دلایل شوره سر و درمان طبیعی و خانگی

شوره سر می تواند ناشی از دلایل مختلف از جمله کمبود ویتامین B,مراقبت  نامناسب,خشکی و شکنندگی مو.گرچه بسیاری از داروهای شیمیایی و شامپو های مشهور برای مبارزه با شوره سر وجود دارد.

 

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1426112065682.jpg

شوره سر چیست؟

شوره سر به پوست مرده سر که مرتب ریزش می کند، گفته می شود. شوره سر میان مو جمع می شود و روی شانه ها، صورت، ابرو و لباس سرازیر می شود.
شوره سر می تواند ناشی از دلایل مختلف از جمله کمبود ویتامین B,مراقبت  نامناسب,خشکی و شکنندگی مو.گرچه بسیاری از داروهای شیمیایی و شامپو های مشهور برای مبارزه با شوره سر وجود دارد.

شوره سر را می توانیم به وسیله این درمان های خانگی از بین ببریم.
جوش شيرين:پس از مرطوب کردن مو، مقداري جوش شيرين به موها بماليد سپس با آب بشوييد. جوش شيرين، قارچ هاي بيش فعال را که باعث ايجاد شوره سر مي شود کاهش مي دهد. احتمالا در روزهاي اول موها خشک مي شود اما پس از چند هفته پوست سر شروع به توليد روغن طبيعي خواهد کرد که موها را نرم مي کند.

لیمو:بهترین درمان برای خلاص شدن از شوره سر است می توان آن را در راه های مختلفی استفاده.یکی این است که لایه برداری میکند .در 4-5 فنجان آب به مدت 15-20 دقیقه 3 تا 4 عدد آب لیموترش را می ریزیم 15 تا 20 دقیقه می جوشانیم میگذاریم سرد شودبرای شستشوی موی سر یکبار در هفته استفاده میکنیم.
استفاده از آب لیمو تازه ماساژ آن را بر روی پوست سر قبل از رفتن  به حمام موثر است اما مطمئن شوید که مو به طور کامل شسته شده و تمیز شده است آبلیمو شوره سررا از بین میبرد.

سرکه :قبل از خواب دو قاشق غذاخوری سرکه و شش قاشق غذاخوری آب داغ را ترکیب کنید. گلوله پنبه ای را داخل این ترکیب بیندازید و آنرا به پوست سر خود بمالید. صبح روز بعد، موی خود را بشویید.
اسيديته سرکه سيب ميزان PH پوست سر را تغيير مي دهد در نتيجه رشد قارچ سخت مي شود.  اين کار را هفته اي ۲ بار تکرار کنيد.

روغن نارگیل:روغن نارگیل   بعنوان لطیف کننده وتغذیه مو خوب است ماساژ با روغن نارگیل برای از بین بردن شوره سر بسیار خوب است.زیاده از حد اینکاررا نکنید چون ریشه های مو شل میشوند.

  http://dl.oghyanos.ir/uploads/14261120651.jpg

شنبلیله :شب دو قاشق غذاخوری از دانه شنبلیله را در آب، خیس کنید. صبح روز بعد این محلول را صاف و یکنواخت کنید. این محلول را به موهای سرتان بمالید. بعد از نیم ساعت سرتان را بشویید.

ماست:ماست سالم و طبیعی چاره دیگری برای خلاص شدن از شوره سر  است. بعنوان ماسک مو استفده کنید بعد از چند ساعت از روی مو کامل بشویئید  تا از شر شوره سر خلاص شوید.

نمک:نمک براي از بين بردن شوره سر موثر است. کافي است پس از ماليدن کمي نمک به پوست سر، موهاي خود را شامپو کنيد.

نخود سبز: شستن موها با پودر نخود سبز و دو بار در هفته می تواند شوره سر را از بین ببرد.

سير:خاصيت ضدقارچي سير براي رفع باکتري هاي ايجادکننده شوره سر خيلي موثر است. کافي است چند حبه سير را له کنيد و به پوست سر بماليد. براي پيشگيري از بوي تند، سير له شده را با کمي عسل مخلوط کنيد و سپس به موها بماليد.

تخم مرغ:دو قاشق غذاخوری آب را به دو تخم مرغ زده شده اضافه کنید. موهایتان را مرطوب کنید و این ترکیب را به موهایتان بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

روغن زيتون:ماساژ مو با روغن زيتون قبل از خواب بسيار موثر است. بعد از مدتي موها را با شامپويي که هميشه استفاده مي کنيد شست وشو دهيد.
گردآوری : بخش آرایش وزیبایی بیتوته

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x