکی از زانوها خمیده شود به علاوه خط مستقیم شانه ها و قسمت کمر نیز شکسته می شود.

متقارن نبودن دو طرف بدن عکس را طبیعی تر می کند .

به جزئیات دقت کنید

وقتی ژست سوژه را تعیین کردید چند قدم به عقب بروید و سر تا پای او را برانداز کنید تا معایب او را بهتر متوجه شوید. سپس از نزدیک به حالت چشم ها، دهان، سر و حالات چهره، گردن، شانه ها، پاها و حتی لباس های او دقت کنید. کوچک ترین اشتباه در جزئیات در بد شدن عکس تاثیر زیادی دارد.

 

منبع:بدونیم

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x