استفاده از سرکه در باغبانی و ضدعفونی خانه

از سرکه برای انجام امور خانه و همچنین باغبانی هم می توان کمک گرفت.

از خرید مواد شیمیایی و غیرطبیعی برای از بین بردن علف های هرز دست بردارید. در عوض، از معجزه سرکه برای این امر استفاده کنید. اسید استیک موجود در سرکه از رویش علف های هرز پیشگیری کرده و به هیچ‌عنوان به خاک هم آسیب نمی رساند.

 

 

 

‌سركه از جمله فرآورده‌ های طبیعی است كه علاوه بر مصرف خوراكی، کاربرد دارویی نیز دارد. البته بیشترین استفاده از این ماده خوراکی در تهیه ترشیجات است. اما شاید بد نباشد بدانید که یك لیوان سركه ۳۳ ‌كالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است.

 

از خواص درمانی سرکه هم می توان به رقیق شدن خون، تجزیه چربی‌ ها و دفع سموم اشاره کرد که به کاهش کلسترول خون کمک می کند. همچنین موجب از بین رفتن باكتری‌های مضر سیستم گوارشی می شود. در نتیجه می توان از سرکه برای رفع مشکلاتی همانند یبوست، نفخ، اسهال و دل درد بهره گرفت.

 

با این تفاسیر لازم است اشاره کنیم که از سرکه برای انجام امور خانه و همچنین باغبانی هم می توان کمک گرفت. برای آگاهی از این امر توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

برای چه مواردی از سرکه در باغبانی و کشاورزی بهره بگیریم؟

از خرید مواد شیمیایی و غیرطبیعی برای از بین بردن علف های هرز دست بردارید. در عوض، از معجزه سرکه برای این امر استفاده کنید. اسید استیک موجود در سرکه از رویش علف های هرز پیشگیری کرده و به هیچ‌عنوان به خاک هم آسیب نمی رساند.

یک واحد سرکه و ۱ واحد آب را با یکدیگر مخلوط کرده و روی خاک بریزید. به این ترتیب، مورچه و حشرات را از باغچه خود دور خواهید کرد.

همچنین می توانید ۲ قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق غذاخوری شکر را در آب ریخته و این محلول را به عنوان آب گلدان گل های تازه استفاده کنید. با این کار، گل ها برای زمان طولانی تری عمر خواهند کرد.

سرکه نه تنها می تواند جایگزین مناسب برای مواد شیمیایی در باغبانی به شمار برود، بلکه ماده خوبی برای تمیز و ضدعفونی کردن توالت نیز هست.

 

 

 

برای چه مواردی از سرکه در فضای داخلی خانه استفاده کنیم؟

از این روش بسیار ساده اما مطمئن می توانید برای پاکسازی و ضدعفونی نمودن سرویس بهداشتی در خانه بهره بگیرید.

برای این منظور به یک شیشه سرکه ۹۰ درصد و جوش شیرین نیاز دارید.

بطری سرکه را تا ۴۰ درجه سانتی گراد بجوشانید، سپس سودا (ید) را به آن اضافه کنید. برای ۲۰۰ گرم سرکه، شما به یک قاشق غذاخوری سودا نیاز دارید. اگر از محلول ید استفاده می کنید، این نسبت باید یک به یک باشد.

محلول به دست آمده را درون مخزن توالت بریزید. اجازه دهید چندین ساعت بماند.

اگر نمی خواهید از محلول ید استفاده کنید، مخزن توالت را خالی کنید. سطح آن را با دستمال خشک کنید و سپس با استفاده از دستمالی که به سرکه آغشته است، روی جاهایی که لکه دارد، بکشید. پس از ۲ تا ۶ ساعت با اسکاچ آن ها را تمیز کنید.

 

 

سرکه چه می کند؟

  • جرم را از بین می برد
  • زنگ‌زدگی و پوسیدگی فلزات را از بین می برد.
  • خودبه‌خود تبخیر می شود و بوهای نامطبوع را نیز از بین می برد.
  • سنگ کلیه را از بین می برد.
  • باعث کشته شدن باکتری های «باسیل شیگلا» و «ای کولی» می شود.

منبع:روزیاتو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x