چطور عکس سلفی خوب بگیریم

برای گرفتن یک عکس سلفی خوب باید نور، زاویه، تنظیمات و فیلترهای عکس مناسب باشند.

گرفتن یک عکس سلفی خوب کار چندان راحتی نیست. گاهی اوقات بعد از گرفتن هزار عکس بالاخره به آن عکس سلفی مطلوب می رسید.

 

گرفتن یک عکس سلفی خوب کار چندان راحتی نیست. گاهی اوقات بعد از گرفتن هزار عکس بالاخره به آن عکس سلفی مطلوب می رسید. در واقع برای گرفتن یک عکس سلفی خوب باید نور، زاویه، تنظیمات و فیلترهای عکس مناسب باشند.

اگر می خواهید در گرفتن عکس های سلفی مهارت به دست بیاورد این ۱۲ نکته را رعایت کنید.

 

نقش نور در عکس های سلفی

اولین نکته ای که باید هنگام گرفتن عکس های سلفی رعایت کنید نور عکس است. نور عکس باید مناسب و طبیعی باشد. نور تنها محصول زیبایی است که رایگان است. پس هنگام گرفتن عکس سلفی جلوی پنجره بایستید یا به فضای باز بروید و در مقابل نور خورشید عکس بگیرید. نور خوب عکس سیاهی های زیر چشم را محو می کند.

اگر داخل خانه عکس می گیرید یا کنار پنجره بایستید و یا این که یک عدد کاغذ سفید زیر چانه نگه دارید تا به عکس نور طبیعی بدهد.

 

جلوگیری از سایه افتادن در عکس سلفی

در عکس گرفتن هیچ چیزی بدتر از سایه افتادن روی صورت نیست. یا کاملا زیر نور باشید یا کاملا از نور دور باشید. اگر وسط روز که خورشید در بالاترین نقطه قرار دارد عکس بگیرید زیر چشم ها سایه می افتد. بهترین زمان برای عکاسی هنگام طلوع و غروب است زمانی که خورشید در پایین ترین نقطه قرار دارد.

 

چه زمانی از فلش استفاده کنیم

برای گرفتن عکس های سلفی در مکان تاریکی که نور کمی دارد چه کنیم؟ می توانیم از اپلیکیشن هایی مثل اسنپ چت استفاده کنیم که روی دوربین جلو هم گزینه فلش دارد. اگر صورت تان بیش از حد سفید افتاده است بعد از ذخیره کردن عکس رنگ آن را کمی تغییر دهید و تون آبی آن را کمتر کنید.

 

طبیعی لبخند بزنید

با لبخند طبیعی سلفی های بهتری خواهید داشت. اگر هم می خواهید یک عکس جدی بگیرید با چشم های تان لبخند بزنید. قبل از عکس گرفتن در مقابل آینه لبخند بزنید و به آن حالت چهره دلخواهتان برسید.

 

زیاد عکس سلفی بگیرید

کایلی جنر مدل معروف می گوید قبل از پست کردن عکس هایش در شبکه های اجتماعی تقریبا ۵۰۰ سلفی می گیرد. پیشنهاد او این است که چندین عکس در زاویه های مختلف بگیرید و از بین آن ها عکس دلخواهتان را گلچین کنید.

حتی می توانید به جای عکس گرفتن از خودتان فیلم بگیرید و با تماشای فیلم بهترین ژست سلفی خود را پیدا کنید. به نظر احمقانه می آید اما روش خوبی برای پیدا کردن ژست عکس سلفی دلخواه تان است.

 

زاویه خوب تان را پیدا کنید

به پیشنهاد کیم کارداشیان هنگام گرفتن سلفی چانه را پایین و دوربین را بالا بگیرید. کمتر کسی پیدا می شود که با گرفتن زاویه دوربین از زیر چانه عکسشان خوب می شود. هنگام گرفتن سلفی دوربین را طوری بگیرید که پایین آن در راستای چشم ها قرار بگیرد یا این که از مونوپاد استفاده کنید. نکته دیگر این که مستقیم به دوربین خیره نشوید.

 

از اپلیکیشن و فیلترهای مناسب استفاده کنید

یکی از فیلترهای اینستاگرام فیلتر Valencia نام دارد که تقریبا همه عکس ها را زیبا می کند. اگر علاقه زیادی به گرفتن عکس های سلفی دارید پیشنهاد می کنم گوشی مدل Samsung Galaxy S5 انتخاب کنید که دوربین آن حالت سلفی دارد و صورت را ویرایش و روشن می کند. اپلیکیشن Facetune هم گزینه خوبی است برنامه ای که صورت را روتوش می کند.

از برنامه های دیگر می توان VSCO، Perfect365، و Adobe Photoshop Fix را نام برد که می توان با آن ها سیاهی های زیر چشم را از بین برد، پوست را روشن کرد و خیلی موارد دیگر که شما را به عکس دلخواهتان می رساند.

 

عکس را بیش از حد ویرایش نکنید

عکس را بیش از حد ویرایش و فیلتر نکنید زیرا عکس های غیرطبیعی زیبایی چندانی نخواهند داشت. به عنوان مثال اگر از فیلترهای اینستاگرام استفاده می کنید فقط گزینه فیلتر مورد نظر را انتخاب نکنید می توانید درجه فیلتر مورد نظر را کم یا زیاد کنید و از شدت آن بکاهید.

 

حواستان به پشت زمینه عکس باشد

بهترین سلفی ها عکس هایی هستند که پشت زمینه خوبی داشته باشند.

 

به خودتان سخت نگیرید

ریلکس باشید اگر در عکس های سلفی بیش از حد به خودتان سخت بگیرید عکس خوبی به دست نمی آید. نیاز نیست زیاد خودتان را جدی بگیرید. قبل از عکس گرفتن خودتان را در آرایش غرق نکنید یا ژست های مصنوعی نگیرید.

 

عکس های کلیشه ای نگیرید

یک قانون عمومی در عکاسی می گوید نباید از دیگران تقلید کرد. به عنوان مثال قرار نیست همه مثل کیم کارداشیان با لب های جمع شده سلفی بگیرند. تا زمانی که تمایل دارید از این عکس های کلیشه ای بگیرید بهتر است اصلا سمت دوربین موبایل نروید. یا این که خیلی سریع عکس بگیرید که وقتی برای تمرکز به خودتان نداشته باشید.

 

حالات طبیعی داشته باشید

قبل از عکاسی کاملا ریلکس باشید. هنگامی که دکمه شاتر را فشار می دهید نفس را داخل بدهید و یا این که چشم ها را ببندید و لحظه ای که می خواهید عکس بگیرید چشم ها را باز کنید. حالت های صورت تا زمانی که ریلکس و بانشاط باشد در عکس زیبا می شود.

 

منبع:بدونیم

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x