راهنمای خرید تشک خواب مناسب

راهنمای خرید کالای خواب,نکاتی برای خرید تشک تخت

راهنمای خرید تشک خواب

 

حدود یک سوم از عمر هر انسان در خواب سپری می‌شود، بنابراین شایسته است زمان و پول کافی برای تهیه لوازم خوابمان صرف کنیم. شاید شما نیز پس از سال ها تحمل تشک های قدیمی و ناهموار، سرانجام دل را به دریا زده و به فکر تعویض آن ها افتاده باشید. هرچند تعریف تشک و بالش راحت و خوب برای هر شخص متفاوت از دیگری است، اما این نوشته می‌تواند یک راهنمای گام به گام برای آشنایی شما با اصول خرید یک تشک مناسب باشد؛ که خوابی عالی و با کیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

گام اول: نوع تشک را انتخاب کنید

امروزه شاهد انواع و اقسام تشک های مختلف هستیم که هر کدام نام جداگانه دارند و مشخصاتشان با اصطلاحات بسیار گیج کننده ای عنوان می‌شود. اما لازم نیست زیادی گیج شوید، سه اصطلاح اساسی که باید در این مورد بدانید به شما معرفی خواهیم کرد: فنردار (Innerspring)، حافظه دار (Memory) و لاتکس (Latex)

 

تشک های فنری از کلاف های سیم جداگانه که حالت پیچشی دارند (Coil) ساخته شده اند. این تشک ها سطح بالایی از استحکام و تنفس را ارائه می‌کنند و خوابی عالی در شب های گرم برای شما به ارمغان می آورند.

 

تشک های مموری فوم از مواد شکل پذیر ساخته شده اند که قادرند به شکل بدن شما در آیند، این نوع از تشک ها که بیشتر برای بیماران استفاده می‌شوند، برای تسکین درد بی نظیر هستند. با این حال ممکن است در هنگام خواب شبانه بسیار گرم شوند.

 

سومین نوع از تشک ها، لاتکس فوم نام دارد که هر دو خاصیت تنفس و استحکام را دارد، ضمن این که ضد حساسیت هم هست. شما می‌توانید یکی از انواع این تشک ها را انتخاب کنید یا این که ترکیبی از آن ها را برگزینید.

 

نکاتی برای خرید تشک تخت,راهنمای خرید تشک تخت

تشک های فنری از کلاف های سیم جداگانه که حالت پیچشی دارند (Coil) ساخته شده اند

 

گام دوم: میزان سفتی دلخواهتان را مشخص کنید

برخی از برندهای سازنده تشک، تمامی محصولات خود را با یک میزان ثابت از سفتی ارائه می دهند. در حالی که برخی دیگر دارای گزینه های مختلفی از نرمی و سفتی هستند که در سطوح نرم، متوسط و سفت و محکم طبقه بندی می شوند. نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که سفتی یک مفهوم کاملاً شخصی و سلیقه ای است، چیزی که برای شما مانند یک سنگ خارا باشد ممکن است برای دیگری مانند یک ابر نرم و تپل تلقی شود. به علاوه نوع بدن فرد، وزن او و سایز عوامل فردی می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. به هر حال شما باید تشک مناسب خود را به گونه ای پیدا کنید که به اندازه کافی نرم باشد، تا به راحتی در آن به خواب روید و همزمان به قدر کافی محکم باشد تا به آن اتکا کنید.

 

خرید کالای خواب,راهنمای خرید کالای خواب

شما باید تشک مناسب خود را به گونه ای پیدا کنید که به اندازه کافی نرم باشد

 

گام سوم: زمان کافی برای سنجیدن تشک صرف کنید

شاید به نظرتان مسخره باشد که مدام در فروشگاه از این تشک به آن تشک بخزید و هریک را امتحان کنید، اما اگر قصد دارید تشکی بخرید که در آن خواب شبانه راحتی داشته باشید، باید قبل از خرید آن را به خوبی امتحان کرده و سنجیده باشید. اگر به صورت حضوری خرید می‌کنید لازم است درون فروشگاه حداقل ۲۰ دقیقه بر روی تشکی که انتخاب کرده اید دراز بکشید. البته اگر قصد دارید تشک خود را به صورت آنلاین خریداری کنید از این شانس برخوردارید که از دوره آزمایشی برای امتحان محصولات استفاده کنید. چه بهتر که از فروشگاه های اینترنتی با امکان مرجوعی کالا تا ۱۰۰ روز خرید کنید.

 

اصول خرید تشک مناسب, مراحل خرید تشک تخت

باید قبل از خرید تشک آن را به خوبی امتحان کرده و سنجیده باشید

 

گام چهارم: ضمانت نامه را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که تشک جدید شما دارای ضمانت نامه مناسب است (ضمانت ۱۰ ساله یا بیشتر). البته به یاد داشته باشید که ضمانت یاد شده در صورتی اعتبار خواهد داشت که خود شما به درستی از تشک محافظت کرده باشید، چرا که چیزهایی مانند لکه های کثیف باقی مانده بر روی تشک شامل ضمانت نامه نمی شوند.

 

آشنایی با نحوه خرید تشک مناسب,شناخت انواع تشک

اطمینان حاصل کنید که تشک جدید شما دارای ضمانت نامه مناسب است

 

گام پنجم: خواب، رویا و تکرار

کارشناسان توصیه می کنند بهتر است هر ۷ تا ۱۰ سال یکبار تشک خواب خود را عوض کنیم. البته اگر شما هر روز صبح با احساس درد از خواب بیدار می‌شوید و یا در تمام طول روز بدن درد دارید، بهتر است هرچه سریع تر به دنبال یک تشک جدید باشید. اگر هم هرچه فکر می‌کنید به خاطر نمی آورید که تشکی که بر روی آن می‌خوابید چند سال قدمت دارد، شک نکنید که همین امروز وقت عوض کردن آن فرا رسیده است.

 

راهنمای خرید تشک تخت, خرید تشک تخت

اطمینان حاصل کنید که تشک جدید شما دارای ضمانت نامه مناسب است

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x