جاذبه های طبیعی و زیبای گردشگری که باید ببینید

رودخانه های صورتی، کوهستان های رنگارنگ، سواحل نورانی و پدیده های طبیعی دیگری که قبل از ناپدید شدن شان هر چه زودتر باید برای دیدن آن ها برنامه ریزی کنید.

 

این سیاره پر از مکان های طبیعی زیبا و شگفت انگیز است. رودخانه های صورتی، کوهستان های رنگارنگ، سواحل نورانی و پدیده های طبیعی دیگری که قبل از ناپدید شدن شان هر چه زودتر باید برای دیدن آن ها برنامه ریزی کنید.

گودال آبی بزرگ، بلیز

این گودال زیر آبی بزرگ در ۷۳ مایلی ساحل بلیز قرار دارد و حدود ۱۵۳ هزار سال گذشته قبل از این که سطح دریا به اندازه امروز بالا بیاید وجود داشته است. بعد از این که یخ رودها ذوب شدند اقیانوس ها به سمت این گودال روانه شده و داخل آن را پر از آب کرده اند.

عمق این گودال ۱۲۴ متر است و به همین دلیل رنگ آن آبی تیره است. این گودال از مکان های میراث جهانی یونسکو محسوب می شود و بهترین مکان برای غواصی است.

 

سالار د یونی، بولیوی

سالار د یونی بزرگ ترین زمین نمک دنیاست که در جنوب غربی بولیوی نزدیک کوهستان آند قرار دارد. این مکان به نظر شبیه کویر است اما در واقع یک رودخانه است. ۳۰ هزار سال گذشته در این مکان یک رودخانه نمک وجود داشت که بعدها با خشک شدن آب رودخانه لایه ای نمک از آن باقی مانده است.

در فصل های بارانی مقدار کمی آب در این رودخانه جمع می شود و منظره انعکاسی زیبایی را بوجود می آورد.

 

آتشفشان گل، آذربایجان

جمهوری آذربایجان بین اروپای شرقی و آسیای غربی محل وجود کوه های آتشفشانی است که از آن ها گل فوران می کند.

این آتشفشان ها در پارک ملی قبوستان در کرانه های غربی دریای خزر قرار دارند. با انفجارهایی که به علت گازهای داخل زمین بوجود می آیند به جای مواد مذاب گل و لای از داخل آتشفشان ها فوران می کند. گل های این منطقه خاصیت درمانی دارند و برای پوست و مفاصل بسیار مفید هستند.

 

جزیره وادهو، مالدیو

ساحل این جزیره به علت وجود فیتوپلانکتون ها شب ها نورانی می شود. این موجودات به عنوان مکانیسم دفاعی از خودنور تولید می کنند و این مکان را یکی از بهترین مکان های توریستی و تفریحی دنیا کرده اند.

متاسفانه سطح آب در این منطقه در حال کم شدن است و بههمین دلیل در معرض نابودی است پس بهتر است هر چه زودتر این مکان را در لیست سفرهای خود قرار دهید.

 

آبشار خون ویکتوریا

آبشارهای زیبای زیادی در دنیا وجود دارند که باید ببینید اما آبشار خون ویکتوریا در قطب جنوب به علت رنگ عجیبش یکی از زیباترین و عجیب ترین آن هاست. آهن موجود در آب این آبشار زمانی که با هوا برخورد می کند اکسید می شود و به رنگ قرمز در می آید.

 

کاسکاتا دل مولینو، ایتالیا

فعالیت کوه های آتشفشان آب های پایین تر از سطح زمین را گرم کرده و چشمه های گرم و آرام بخشی را بوجود آورده است. چشمه های آب گرم زیادی در دنیا وجود دارد اما پیشنهاد می کنم منظره زیبای دل مولینو را انتخاب کنید که به طور طبیعی بوسیله آبشارهای گوگردی ایجاد شده و خاصیت درمانی نیز دارد.

منبع:بدونیم

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x