قالب وردپرس درنا توس
خانه / پزشکی و سلامت / پیشگیری و سلامت / مواد غذایی برای پیشگیری از سرطان سینه

مواد غذایی برای پیشگیری از سرطان سینه

بر اساس تحقیقات انجام شده مواد غذایی و تغذیه  نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به سرطان را ایفا می کنند.اما برای محافظت از سرطان سینه باید کدام مواد غذایی را مصرف کنیم ؟

http://dl.oghyanos.ir/uploads/1538588236871.jpg

 

محافظت از سرطان سینه با مواد غذایی ! در جهان از میان ۸ زن ،یک نفر از آن ها به سرطان سینه مبتلا می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده مواد غذایی و تغذیه  نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به سرطان را ایفا می کنند.اما برای محافظت از سرطان سینه باید کدام مواد غذایی را مصرف کنیم ؟

محافظت از سرطان سینه با مواد غذایی

بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که برخی مواد غذایی می توانند از زنان در مقابله سرطان سینه محافظت کنند و خطر ابتلا به آن را تا حدود زیادی کاهش دهند .اما این مواد غذایی کدامند :

 

حبوبات

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه ،داشتن وزن ایده آل است.خوردن حبوباتی مانند نخود ،عدس ، لوبیا و…. باعث تعادل قند خون و در نتیجه کاهش وزن می گردند و شما به راحتی می توانید آن ها را مصرف کنید.

 

محافظت از سرطان سینه با مواد غذایی

 

 

سیر

بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که سیر نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش ابتلا به  سرطان را برعهده دارد.دلیل آن نیز وجود ماده ای به نام آلیسین در سیر است.

به همین دلیل متخصصان تغذیه تاکید می کنند که برای بهره مندی بیشتر از این ماده بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید.

محافظت از سرطان سینه با مواد غذایی

 

 

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی مقدار زیادی ویتامین E است.به این ترتیب، مانع ایجاد سرطان و تقویت سیستم ایمنی می شود.به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم هنگام مصرف سالاد و یا طبخ غذا از روغن زیتون استفاده کنید.

محافظت از سرطان سینه با مواد غذایی

 

ویتامین C

ویتامین ها در مبارزه با بیماری ها اهمیت زیادی دارند.مشخص شده است که کمبود ویتامین C در بدن می تواند منجر به سرطان گردد زیرا ویتامین C حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است.

به همین دلیل مصرف میوه و سبزیجاتی مانند پرتقال ،نارنگی ،کیوی ،جعفری ،فلفل سبز و… اهمیت زیادی در مبارزه و حفاظت از سرطان را برعهده دارند.

از سوی دیگر کارشناسان تغذیه می گویند بهتر است گوجه را که شامل مقادیر زیادی ویتامین C و لیکوپن است را به صورت خام و پخته نشده مصرف کنید.

 

http://oghyanos.ir/wp-content/uploads/2018/10/nutrition-assisted-detox-interview-760x400.jpg

 

 

ماهی

مصرف انواع ماهی مانند سالمون ،ساردین ،قزل آلا و ….دارای اسیدهای چرب زیادی مانند امگا ۳ هستند و امگا ۳ نیز نقش مهمی در مبارزه با سرطان را برعهده دارد.از همین رو به شما پیشنهاد می کنیم در هفته ۲-۳ بار ماهی مصرف کنید.

 

http://dl.oghyanos.ir/uploads/153858779529881.jpg

منبع:سایت وارونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =