از بین بردن بوی بد دهان با مصرف خوراکی

وی بدن می تواند باعث خجالت ما شود. اگرچه در اصل ویژگی های ژنتیکی تعیین کننده ی بوی بدن هستند، اما این مسأله می تواند در اثر غذاهای مصرفی ما باشد یا آن ها می توانند بوی بدن را تشدید کنند.

 

آیا تا به حال از بوی بدن تان معذب شده اید؟ بوی بدن می تواند باعث خجالت ما شود. اگرچه در اصل ویژگی های ژنتیکی تعیین کننده ی بوی بدن هستند، اما این مسأله می تواند در اثر غذاهای مصرفی ما باشد یا آن ها می توانند بوی بدن را تشدید کنند.

در اینجا به فهرستی از مواد غذایی می پردازیم که بیشترین تأثیر را بر بوی بدن دارند.

 

 

1- آب
نوشیدن آب به بدن کمک می کند تا سمومی را دفع کند که باعث به وجود آمدن بوی بد بدن می شوند.

 

2- ماست به جای شیر
باکتری های مفید موجود در ماست میزان ترکیبات سولفیتی را که باعث ایجاد بوی بد بدن می شوند کاهش می دهد. علاوه بر این، ویتامین دی موجود در این ماده ی غذایی به مقابله با باکتری های داخل دهان کمک می کند و به این ترتیب بوی بد دهان را کاهش می دهد.

اما شیر حاوی ماده ی کولین است که اگرچه خواص مفیدی برای بدن دارد اما باعث ایجاد بوی بد بدن می شود.

 

3- آب لیموترش
از ترکیب آب و لیموترش استفاده کنید. لیموترش به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالایش به سم زدایی بدن کمک می کند و از طرفی دیگر، آب موجود در این ترکیب سموم آزاد شده را دفع می کند.

 

4- دمنوش گیاهی به جای قهوه
دمنوش های گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان هستند. هر چه سموم کمتری در بدن وجود داشته، بوی بهتری خواهد داشت. اما قهوه یا هر نوع نوشیدنی دیگری که حاوی کافئین است باعث ایجاد بوی بد بدن می شود.

 

5- سیب به جای گل کلم
سیب به دلیل خواص پاک کنندگی طبیعی اش، به رفع بوی بد دهان کمک می کند. اما گل کلم حاوی ماده ی کولین است. کولین یک ماده ی مغذی شبیه به ویتامین ب است که می تواند باعث بوی بد بدن شود.

 

6- پرتغال به جای کدو تنبل
میوه های خانواده ی مرکبات عطر بسیار خوبی دارند و به راحتی جذب بدن می شوند، به این ترتیب با مصرف آن ها می توانید به سرعت بوی بدن را بهبود بخشید.

اما کدو تنبل حاوی ماده ی کولین است که در طی فرآیند سوخت و ساز تبدیل به «تری متیل آمین» می شود. انباشت ماده تری متیل آمین در بدن باعث ایجاد بوی بد بدن می شود.

 

7- هل و دارچین به جای سیر و پیاز
هل و دارچین نه تنها طعم غذا را دلپذیر می کنند بلکه بوی بدن را به مدتی طولانی بهبود می بخشند.

اما سیر و پیاز حاوی ترکیبات سولفور داری هستد که در همان ابتدا تجزیه شده و از طریق منافذ بدن دفع می شوند، به همین دلیل در زمان خروج از بدن بوی بدی ایجاد می کنند.

 

8- کرفس به جای مارچوبه
کرفس به تولید هورمون فرومون در بدن کمک می کند؛ هورمونی که جنس مخالف را به طرف شما جذب می کند. اما اسپاراگوسیک اسید موجود در مارچوبه به ترکیبات سلوفور داری تجزیه می شود که می تواند باعث به وجود آمدن بوی بد بدن شود.

 

9- گوشت ماهی به جای گوشت قرمز
خودداری از مصرف گوشت قرمز احتمالا تأثیرات مثبتی بر بوی بدن دارد. پژوهشی نشان داد بوی بدن مردانی که به مدت دو هفته در رژیم غذایی خود از گوشت استفاده نکردند در مقایسه با مردانی که گوشت مصرف کردند برای زنان جذاب تر بود.

اما هضم ماهی بوی نامطبوعی را که در اثر تجزیه ی گوشت قرمز در بدن ایجاد می شود ندارد.

 

10- تخم شنبلیله به جای تخم کدو
تخم شنبلیله به بهبود سلامت گوارشی بدن کمک می کند و در رفع بوی بد بدن که در اثر سموم موجود در بدن به وجود می آید نقش دارد. اما تخم کدو حاوی میزان بالایی کولین است و باعث ایجاد بوی بد بدن می شود.

در مصرف مواد غذایی افراط نکنید

اگرچه بوی بد بدن باعث خجالت زدگی است اما مواد غذایی که توصیه می شود از مصرف آن ها خودداری کنید هم دارای ارزش غذایی هستند. پرهیز از این مواد غذایی ایده ی خوبی نیست. بهتر است همه ی سبزیجات، میوه ها و مواد لبنی را به میزان متعادل مصرف کنید. در نهایت شما بهتر از هر کسی می توانید تصمیم بگیرید چه چیزی برای سلامتی تان مفید است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x