آینه آنلاین ساخته شد

به لطف آینه جدیدی که محققان ساخته اند از این پس مسواک زدن یا شانه کردن موها در برابر آینه کاری پیش پا افتاده نخواهد بود.

به گزارش  مهر، این آینه جدید درحالی که مانند آینه های عادی منعکس کننده نور بوده و شخص در آن می تواند ظاهر خود را تماشا کند این امکان جالب توجه را نیز ارایه می کند که انبوهی از اطلاعات کاربردی مورد نیاز نظیر ایمیلها، زمان دقیق حرکت اتوبوس، قطار و هواپیما و سایر اطلاعات آنلاین دیگر از جمله نتایج مسابقات ورزشی را به راحتی مشاهده کرد.

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1431205311081.jpg

 

این فناوری جدید که می توان آن را آینه اطلاعات نامید، محصول تفکر خلاقانه تیمی از محققان جوان دانشگاه پوردو است. درواقع آنها موفق به ساخت آینه ای شده اند که عملکرد اینترفیس اطلاعاتی را دارد.

اما جالب تر از این فناوری، جرقه اولیه ابداع آن بوده است. محققان جوانی که شاید یکی از دغدغه های اصلی آنها زمان دقیق حرکت اتوبوس بوده است به این فکر افتادند که نمایش اطلاعاتی از این دست همواره در دسترس باشد و حتی نیازی به استفاده از تبلت یا رایانه نباشد.

این فناوری جدید «آینه آینه» نام دارد و در ساخت آن از فناوری تشخیص چهره استفاده شده است که نمایش اطلاعات مختلف و مرتبط با هم را در زمان نگاه کردن به آینده امکانپذیر می کند.

این آینه به گونه ای ساخته شده که در طول روز همواره مجموعه ای از اطلاعات کلی و عمومی را نمایش می دهد اما به محض تشخیص اینکه شخصی در برابر آن ایستاده است شروع به نمایش اطلاعات مهمتری نظیر ایمیلها و تازه ترین نتایج مسابقات ورزشی می کند.

با توجه به موفقیت به دست آمده در فاز نخست این پروژه، حالا محققان دانشگاه پوردو در نظر دارند تا در گام بعدی از این فناوری به عنوان ابزاری سودمند جهت کنترل تجهیزات مختلف خانه استفاده کنند.
اخبار  علمی  –   مهر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x