دستوراتی برای سلامتی پوست با مصرف میوه

شما می توانید با استفاده از دستورات زیر که از میوه هایی چون سیب، کدو، سیب زمینی، چغندر و…ساخته می شوند، پوستی سالم تر داشته و برای هوای سرد پائیز خود را آماده کنید.

 

فواید میوه های پائیزی

آخر تابستان هوا کمی سرد و خنک می شود، این ,وضعیت هوا باعث خشکی پوست شما می شود. اما شما می توانید با استفاده از دستورات زیر که از میوه هایی چون سیب، کدو، سیب زمینی، چغندر و…ساخته می شوند، پوستی سالم تر داشته و برای هوای سرد پائیز خود را آماده کنید.

 

 

سیب

مزایای سیب برای پوست

مزایای سیب برای پوست: سیب شامل آنتی اکسیدان هایی است که باعث از بین بردن چین و چروک ها، جوان سازی و ایجاد پوستی لطیف می شود.

تازه کردن پوست صورت: برای تازه کردن پوستتان یک پد کتان را آغشته به آب سیب کرده و روی صورت قرار دهید. همچنین می توانید از آب پاش کوچکی استفاده کرده و آن را روی صورت خود بپاشید.

نرم کننده پوست: یک قاشق سوپ خوری ژلاتین را آب کرده به همراه نصف فنجان آب سیب آن را بجوشانید تا محلولی ژلاتینی را به شما بدهد، سپس آن را به عنوان ماسک روی پوست صورت خودتان قراداده و منتظر بمانید تا خشک شود سپس با آب ولرم بشویید.

از بین برنده چین و چروک: یک عدد سیب را رنده کرده و با یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب و یک قاشق چای خوری آرد ذرت مخلوط کرده و به عنوان ماسک استفاده کنید.

ماسک سیب، عسل و مریم گلی: یک عدد سیب را نصف کرده هسته های آن را دربیاورید سپس آن را با یک قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق سوپ خوری مریم گلی به شکل پوره درآورید، اگر پوست شما چرب است یک قاشق سوپ خوری آب لیمو به آن اضافه کرده و روی پوست صورت خود بمالید و پس از ۱۰ دقیقه آن را با آب ولرم کاملا بشوئید.

 

 

انگور

مزایای انگور برای پوست

مزایای انگور برای پوست: باعث از بین بردن جوش ها، کم رنگ کردن چین و چروک ها، حفظ حالت ارتجاعی پوست صورت و از بین بردن سلول های مرده پوست می شود.

حجم دهنده صورت و گردن: انگور سبز بدون هسته را له کرده و روی پوست به مدت ۱۰ دقیقه قرار داده و سپس بشوئید.

شاداب کننده و حجم دهنده سریع: دانه های انگور را به دونیمه کرده و به آرامی روی پوست صورت بمالید.

 

 

گلابی

مزایای گلابی برای پوست

مزایای گلابی برای پوست: باعث کمتر شدن چربی و جوش های صورت می شود و همچنین به عنوان لوسیون آب رسان برای پوست های خشک عمل می کند. بدلیل اسید لاکتیک موجود در گلابی، به عنوان لایه بردار نیز استفاده می شود.

جذب کننده چربی پوست: یک عدد گلابی را له کرده و آب یک عدد لیموی کوچک را به آن اضافه کنید.

ژل ماسک: یک قاشق سوپ خوری ژلاتین را همراه با نصف فنجان آب گلابی روی بخار حل کنید تا حدی که محلولی به غلظت ژلاتین به شما بدهد. به عنوان ماسک آن را روی صورت خود قرار داده منتظر بمانید تا خشک شود سپس با آب گرم بشویید.

 

 

آناناس

مزایای آناناس برای پوست

مزایای آناناس برای پوست: آناناس شامل ویتامین C و آنزیم بروملین می باشد برای شفاف کردن رنگ پوست و از بین بردن التهاب. این آنزیم همچنین سلول های مرده پوست را نیز از بین می برد.

ماسک عسل و آناناس: یک لایه عسل روی پوست صورت خود بمالید، منتظر بمانید تا خشک شود، سپس یک پد کتانی آغشته به آب آناناس را روی پوست خود قرار داده پس از ۵ دقیقه آن را بردارید.

روشن کننده سریع پوست: قطعات آناناس را روی پوست صورت خود گذاشته و پس از چند دقیقه آن ها را بردارید.

پوره آناناس: در داخل یک مخلوط کن قطعات آناناس را مخلوط کرده، روی پوست قرار داده و پس از خشک شدن آن را با انگشتان و یا با پارچه ای نم دار بردارید.

برای لکه های پوست: ضمادی آغشته به آب آناناس و هویج تهیه کرده، روی پوست به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه قرار داده و با آب خنک بشوئید.

 

 

چغندر

مزایای چغندر برای پوست

مزایای چغندر برای پوست: شامل ویتامین A، ضد پیری و ضد چین و چروک

ماسک ضد چین و چروک: با استفاده از یک مخلوط کن، چغندر خام را مخلوط کرده با یک قاشق سو پخوری کرم چرب آن را مخلوط کرده روی پوست قرار دهید، پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را بردارید.

 

 

هویج

مزایای هویج برای پوست

مزایای هویج برای پوست: هویج شامل ویتامین C برای کمک به تولید کلاژن ها و ویتامین A برای از بین بردن آسیب های پوستی، چین چرو ک ها و ناهمواری های پوست می باشد.

برای پوست های لک دار: یک قاشق سوپ خوری آب هویج را با یک قاشق سوپ خوری خاک فولر مخلوط کرده و یک قاشق آب معدنی یا آب مقطر به آن اضافه کنید تا حالت خمیری بگیرد، روی پوست مالیده و پس از چند دقیقه بردارید.

برای پوست های لک دار و سوخته: یک عدد سفیده تخم مرغ، نصف هویج رنده شده، یک قاشق سوپ خوری بابونه و چای بومادران دم کرده خنک را باهم مخلوط کرده به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

هویج گرم، تسکین دهنده پوست: یک عدد هویج را پخته خمیر کرده و تا زمانیکه هنوز گرم است روی پوست خود قرار داده، پس از ۱۰ دقیقه آن را بردارید.

 

 

سیب زمینی

مزایای سیب زمینی برای پوست

مزایای سیب زمینی برای پوست: سیب زمینی دارای خاصیت درمانی برای سوختگی ها، آفتاب سوختگی و دیگر مشکلات پوستی می باشد. این میوه، پوست را با از بین بردن سلول های مرده پوست تسکین داده و همچنین سفت کننده پوست صورت نیز می باشد.

سیب زمینی نوعی مرطوب کننده: در زمان قدیم زنان از سیب زمینی به عنوان مرطوب کننده استفاده می کردند. ابتدا پوست خود را تمیز کرده، سپس به مدت چند دقیقه تکه های سیب زمینی خام را روی آن قرار دهید.

نرم کننده دست: یک عدد سیب زمینی کوچک را پخته، له کرده و با روغن بادام و گلیسیرین مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. آن را روی دست بمالید، دستکش بپوشید تا تمام شب روی دستانتان بماند.

تاثیر سیب زمینی بر سلولیت ها: سیب زمینی خام را در لایه های بسیار نازکی برش زده روی سلولیت های بدن قرار داده با پارچه کتانی به مدت ۱۰ دقیقه بپوشانید.

از بین برنده جوش و لک: قطعات سیب زمینی خام را روی لکه ها قرار دهید.

درمان چشم های پف کرده: تکه های سیب زمینی خام را دور چشم قرار دهید تا پف آن بخوابد.
پاک کننده لکه های صورت: سیب زمینی خام را رنده کرده روی پوست قرار دهید سپس با پارچه ای نمدار آن را تمیز کنید.

 

 

کدو

مزایای کدو برای پوست

مزایای کدو برای پوست: کدو شامل آنتی اکسیدان هایی برای مبارزه با آسیب های پوستی و آنزیم هایی برای از بین بردن سلول های مرده پوست و ایجاد پوستی جوان تر می باشد.

اسکراب بدن کدو: یک فنجان پوره کدو، یک فنجان شکر سیاه و نصف قاشق سوپ خوری دارچین مخلوط کرده و روی بدن با حرکات مدور بمالید، سپس با آب گرم بشوئید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x